کد خبر: ۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور:
نوبخت افزود: با توجه به اينكه مناطق آزاد نقش مهمي در اقتصاد كشور دارند، نظام بانكي كشور در جهت توسعه و بسط فعاليت‌هاي پولي و بانكي خودش را با منطقه آزاد ارس هماهنگ كند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در جلسه شوراي تأمين و شوراي اداري شهرستان جلفا گفت: انتظار دولت از منطقه آزاد ارس اين است كه فعال‌تر از قبل در زمينه جذب سرمايه گذار و افزايش صادرات و كاهش واردات عمل كند و دولت نيز در مقابل براي رسيدن به اين رشد و رفع مشكلات مربوط به  زيرساخت‌ها و امكانات حمل و نقلي و ريلي منطقه آزاد ارس را كمك و همراهي مي‌كند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي منطقه آزاد ارس در زمنيه زيرساخت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري اظهار كرد: مناطق آزاد بسترهاي مناسبي هستند كه به‌دليل شرايط خاصشان باعث افزايش سرمايه و سرمايه‌گذار مي‌شوند و نقش مهمي را در پيشبرد اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ دارند و وظيفه دولت اين است كه در مسير جذب سرمايه، اگر مشكلاتي پيش پاي مناطق آزاد هست را مرتفع سازد.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: با توجه به اينكه گردش مالي و تبادل ارز در منطقه آزاد ارس بالا است و شركت‌هاي توليدي با كمبود سرمايه در گردش مواجه هستند، ضرورت حضور بانك‌هاي خارجي را در منطقه آزاد ارس دو چندان مي‌كند.

 نوبخت‌گفت: با توجه به اينكه مناطق آزاد نقش مهمي در اقتصاد كشور دارند، نظام بانكي كشور در جهت توسعه و بسط فعاليت‌هاي پولي و بانكي خودش را با منطقه آزاد ارس هماهنگ كند.

معاون‌ برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور در خصوص سهم مناطق آزاد بخصوص منطقه آزاد ارس در توسعه سند چشم انداز كشور، گفت: منظور از اقتصاد مقاومتي دست يافتن به يك رشد پويا است و لازمه دستيابي به اين امر، داشتن رشد اقتصادي مستمر است.

وي با بيان اينكه منطقه آزاد ارس استعداد جذب سرمايه‌گذاري و كمك به رشد اقتصاد مقاومتي كشور را دارد افزود: با توجه به گزارش عملكرد يك ساله منطقه آزاد ارس و نيز بازديد از فازهاي صنعتي يك و دو و سايت صنايع سنگين و قابليت‌هاي كشاورزي آن،يقيناً منطقه آزاد ارس سهم عمده اي در توليدات و توسعه يافتگي كشور دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
نام:
ایمیل:
* نظر: