کد خبر: ۲۲۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و کاهش دما در دو استان، رگبار پراکنده در برخی استان‌ها و نفوذ جریانات خنک شمالی از غرب استان‌های ساحلی شمال کشور خبر داد.

موح گرما در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و کاهش دما در دو استان، رگبار پراکنده در برخی استان‌ها و نفوذ جریانات خنک شمالی از غرب استان‌های ساحلی شمال کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (۱۵ اردیبهشت) در شرق خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین در شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما و گاهی با خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه امروز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند، ادامه داد: برای فردا شنبه (۱۶ اردیبهشت) درنوار غربی و سواحل شمالی کشور، جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما مستقر می‌شود و در شمال شرق، وزش باد پدیده حاکم است.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه(۱۷ اردیبهشت) نیز در نیمه‌شرقی کشور آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دما است و در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.  

وی ادامه داد: دوشنبه(۱۸ اردیبهشت) نیز با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی و در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.  

ضیاییان گفت: برای سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش رخ می‌دهد.  

وی تاکید کرد: با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز بارش همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۶ اردیبهشت ) صاف و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۸ و روز  یکشنبه ( ۱۷ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) اهواز  با دمای ۳۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین و امروز زنجان با دمای صفر و فردا شهر کرد با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

برچسب ها: گرما ، هواشناسی ، باران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار