کد خبر: ۲۳۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۸
اکوایران : قیمت اتریوم برای نخستین‌بار در ۵۰ روز اخیر به سطح کمتر از ۳ هزار دلار رسیده است.

قیمت اتریوم در روز جمعه (۱۵ تیر) برای نخستین‌بار در ۵۰ روز گذشته به سطح کمتر از ۳ هزار دلار افت پیدا کرد. این اتفاق بخشی از یک افت قیمت‌ گسترده‌تر در کل بازار کریپتو است که عمدتا تحت تأثیر بیت‌کوین بوده است.

خبر مرتبط
قیمت بیت کوین و اتریوم امروز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳| ریزش قیمت

امروز قیمت بیت کوین روند کاهشی را تجربه کرده است و ارزش هر واحد آن به ۵۶,۴۱۴ (پنجاه و شش هزار و چهارصد و چهارده ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

به نوشته کوین تلگراف، معامله‌گران اکنون نگران این موضوع هستند که روند صعودی بازار کریپتو به پایان رسیده است و با وجود آغاز به کار قریب‌الوقوع صندوق قابل معامله اتریوم با قیمت لحظه‌ای در آمریکا، برخی بیم این را دارند که قیمت این ارز دیجیتال به افت خود ادامه دهد.

در روز جمعه، ارزش بازار کلی ارزهای دیجیتال به کمتر از ۲ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد که از ۲۶ فوریه (۷ اسفند) تاکنون بی‌سابقه بوده است. افت ۱۸ درصدی قیمت اتریوم از ۳ هزار و ۴۵۰ دلار به ۲ هزار و ۸۱۵ دلار، به‌سادگی منعکس‌کننده کاهش ارزش ۱۶ درصدی طی بیش از ۳ روز است که علت آن، وخیم‌‌تر شدن اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو است.

کارشناسان اعلام کرده‌اند این روند کاهشی به رشد فزاینده فشار فروش بیت‌کوین مربوط می‌شود. به شکل کلی، فشار بر بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. دولت آلمان از ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) تاکنون ۷ هزار و ۵۸۳ بیت‌کوین را به صرافی‌ها منتقل کرده است که ارزشی معادل ۴۱۵ میلیون دلار دارد. نگران‌کننده‌تر اینکه، کل بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده توسط مقامات آلمان ۴۲ هزار و ۲۷۴ بیت‌کوین است که ارزشی بیش از ۲ میلیارد دلار دارد. ترس، عدم اطمینان و تردید ناشی از این تراکنش‌های بزرگ منجر به لیکویید شدن ۹۳۶ میلیون دلاری پوزیشن‌های لانگ اهرم‌دار طی سه روز گذشته شده است که شامل ۲۳۵ میلیون دلار در قراردادهای آتی اتریوم می‌شود.

«لیکویید شدن» (Liquidation) یا «مارجین کال» (Margin Call) به فرآیند از دست دادن تمامی سرمایه درگیر معامله‌گران در یک حساب «مارجین» (Margin)‌ یا «فیوچرز» (Futures) گفته می‌شود.

معامله‌گران نگران این موضوع هستند که روند صعودی بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ به پایان رسیده باشد، به‌ویژه اینکه این کاهش قیمت ارزهای دیجیتال با رسیدن شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ به یک سقف جدید در روز جمعه همزمان شده است. بازار سهام به شکل مثبت به خبر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا پاسخ داده است. نرخ بیکاری ایالات متحده در ماه ژوئن به ۴/۱ درصد افزایش پیدا کرد.

یک اقتصاد ضعیف‌تر باعث ترغیب بانک مرکزی آمریکا نسبت به کاهش نرخ بهره می‌شود و همین امر، کاهش جذابیت سرمایه‌گذار‌ی‌های با درآمد ثابت را در پی دارد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۱۶ تیر) از ۵۶ هزار و ۲۶ دلار تا ۵۷ هزار و ۷۲۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۷ به وقت ایران، ۵۷ هزار و ۷۴۴ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از هزار و ۱۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳/۶۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۹۵۵ دلار تا ۳ هزار و ۳۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۵۷ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۵۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲/۳۷ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار