کد خبر: ۲۲۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 73 هزار و 255 واحد توانست کانال 2 میلیون و 438 هزار واحدی را فتح کند.

رکوردشکنی بورس تهران در کانال 2.4 میلیون واحدی

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا رو به رشد قرار گرفت به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 73 هزار و 255 واحد توانست رکورد جدیدی از خود ثبت کند و به رقم 2 میلیون و 438 هزار و 542 واحد برسد. همچنین شاخص هم‌وزن امروز با افزایش 14 هزار و 451 واحد به رقم 800 هزار و 946 واحد رسید. ارزش روز بازار به رقم بی‌سابقه 8 میلیون و 986 هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 26.4 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 18 هزار و 711 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی نسبت به روز قبل از رشد 3.1 درصد برخوردار شد و این دو شاخص با معیار هم‌وزن 1.8 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 2.9 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 3.3 درصد رشد کرد. شاخص بازار دوم بورس 2.7 درصد افزایش یافت.

نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، شستا، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل با افزایش 627 واحد به رقم 30 هزار و 370 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 688 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 10 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 587 هزار فقره معامله و به ارزش 39 هزار و 380 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 58 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گوهرزمین، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد غدیر و سرمایه‌گذاری صباتأمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، ارزش روز شرکت‌های بورس و فرابورس به بیش از 10 میلیون و 600 هزار میلیارد تومان رسیده که با احتساب دلار آزاد ارزش روز شرکت‌های بورس و فرابورس به حدود 200 میلیارد دلار می‌رسد.

با توجه به رکوردشکنی بورس در سال جاری و رشد شاخص‌ها بهترین فرصت برای تأمین مالی شرکت‌های بزرگ از این بازار شفاف به وجود آمده و دولت باید نقدینگی در گردش و سرگردان را به این وسیله به سمت تولید و خطوط تولید هدایت کند. حضور سرمایه‌های خرد در بازار فرصت مناسبی برای شفاف شدن فعالیت افراد و همچنین جلوگیری از هجوم تقاضا به سمت دلار، ارز، سکه، زمین و املاک است و می‌توان امیدوار بود که بخشی از این سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شود.

برچسب ها: بورس ، سهام ، فرابورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار