کد خبر: ۲۳۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی شنبه (۵ اسفند) و بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما خبرداد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی شنبه (۵ اسفند) و بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما خبرداد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: چهارشنبه (۲ اسفند) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات مرکزی زاگرس و ارتفاعات مرکزی البرز، پنجشنبه‌ (۳ اسفند) در ارتفاعات مرکزی البرز و جمعه‌ (۴ اسفند) در برخی نقاط شمال غرب و  استان گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: شنبه (۵ اسفند) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و یکشنبه (۶ اسفند) در غالب مناطق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های جنوبی رعد و برق رخ خواهد داد.

ضیاییان اضافه کرد: تا روز جمعه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ اسفند) ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۴ اسفند) صاف، تا کمی ابری و غبار صبحگاهی از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهر کرد و اردبیل با کمینه ۴- و ۳-  درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ و ۲۸  درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار