کد خبر: ۲۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
باورنکردنی است که یک انتخاب هوشمندانه در ابتدای سال تحصیلی (خرید پلنر درسی) به چه میزان می تواند باعث هک رشد و توسعه فردی دانش آموز شود...

اگر می‌خواهید سال تحصیلی درخشانی داشته باشید و برای تکالیف خود به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید از یک دفتر پلنر درسی استفاده کنید. خرید پلنر درسی باعث افزایش بهره‌وری، افزایش اعتمادبه‌نفس در دانشجویان و دانش‌آموزان و کاهش تنش و اضطراب در آن‌ها می‌شود.

 

پلنر درسی چیست؟

پلنر درسی دفتری است که دانش‌آموزان می‌توانند برنامه‌ریزی‌های تحصیلی خود را داخل آن یادداشت کنند. تاریخ تحویل تکالیف و پروژه‌های درسی خود را داخل آن بنویسند و با یادداشت کردن تاریخ آزمون‌ها و امتحان خود به‌راحتی کارهای مربوط به مدرسه را اولویت‌بندی کنند. به این صورت انگیزه بیشتری برای مطالعه و آماده کردن تکالیف پیدا می‌کنند و دیگر به خاطر بی‌نظمی و نداشتن برنامه‌ریزی، دچار استرس و اضطراب نمی‌شوند.

 

پلنر درسی


چگونه از پلنر درسی استفاده کنیم؟

نحوه نوشتن و برنامه‌ریزی برای مدرسه در پلنر درسی یکی از نکاتی است که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. این دفترها برای سازمان‌دهی تکالیف، آزمون‌ها، امتحانات و همچنین قرار ملاقات شخصی افراد بسیار مفید هستند و مزایای بسیاری دارند که در بخش پیش به آن‌ها اشاره کردیم؛ اما چگونه می‌توان از این پلنرها استفاده نمود؟

نگران نباشید نوشتن برنامه داخل این دفترها اصلاً کار دشواری نیست؛ خصوصا اگر جزو محصولات گروه هنری ناچو باشد. اما باید آمادگی لازم برای استفاده از این دفترها را داشته باشید و بدانید که قرار است چه اطلاعاتی را داخل این دفترها بنویسید. این اطلاعات عبارت‌اند از:

 

برنامه کلاسی و استراحت را مشخص کنید

اولین کاری که باید برای سازمان‌دهی دفتر برنامه‌ریزی خود انجام دهید، نوشتن تاریخ‌های مهم برای رویدادهای مدرسه است. به‌عنوان‌ مثال باید حتماً زمان شروع و پایان کلاس‌ها، زمان‌های مربوط به برنامه‌ریزی تعطیلات و حتی زمان مربوط به وقفه‌های تحصیلی بین هر ترم را یادداشت کنید. این کار کمک می‌کند تا زمانی که برای شما راحت‌تر است در امتحانات شرکت کنید یا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتوانید در جلسات مطالعه حضور داشته باشید. یکی دیگر از نکات مهمی که برای نوشتن پلنر درسی باید به آن توجه کنید نوشتن تاریخ مربوط به تحویل تکالیف یا پروژه‌های درسی است. این تکالیف شامل تکلیف کوتاه‌مدت روزانه، مقالات یا گزارش‌های هفتگی و یا پروژه‌های بلندمدت ماهانه می‌شود.

 

امتحانات و جلسات مطالعاتی آینده را فراموش نکنید

همه مدارس در طول سال برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای برگزاری آزمون انجام می‌دهند و از قبل به دانش‌آموزان تاریخ آزمون‌ها را اعلام می‌کنند. بنابراین نوشتن تاریخ‌های مربوط به امتحانات ترم، امتحان‌های هفتگی یا سالانه یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. نوشتن تاریخ آزمون‌ها به شما کمک می‌کند تا بدون اینکه غافلگیر شوید از روزهای قبل برای آزمون مطالعه کنید و آماده‌ باشید.

 

اطلاعات تماس معلم را یادداشت کنید

گاهی اوقات پیش می‌آید که دانش‌آموزان باید با معلم خود تماس بگیرند و درباره برنامه‌ریزی تحصیلی با معلم یا استاد خود صحبت کنند. نوشتن شماره تلفن، آدرس ایمیل یا ساعت‌های ملاقاتی که معلم در مدرسه برای صحبت با دانش‌آموزان اختصاص می‌دهد، کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوانند معلم را پیدا کنند.

 

تاریخ قرارهای شخصی خودتان را یادداشت کنید

علاوه بر اینکه دانش‌آموزان می‌توانند در تاریخ‌های مشخصی با اساتید، معلمان یا افراد دیگر ملاقات شخصی داشته باشند، ممکن است لازم باشد به خاطر مناسبت‌های مختلف مانند تولد یا سالگرد ازدواج با خانواده خود هم وقت بگذرانند. نوشتن تاریخ این اتفاق‌های مهم و تاریخ‌هایی که قرار است با افراد خانواده باشند کمک می‌کند تا دانش‌آموز بتواند بهتر برای مطالعه و تحصیل خود برنامه‌ریزی کند.

 

 نوشتن تاریخ اوقات فراغت و سرگرمی را فراموش نکنید

یکی از موارد دیگری که باید داخل پلنر درسی نوشته شود، زمان‌هایی است که دانش‌آموزان آزاد هستند و می‌توانند به انجام کارهای موردعلاقه خود بپردازند. به این صورت فرصت کافی برای برنامه‌ریزی خواهند داشت و در مواقعی که بیکار هستند می‌توانند به تماشای فیلم بپردازند. با دوستان و افراد خانواده خود معاشرت کنند و یا کارهای خارج از مدرسه را انجام بدهند. یادداشت کردن این تاریخ‌ها باعث می‌شود تا دانش‌آموزان تشویق شوند برای اوقات فراغت خود نیز برنامه‌ریزی کنند و آن‌ها را فراموش نکنند.

خرید پلنر درسی



نحوه استفاده از پلنر درسی

از پلنر درسی برای منظم ماندن استفاده کنید. دفتر شما باید مکانی باشد که بتوانید همه چیزهای مربوط به مدرسه را در آن یادداشت کنید. چیزهایی که می‌توانید داخل این دفترها بنویسید، مربوط به تاریخ امتحان‌ها، تاریخ تکالیف، تاریخ کلاس‌ها، تاریخ امتحانات پایان‌ترم و ... می شود. اما چند نکته وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید از پلنرهای درسی خود بهترین استفاده را ببرید:

 

برای برنامه‌ریزی‌های تحصیلی طولانی‌مدت از پلنر درسی ماهانه استفاده کنید

در پلنرهای تحصیلی ماهانه، تاریخ‌های مهم مربوط به امتحانات، برگزاری آزمون‌ها، تعطیلات مدرسه و رویدادهای فوق‌برنامه را یادداشت کنید. به این صورت می‌توانید یک برنامه کلی برای تمام ماه داشته باشید. حتی می‌توانید تاریخ مربوط به مناسبت‌هایی چون تولد، قرار ملاقات با افراد خانواده، دوستان یا ... را اضافه کنید. اگر در طول ماه تعطیلاتی هم وجود دارد، می‌توانید داخل پلنر ماهانه آن‌ها را یادداشت کنید.


خرید پلنر درسی هفتگی برای یادداشت کارهای هفتگی عالی است

در پلنر درسی هفتگی می‌توانید کارهایی مانند تکالیف شب، تکالیف کلاسی و سایر موارد را یادداشت کنید. هرچقدر که برای یک هفته تکلیف دارید به همان اندازه از صفحات دفتر برنامه‌ریزی درسی استفاده کنید و هر چیزی که لازم است را داخل آن‌ها بنویسید. از کارهای کلاسی گرفته تا یادآوری کارهایی که قرار است در روزهای انتهایی هفته انجام بدهید، همه و همه جزو مواردی هستند که می‌توانید داخل دفتر پنلر هفتگی بنویسید. حتی اگر قرار است خارج از زمان کلاس با معلم خود قرار ملاقات داشته باشید، تاریخ آن را یادداشت کنید. به این صورت می‌توانید از یک هفته قبل برای سازمان‌دهی برنامه‌های درسی خودتان آماده بشوید و موارد جدید را هم تا انتهای هفته به آن اضافه کنید.

 

پلنر درسی خود را مرتب مرور کنید

باید هرروز یا هر هفته زمان خاصی را برای بررسی کارهایی که داخل پلنر درسی یادداشت کرده‌اید، اختصاص دهید. این‌طوری متوجه می‌شوید که هر کاری را چه زمانی باید انجام دهید و هیچ‌چیز از قلم نمی‌افتد.

پس از رعایت نکاتی که تا این مرحله به آن‌ها اشاره کردیم، دیگر وقت آن رسیده که شروع به نوشتن یادداشت‌های اصلی کنید. پس به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

  • مهم‌ترین کارها را یادداشت کنید.
    وقتی نوبت به انجام کارها می‌رسد، سعی کنید ابتدا کارهایی که مهم‌تر هستند را در بالای فهرست برنامه‌ریزی خود یادداشت کنید. سپس موارد دیگر را به لیست اضافه کنید تا یادداشت‌های شما کامل شود. این‌طوری بهتر می‌توانید از زمان خود استفاده کنید و بهره‌وری بالاتری داشته باشید.

 

  • نکات مهم کلاس درس را در پلنر درسی بنویسید.
    افرادی که در مدرسه موفق‌تر هستند و بهتر می‌توانند برای تکالیف خود برنامه‌ریزی کنند، معمولاً از صفحات پلنر درسی برای نوشتن یادداشت‌های کلاسی استفاده می‌کنند. نوشتن نکات مهم با دست به‌جای تایپ آن‌ها داخل لپ‌تاپ یا ضبط صدای معلم باعث می‌شود تا دانش‌آموزان بهتر بتوانند اطلاعات را به خاطر بسپارند و آن‌ها را به یاد بیاورند.

 

  • از یک نشانه یا ردیاب برای یادآوری امتحانات و تاریخ تکالیف استفاده کنید.
    بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان از یک نشانه خاص برای پیدا کردن تاریخ امتحانات مهم استفاده کنید. این‌طوری نیازی نیست بین صفحات نوشته‌شده بگردید و تمام یادداشت‌ها را مطالعه کنید تا بتوانید تاریخ تکمیل پروژه، تاریخ آزمون هفتگی یا ماهانه خود را پیدا کنید. می‌توانید تاریخ امتحانات یا سررسید تحویل پروژه‌های تحقیقاتی خودتان را با یک رنگ دیگر یادداشت کنید یا در قسمت خاصی از هر صفحه این موارد را بنویسید که به‌راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بهترین پلنر درسی

ویژگی های بهترین پلنر درسی

بهترین پلنر درسی دفتری است که دارای بخش‌های مختلف برای برنامه‌ریزی هفتگی، ماهانه و روزانه باشد. اگرچه انواع پلنر درسی موجود هستند و هر کس می‌تواند با توجه به نیاز خود نمونه‌های روزانه، هفتگی یا ماهانه آن‌ها را خریداری کند، اما برای سازمان‌دهی آسان‌تر کارها و بهره‌وری بالاتر، بهتر است دفترهایی را انتخاب کنید که تمام این موارد را یکجا دارند. گروه هنری ناچو، مرجع خرید پلنر درسی در ایران با چندین سال سابقه درخشان است.

این دفترها باید سرگرم‌کننده باشند تا دانش‌آموز بتواند با افزودن موارد اضافی و شخصی‌سازی طراحی دفتر، انگیزه بیشتری برای یادداشت کردن و برنامه‌ریزی پیدا کند. بنابراین دارا بودن ویژگی‌های سرگرم‌کننده و کاربردی اهمیت زیادی دارد. از جمله مواردی که در دفترهای پلنر درسی وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • صفحات برنامه‌ریزی ماهانه
  • صفحات برنامه‌ریزی هفتگی
  • صفحات برنامه‌ریزی درسی
  • صفحات نشانه برای پیدا کردن آسان تاریخ امتحانات و برنامه‌های خاص درسی
  • تقویم ۱۲ ماهه سال تحصیلی
  • نقل‌قول‌های انگیزشی
  • صفحات مربوط به یادداشت‌های ماهانه
  • صفحات برنامه کلاسی
  • صفحات مفصل برای پروژه‌ها و امتحانات

 

سوالات متداول و پاسخ به آنها

میزان تاثیرگزاری خرید پلنر درسی در برنامه های دانش آموزان چقدر است؟

بیش از ۹۰٪ از دانش‌آموزان معتقدند که پلنر درسی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا راحت‌تر کارهای خود را مدیریت کنند.

آیا بین حال عمومی دانش آموز و استفاده از بهترین پلنر تحصیلی ارتباطی وجود دارد؟

بله! با تحویل به‌موقع تکالیف درسی؛ میزان استرس و اضطراب به شدت کاهش می یابد.

به جز امکان سازماندهی بهتر، استفاده از پلنر چه سودی دارد؟

بستری برای ایجاد عادت‌های خوب و جدید در دانش‌آموزان شده و برای موفقیت در سال تحصیلی، بسیار مفید است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار