کد خبر: ۲۳۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
نتایج نهایی دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها از سوی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد

نتایج دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، در گام نخست از دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها، طی فراخوانی از مدیران مسئول روزنامه‌ها خواسته شد برای شرکت در رتبه‌بندی، فرم های خوداظهاری موجود در حساب کاربری روزنامه در سامانه جامع رسانه‌ها را تکمیل نمایند.

براین اساس، 260 روزنامه سراسری، منطقه‌ای ، استانی و محلی، در پاسخ به این فراخوان، در این دور از رتبه‌بندی شرکت کردند.

در این رتبه‌بندی مستندات ارسالی مطابق شیوه‌نامه در دو مرحله‌ی کارشناسی و داوری، بر اساس عملکرد روزنامه‌ها در فصل تابستان 1402 مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

ویژگی مهم در این دوره رتبه‌بندی تمرکز بر تولید محتوا و افزایش چشمگیر امتیازات کیفی بود. همچنین شاخص‌های روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی در مواردی متفاوت بوده و داوری آن‌ها با مشارکت فعالان رسانه‌ای هر استان انجام گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغاتی، نتایج رتبه بندی در روزنامه‌های استانی به تفکیک استان و در روزنامه‌های منطقه‌ای به تفکیک و براساس دفتر مرکزی هر روزنامه منتشر شده است. نکته مهم دیگر اینکه در صورت اعتراض، پرونده روزنامه مجددا و از ابتدا در تمام شاخص‌ها توسط داور دیگری ارزیابی شده، نمره بدست آمده (کمتر یا بیشتر) به عنوان امتیاز نهایی ثبت خواهد شد.

مدیران مسئول معترض، نامه اعتراض خود را همراه مستندات به اداره کل مطبوعات و رسانه‌های داخلی ارسال نمایند. گفتنی است، امتیاز نهایی شده روزنامه‌ها از ابتدای اردیبهشت 1403 ملاک عمل خواهد بود. همچنین مقرر است، ارزیابی‌ها به صورت دوره‌ای و بیش از یک نوبت در سال و به صورت الکترونیکی انجام شود.

نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌های سراسری را در ادامه مشاهده می فرمایید:

نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد

نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد

نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد

نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌ها اعلام شد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار