کد خبر: ۲۱۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی شیوه جدید عرضه ربع سکه در بورس کالا را تشریح کرد که به صورت حراج چند قیمتی خواهد بود.

جزئیات حراج جدید ربع سکه در بورس

معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی شیوه جدید عرضه ربع سکه در بورس کالا را تشریح کرد که به صورت حراج چند قیمتی خواهد بود.

کرمی درباره چگونگی خرید ربع سکه از بورس کالا از فردا (چهارم بهمن‌ماه) و تفاوت آن با هفته گذشته گفت: در حراج صورت گرفته در هفته گذشته کشف قیمت به صورت روش حراج تک قیمتی بود؛ یعنی اگر در هفته گذشته خریداران ثبت سفارش خود را با قیمت‌های ۱۰۰۰ تومان، ۱۱۰۰ تومان، ۱۲۰۰ تومان، ۱۳۰۰ تومان و ۱۴۰۰ ثبت کرده بودند و با توجه به شرایط بازار بانک مرکزی قیمت ۱۲۰۰ تومان را برای ارز مناسب می‌دانست کسی که عدد بالاتری را نسبت به قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی ثبت کرده کماکان با همان قیمت ۱۲۰۰ تومان تعیین شده بانک مرکزی می‌تواند گواهی سکه را خریداری کند و در این روش حراج به شیوه تک قیمتی و آن هم ۱۲۰۰ تومانی انجام شده است.

وی اضافه کرد: کسانی که قیمت‌های پایین‌تری را ثبت کردند مطمئنا آنها در حراج برنده نشدند اما در حراجی که از روز سه‌شنبه برقرار می‌شود به صورت چند قیمتی خواهد بود؛ یعنی اگر به طور مثال قیمت‌های گفته شده در روش قبلی این هفته هم ثبت شود و قیمت ۱۲۰۰ تومانی مدنظر بانک مرکزی باشد کسی که ۱۲۰۰ تومان را ثبت کرده باشد با قیمت ۱۲۰۰ تومان، کسی که ۱۳۰۰ را ثبت کرده باشد با قیمت ۱۳۰۰ تومان و کسی هم قیمت بالاتری ثبت کرده باشد با آن قیمت می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چگونه مردم باید قیمت مناسب را برای خرید ربع سکه در بورس کالا تشخیص دهند؟ اظهار کرد که قیمت ربع سکه و نیم سکه و تمام سکه (اگر عرضه شوند) براساس دو مولفه قیمت جهانی و نرخ ارز تعیین می‌شود؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند در حراج شرکت کنند و ثبت سفارش داشته باشند باید کاملا نسبت به شرایط حال و آینده این دو متغیر توجه لازم را داشته باشند و ریسک‌های مترتب بر هر دو مولفه را در ثبت سفارش لحاظ کنند.

برچسب ها: ربع سکه ، بورس ، قیمت سکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار