کد خبر: ۲۲۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران، بارش تگرگ و وزش باد شدید در برخی استان‌ها صادر شده است.

 امیر حسین نقشینه گفت: هشدار سطح  نارنجی  برای شمال شرق  کشور از جمله خراسان رضوی و  شرق خراسان شمالی  صادر شده که در این مدت رگبار ،رعد وبرق،تگرگ و وزش باد در این مناطق پیش بینی می شود که در نقاط مستعد  این شرایط همراه با گرد وخاک خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی،  لغزندگی و آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن و طغیان رودخانه فصلی و خسارت به سازه های موقتی و اختلال در پرواز از جمله مخاطرات این شرایط است.

او می گوید: توصیه می شود که مسافران در سفرهای بین شهری خود احتیاط کرده و کشاورزان هم با توجه به بارش احتمالی تگرگ تمهیدات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

نقشینه همچنین از یک هشدار سطح نارنجی در خصوص وزش باد نسبتا شدید هم خبر داد و گفت: امروز استان های  قم، جنوب تهران، جنوب البرز، شمال مرکزی، شرق سمنان و جنوب شرق خراسان رضوی درگیر وزش باد شدید خواهند بود بنابراین هم وطنان از توقف در نزدیکی ساختمان های نیمه کاره خودداری کرده چراکه احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی در این شرایط وجود دارد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار