کد خبر: ۲۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) :
رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی گفت: هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با حضور ایران و ۱۷ کشور از سراسر دنیا در روزهای سوم و چهارم دی ماه به میزبانی استان البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود.

هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان در کرج برگزار می شود

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی گفت: هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با حضور ایران و ۱۷ کشور از سراسر دنیا در روزهای سوم و چهارم دی ماه به میزبانی استان البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی برگزار می‌شود.
سید داوود میررحیمی، با بیان اینکه این کنگره با رویکرد آموزش، توانمندسازی و کار آفرینی در صنعت شیلات و آبزیان کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن افزایش دانش و اطلاعات دست اندرکاران شیلات و آبزیان کشوردر راستای تحقق سیاست‌های کلان تامین امنیت غذایی است،افزود: با توجه به سیاست های پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه، کشور باید در مسیر اقتصاد دریا محور حرکت کند که تحقق اهداف آن نیازمند توسعه منابع انسانی در صنعت شیلات آبزیان کشور است.
وی با اشاره به اینکه این کنگره می‌تواند نقش مهمی در حوزه توسعه منابع انسانی در صنعت شیلات ایفا کند،گفت: در هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان کشور بیش از ۱۸۰ مقاله در حوزه های مختلف شیلات از تولید، تجارت، کار آفرینی و شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.
مدیر مرکز آموزش عالی امام خمینی با اشاره به اینکه میزان تولید محصولات دریایی کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است، افزود: اگر این میزان تولید آبزیان را با ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی قیاس کنیم، حدود یک درصد از بخش کشاورزی را تولیدات دریایی تشکیل می‌دهد که بخش مهمی از آن به پرورش آبزیان در داخل سرزمین مربوط می‌شود.
میررحیمی اظهار کرد: دست اندرکاران صنعت شیلات کشور در افق ۱۴۰۴، دوبرابر شدن تولید محصولات آبزی را پیش‌بینی کردند که تحقق این امر نیازمند توسعه منابع انسانی، کارآفرینی و توانمندسازی صنعت شیلات کشور است و برگزاری هفتمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان می‌تواند در این حوزه نقش مهمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و کشاورزی منطقه ای استان تلاش می‌کنند، شیلات کشور در مسیر توسعه حرکت بهتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: میانگین سرانه مصرف سالانه آبزیان در کشور ما ۱۳ کیلوگرم است درحالیکه میانگین مصرف جهانی تقریبا دوبرابر این مقدار و حدود ۲۶ کیلوگرم است که با توجه به اهمیت پروتئین محصولات دریایی در سلامت انسان، نیاز است به میانگین مصرف جهانی برسیم
دبیر اجرایی کنگره «تحقیقات شیلات و آبزیان» نیز با بیان اینکه هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» به مدت ۲ روز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود، گفت: ایران برای سومین بار متوالی میزبان برگزاری این همایش بین المللی است که اولین همایش در تهران، دومین در گرگان و سومین همایش در استان البرز برگزار می شود.
«شهرام دادگر» با بیان اینکه صنعت آبزی پروری با توجه به تحریم هایی که ایران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، نقش زیادی در امنیت غذایی مردم دارد ،افزود: با توجه به این اهمیت برای اولین بار در طول برگزاری این همایش از ۱۷ کشور از چهار قاره دنیا مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.
وی با بیان اینکه این مقالات از کشورهایی همچون ترکیه، عراق، پاکستان، هندوستان، عمان، آلمان، ایتالیا، سودان، کنیا، نیجریه، مراکس، آمریکا، مالزی و شیلی رسیده است، ادامه داد: در دوره های گذشته چهار سخنران کلیدی داشتیم در حالیکه در این دوره از برگزاری این همایش بین المللی ۶ سخنرانی کلیدی داریم که نخستین سخنران از ایران است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است، خاطرنشان کرد: از میان این مقالات پس از داوری های انجام شده ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۵ مقاله به صورت پوستر پذیرفته و در کنگره ارایه می شود.ضمن اینکه ۲۱ سرفصل از جمله تکثیر و پرورش آبزیان، بهداشت و بیماری ها، هیدروبیولوژی، ارزیابی ذخایر و ماهیان زینتی از سرفصل های این کنگره است.

نام:
ایمیل:
* نظر: