کد خبر: ۲۱۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی، به دنبال رویکرد جدید بانک مرکزی پس از عرضه ۴۵۰ هزار قطعه ربع و اعلام خبر راه‌اندازی بازار معاملات ارز و طلا خبر داد.

فشار سکه افتاد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی، به دنبال رویکرد جدید بانک مرکزی پس از عرضه ۴۵۰ هزار قطعه ربع و اعلام خبر راه‌اندازی بازار معاملات ارز و طلا خبر داد.

نادر بذرافشان اظهار کرد: در بازار امروز (سه‌شنبه) سکه و طلا روند کاهشی را شاهد بوده‌ایم؛ از جمله دلایل این کاهش، رویکرد جدید بانک مرکزی در رابطه با ارائه ۴۵۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا و همچنین اعلام خبر راه‌اندازی بازار مبادلات ارز و طلا در آینده نزدیک بود. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: از صبح روز گذشته (۳ بهمن ماه)، روند کاهشی قیمت‌ها آغاز شد و امروز نیز ادامه پیدا کرد. روند تقاضا در بازار در حد نرمال و پایینی است. کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز نسبت به روز گذشته در حالی اتفاق افتاده که در بازارهای جهانی هر اونس طلا ۱۲ دلار افزایش داشته است اما هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۲۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود ۵۵ هزار تومان کاهش (نسبت به دیروز) داشته است.

وی افزود: در بازار امروز نسبت به روز گذشته، هر قطعه سکه تمام طرح جدید یک میلیون تومان و سکه‌های طرح قدیم حدود ۷۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب ۵۵۰ و ۶۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. 

این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی این روند ادامه‌دار باشد و مدیریت بانک مرکزی بتواند منجر به کاهش قیمت سکه و حباب سکه و ایجاد ثبات در بازار شود. بازار در حال حاضر  از اوج خود که سکه تا ۲۵ میلیون تومان هم پیش رفته بود، فاصله گرفته و مجدد سکه به کانال ۲۳ میلیون تومان بازگشته است.

قیمت سکه یک میلیون تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بر اساس آخرین معاملات شکل گرفته در بازار امروز (سه‌شنبه) سکه و طلا، هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی پنج میلیون تومان قیمت داشته است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار به هشت میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به حدود دو میلیون و ۶۱ هزار تومان کاهش یافته است.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه و ربع سکه (دارای بیشترین حباب)، در پی کاهش قیمت‌ها، گفت: حباب سکه که در محدوده سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت، ۷۰۰ هزار تومان تخلیه شده و در حال حاضر به حدود سه میلیون تومان رسیده است. ربع سکه نیز که طی یکماهه اخیر حباب بالایی به خود گرفته بود و تا چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رسیده بود، اکنون حباب آن در محدوده سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم که سیاست بانک مرکزی و مدیریت نرخ ارز و قیمت سکه ادامه‌دار باشد. ضمن اینکه عرضه ربع سکه هم تدوام پیدا کند و همانطور که وعده داده شد، برای سایر قطعات سکه هم اتفاق بیفتد. تداوم عرضه سکه‌ها در بورس کالا می‌تواند نقش مهمی در کاهش بیشتر قیمت‌ها و کاهش حباب داشته باشد.  

برچسب ها: سکه ، قیمت سکه ، قیمت طلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار