کد خبر: ۲۳۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
بارش‌های رگباری و سیل‌آسای عصر امروز مشهد، منجر به مسدود شدن برخی تقاطع‌های این کلانشهر و گرفتار شدن برخی از خودروها در سیلاب شده است. این سیل متاسفانه جان4 تن را گرفته است.

سیل مشهد را عزادار کرد + فیلم

بارش‌های رگباری و سیل‌آسای عصر امروز مشهد، منجر به مسدود شدن برخی تقاطع‌های این کلانشهر و گرفتار شدن برخی از خودروها در سیلاب شده است. این سیل متاسفانه  جان4 تن را گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: شمار جان باختگان بر اثر سیلاب در مشهد به چهار نفر رسید.
محسن ذاکریان اظهار کرد: دو نفر در میدان انقلاب و دو نفر در نزدیکی بلوار سیدی مشهد بر اثر گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست دادند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: همچنین از ظهر امروز تاکنون گزارش مفقود شدن ۱۲ نفر در استان بر اثر بارندگی و سیلاب دریافت شده است.

در همین حال سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی تا شامگاه یکشنبه در استان ادامه دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم مردم علاوه بر مناطق کوهستانی و تفرجگاهی از تردد غیر ضروری داخل شهر نیز خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد گفت: ۲ جنازه در سیلاب پل انقلاب مشهد پیدا شده است. تعداد خودروهای گرفتار در زیر آب مشخص نیست و همچنان همکاران در حال جستجو هستند.

 

وحید باخدا در خصوص سیلاب پل انقلاب اظهار کرد: دو جنازه در سیلاب پل انقلاب پیدا شدند. تعداد خودروهای گرفتار در زیر آب مشخص نیست و همچنان همکاران در حال جستجو هستند.

وی بیان کرد: حدود ۱۰۰ غواص و نجاتگر سازمان آتش‌نشانی به همراه ۵۰ دستگاه خودرو در پل انقلاب درگیر عملیات بوده و همکاران ما بسیار درگیر هستند.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد: از ابتدای بارش تاکنون ۲۲۰ مورد اعلام حادثه مرتبط با بارندگی داشتیم.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مشهد پس از بارش اظهار کرد: میزان بارش در مشهد بسیار قابل توجه بود. در همین مدت کوتاه تقریبا ۳۸ میلی‌متر بارندگی داشتیم.

وی افزود: این بارندگی موجب آب‌افتادگی در زیرگذر میدان جهاد، بلوار نماز و پل شهید عباسپور شد. شدت بارش بسیار زیاد بود که مشکل داریم اما همکاران شهرداری مشغول هستند تا مشکل را برطرف کنند.

عباسی بیان کرد: در سطح استان در طرقبه- شاندیز بارش قابل توجهی داشتیم که متاسفانه ۲ خودرو گرفتار شدند. تگرگ قابل توجهی در این مناطق داشتیم که محصولات کشاورزی را از بین برده است. جاده انتهای سیدی دچار آب‌بردگی شده که با راهداری هماهنگ کردیم تا مرمت کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: این سامانه تا شامگاه یکشنبه ادامه دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم مردم علاوه بر مناطق کوهستانی و تفرجگاهی از تردد غیر ضروری در داخل شهر نیز خودداری کنند.

 

سیلاب در دو روستای کالو و کرناوه/ ساکنین حاشیه رودخانه‌ها منازل خود را تخلیه کنند

رضا کاظمیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه همزمان با صدور سطح هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی نیروهای جمعیت هلال‌احمر این شهرستان به حالت آماده‌باش درآمدند، افزود: اکنون ۳ تیم در قالب ۱۵ نفر در حالت آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روستاهای کالو و کرناوه که بین درگز و کلات هستند شاهد وقوع سیلاب هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت خاصی نداشته‌ایم و بیشتر موارد مربوط به خسارت‌های وارد شده به جاده‌ها هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کلات حجم سیلاب را بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شاهد بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق و بادهای نسبتاً شدید در شهرستان کلات خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه بر اساس آنچه اعلام شده این بارش‌های سیل آسا تا عصر جمعه با طوفان تندری همراه خواهد بود، گفت: اکنون تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در آماده‌باش کامل بوده و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند.

کاظمیان از کلات به عنوان یکی از سیل خیرترین شهرستان‌های خراسان رضوی نام برد و افزود: وجود ۱۰۰ حوضه آبریز در اطراف کلات و شیب تند آبریزها به داخل شهر این منطقه را سیل‌خیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد مساحت کلات از نظر وقوع سیل در شرایط فوق بحرانی قرار دارد و این شهرستان بسیار آسیب‌پذیر شده است، عنوان کرد: یکی از مشکلات و نگرانی‌ها در این شهرستان موضوع سیلاب‌های بهاری و فصلی است، موضوعی که همه ساله تکرار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کلات در ادامه از شهروندان به خصوص مسافران و گردشگران خواست؛ از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات، به خصوص در مناطق گردشگری و ییلاقی خودداری کنند.

وی همچنین افزود: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه‌ها و ایستادن روی پل‌ها به منظور تماشا، عکاسی و عبور از پل‌های ناپایدار و سیلاب‌ها به جد خودداری کنند.

کاظمیان همچنین از ساکنین حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواست برای امنیت خاطر خود و خانواده نسبت به تخلیه منازل به خصوص در دره خشت سریعأ اقدام  کنند.

مسافران فرودگاه مشهد از پرواز جا نمانند/ امکان تاخیر در حرکت پروازها وجود ندارد

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت فرودگاه مشهد در پی بارش شدید باران اظهار کرد: بارش شدید باران خللی در پروازهای فرودگاه مشهد به وجود نیاورده است.

وی تصریح کرد: مسیرهای منتهی به فرودگاه مشهد به دلیل بارش شدید باران و سیل مسدود شده و یا با ترافیک سنگین مواجه است. مسافران حتی‌الامکان از قطارشهری برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنند. زمان انتظار قطار شهری مشهد در مسیر فرودگاه نیز به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

جعفری افزود: امکان تاخیر در حرکت پروازها وجود ندارد. مسافران باید در زمان موعد پرواز به فرودگاه برسند.

وی یادآور شد: اگر مسافری به علت مسدودی مسیرهای منتهی به فرودگاه، از پرواز خود جا بماند امکان عودت وجه وجود ندارد. در حرکت پروازهای نمی‌توان تاخیر ایجاد کرد.

وضعیت تردد در معابر سطح شهر مشهد مناسب نیست

سرهنگ علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت معابر سطح شهر مشهد پس از بارش باران اظهار کرد: وضعیت تردد در معابر سطح شهر مناسب نیست. در اکثر بزرگراه‌ها آبگرفتگی شدید داریم.

وی افزود: زیر پل سلام به دلیل سیل دچار مشکل شدیم و چند خودرو گرفتار شدند که امکان تردد میسر نیست. گل و لای وارد مسیر بزرگراهی شده و دچار مشکلات حرکتی شدیم.

رحیمی بیان کرد: در برخی معابر شهری مانند احمدآباد و پیامبر اعظم(ص) دچار مشکل هستیم. از سمت پلیس‌راه محدودیت ایجاد کردیم تا از بزرگراه بسیج تردد کنند و وارد شهر نشوند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: در میدان جهاد به سمت خروجی مشهد نیز با توجه به مشکلاتی که در پلیس راه داریم، محدودیت مقطعی اعمال شده است. از سمت بزرگراه پیامبر اعظم(ص) نیز ممنوعیت تردد داریم.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از شهروندان این است که در سطح شهر تردد نداشته باشند تا وضعیت عادی شود. در حال حاضر وضعیت مناسبی از نظر تردد در سطح معابر شهری نداریم.

لغو مرخصی مدیران 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی تا روز یکشنبه کلیه مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو خواهد بود و تمامی مدیران باید در محل خدمت حتی روز جمعه حاضر باشند.

جواد خدایی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد با اشاره به صدور اطلاعیه‌های هشدارهای هواشناسی از ۲ روز قبل، اظهار کرد: با توجه به بارش‌ سنگین باران در شهر مشهد مقدس، شهرستان‌های استان و بروز ترافیک و ضرورت تردد خودروهای امدادی، مردم مشهد طی امشب و فردا از تردد و سفرهای غیرضروری جدا پرهیز کنند.

وی افزود: بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی تا روز یکشنبه کلیه مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو خواهد بود و تمامی مدیران باید در محل خدمت حتی روز جمعه حاضر باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ناوگان دستگاه‌های امدادی باید کاملا برای خدمت‌رسانی آماده باشند، عنوان کرد: با تمهیدات لازم و آمادگی کامل، حوزه برق، آب، مخابرات و گاز متناسب با شرایط مدیریت شود و مجموعه‌های مرتبط با این سه حوزه با حداکثر توان پای کار باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، خدایی تاکید کرد: تمامی محورهای تفرجگاهی، گردشگری، اقامتگاهی، بوم‌گردی و پارک‌ها در راستای تعطیلی قبلی تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود. همچنین لازم است بندهای خاکی استان در این شرایط که احتمال آسیب‌پذیری آن‌ها وجود دارد، مورد بازدید فرمانداران قرار بگیرند تا در صورت مشکل و آسیب دچار چالش نشوند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن، ترمینال و فرودگاه، باید آمادگی لازم را داشته باشند، بیان کرد: از همین امشب به تمامی مسافران خود پیامک‌های لازم با موضوع هشدار ارسال شود و فضای میزبانی برای آنها فراهم باشد تا اختلالی در روند میزبانی برای مسافران صورت نگیرد. بر این اساس، اپراتورهای تلفن همراه پیامک‌های هشدار را از امشب تا ظهر فردا به مشترکان ارسال کنند تا از شرایط موجود باخبر شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: تمام شهرداری‌های استان در حالت آماده‌باش باقی بمانند و ناوگان آن‌ها در حال خدمت قرار بگیرد. همچنین برای افراد بی‌خانمان مکان‌های لازم توسط شهرداری تدارک دیده شود تا دچار چالش نشوند.

خدایی بیان کرد: برنامه‌های مناسبتی و جلسات غیر ضروری در شهرستان‌ها و دستگاه‌های مختلف لغو شده است و به روزهای آینده موکول می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار