کد خبر: ۲۲۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عدم پیش بینی ساز و کار لازم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت نیروهای خدماتی و کارکنان اداری آموزش و پرورش باید توسط نهادهای مربوطه رفع شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمد مولوی با اشاره به اعمال ماده ۲۳۴ علیه سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی، گفت: با تصویب قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی، انتقال خون (مصوبه اردیبهشت ۹۰) همچنین تسری این قانون به کارمندان دامپزشکی کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور(مصوب اسفند ۹۱) در مجلس های هشتم و نهم، حقوق پرداختی به کارکنان سازمان‌های مذکور به نحوی بی سابقه تا میزان بیش از ۳ برابر افزایش یافت.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: در همان دوره، مطالبات اینچنینی در دستگاه‌های دیگر دولتی ایجاد شد در نتیجه، طرح های دیگری بری تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان‌های دیگر از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، پزشکی قانونی و انتقال خون و... مطرح شد اما در نهایت مسکوت ماند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع داده می شود.

نماینده مردم آبادان و اروند کنار در مجلس شورای اسلامی، بی توجهی به این موضوع که کارکنان بسیاری از دستگاهها از سقف ۵۰ درصد فوق العاده ویژه بهره مند شدند ولی معلمان و کارکنان اداری آموزش و پرورش صرفاً از ۲۱ تا ۲۷ درصد برخوردار هستند، گفت: عدم پیش بینی ساز و کار لازم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت نیروهای خدماتی و کارکنان اداری آموزش و پرورش باید توسط نهادهای مربوطه رفع شود

مولوی در توضیح ابهامات این موضوع اظهار کرد: در پرداخت فوق العاده ویژه بر اساس رتبه بندی ذکر شده در قانون مدیریت که طی مصوبات هیأت وزیران در سال ۱۳۹۴و ۱۳۹۹ میزان آن تغییر کرده و نهایتاً متناسب با رتبه به ۲۱ تا ۲۷ درصد افزایش یافته است، ابهام وجود دارد به این معنا که هر فرد به صورت هم زمان تابع دو نظام رتبه بندی است. رتبه بندی اول همان رتبه بندی قانون مدیریت که شامل رتبه های مقدماتی پایه، خبره ارشد و عالی است. میزان پرداختی مطابق این رتبه بندی از ۲۱ تا ۲۷ درصد فوق العاده ویژه است رتبه بندی دوم نیز قانون رتبه بندی است که الگوی پرداخت آن متفاوت است اگر هم بنا باشد رتبه بندی اول را از این به بعد نادیده بگیریم، کسانی که هم اکنون در رتبههای پایین تر قرار دارند از درصد کمتری از فوق العاده ویژه بهره مند می شوند علاوه بر این که این موضوع نیاز به شفافیت دارد ضرورت دارد مبلغ فوق العاده ویژه به میزان ۵۰ درصد برای معلمان اعمال گردد.

وی منوط کردن افزایش ۱۷.۵ درصد فوق العاده ویژه معلمان به ۶ ساعت تدریس موظف بیشتر در هفته طی (بخشنامه ای با عنوان معلم تمام وقت) در حالی که برای کارکنان سایر دستگاهها فوق العاده ویژه بدون افزایش ساعات کار تا سقف تعیین شده انجام شده است را غیر صحیح دانست و خواستار اجرای قانون برای فرهنگیان شد.

بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ۱۰ ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار