کد خبر: ۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
در تهران صورت گرفت؛
راههای افزایش همکاری ها میان ایران و ارمنستان در زمینه های صنعتی، معدنی و تجاری مورد بررسی قرار گرفت و آمادگی برای توسعه مناسبات در بخش مناطق آزاد نیز اعلام شد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت؛محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در دیدار 'برواند زاخاریان' وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان با وی، گفت: ایران برای تحکیم روابط با ارمنستان تلاش می کند و امیدوار است حجم روابط دو کشور در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری افزایش یابد.
 
وی افزود: ظرفیت های خوبی در بخش صنعت ومعدن جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و می توانیم در بیشتر این زمینه ها با یکدیگر همکاری داشته باشیم.
 
نعمت زاده، آمادگی ایران را برای توسعه همکاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر و منطقه آزاد تجاری ارس با منطقه آزاد ارمنستان اعلام داشت.
 
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایران با همسایگان شمالی خود در بخش های مختلف همکاری خوبی دارد و امیدوار است فعالیتهای اقتصادی در یوراسیا به صورت مشترک با ارمنستان دنبال شود.
 
براساس این گزارش، وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان نیز ضمن ابراز خرسندی از امکان گسترش روابط دو کشور گفت: ارمنستان به تاریخ، مردم و کشور ایران احترام می گذارد و کمکهای ایران را در سال 2008 فراموش نمی کند.
 
به گفته این مقام ارمنی، قابلیت های این کشور در بخش های اقتصادی و تجاری به شکل مطلوب مورد استفاده قرار نگرفته است.
 
وی اظهار داشت: برطرف شدن مشکلات بانکی ارمنستان می تواند حجم مبادلات دو کشور را توسعه دهد.
 
وی گفت: ایران کشوری بزرگ و توانمند در منطقه محسوب می شود و می توان روابط خوبی بخصوص در زمینه شیمیایی، معدن و نیروگاه آبی با آن داشته باشیم.
 
جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه نخست امسال به میزان 53.5 میلیون دلار صادرات به این کشور داشته و حجم واردات از این کشور در این مدت به 5.1 میلیون دلار رسیده است.

 
انتهای پیام /

برچسب ها: ایران ، ارمنستان ، صنعت ، معدن
نام:
ایمیل:
* نظر: