کد خبر: ۲۳۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
رئیس اسبق اتحادیه مشاوران املاک از فعالیت بیش از ۴۰۰ پزشک در بازار مسکن تهران خبر داد.

افشاگری جدید علیه پزشکان بساز و بفروش

رئیس اسبق اتحادیه مشاوران املاک از فعالیت بیش از ۴۰۰ پزشک در بازار مسکن تهران خبر داد.

تاکنون زیاد دیده شده بود که بازیگران، فوتبالیست‌ها و سایر اقشار با درآمد بالا به صورت چشمگیر به شغل‌های خاصی مثل فست‌فود، رستوران و... وارد شوند، اما کمتر انتظار می‌رفت پزشکان به‌عنوان کنشگر و فعال بازار مسکن معرفی شوند، اما امروز با یک پرس‌وجوی ساده از چند مشاور املاک این موضوع به‌عنوان یک شگفتانه در بازار املاک کشور خود را نشان خواهد داد.

وطن امروز در خبری نوشت:مشاهدات میدانی از این موضوع حکایت دارد که در حال حاضر درصد بالایی از افرادی که در زمره فعالان صنف مشاوران املاک هستند یا در کار ساخت‌وساز و خرید و فروش املاک و مسکن پول‌های کلانی را جابه‌جا می‌کنند، دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر هستند.

سؤال این است: مگر ساخت مسکن، حوزه تخصصی مهندسان معماری و عمران نیست؟ چرا باید افراد دیگری مانند پزشکان به خریدوفروش آن ورود کرده و به دنبال کسب سود از این بازار باشند؟ در پاسخ باید گفت، چون سود بازار مسکن و دلالی این کالای اساسی غیرقابل چشم‌پوشی است! مشاهدات حاکی از آن است به طور مثال در منطقه میرداماد تهران گروهی از پزشکان با همکاری یکدیگر دفتر مشاور املاک دارند. البته این موضوع در سایر نقاط تهران هم شاهد مثال دارد.

البته باید اعتراف کرد بیشتر پزشکان در مناطق بالای شهر فعالیت می‌کنند و نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد که حوزه فعالیت آن‌ها در خرید و فروش آپارتمان است یا زمین یا بیشتر ساخت‌وساز می‌کنند، ولی آنچه مشخص است پزشکان ترجیح می‌دهند خود به این موضوع ورود کرده و اقدام به ساخت مطب، دفتر اداری و واحد مسکونی کنند و سپس مازاد نیاز خود را به فروش برسانند تا از سود این بازار بهترین استفاده را کرده باشند.

رئیس اسبق اتحادیه مشاوران املاک درباره این موضوع اظهار کرده بود: بیش از ۴۰۰ پزشک در صنف مشاوران املاک تهران فعالیت دارند و این افراد همزمان با اشتغال در بخش طبابت، در بخش واسطه‌گری ملک نیز فعالیت می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار