کد خبر: ۲۳۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
انجمن‌های نساجی و سیاستمداران در اروپا، شرکت شین را متهم کرده‌اند که صنایع محلی را با پر کردن بازار با لباس‌هایی با قیمت‌هایی که کارخانه‌های داخلی و خرده‌فروشان نمی‌توانند با آن رقابت کنند، فرسایش می‌دهد.

چین با پوشاک 5 دلاری بازار اروپا را تسخیر می کند

سارا کلاری خریدار آنلاین: خرده فروشی شین یک خرده‌فروشی آنلاین مد و لباس واقع در کشور چین است. شین با نام اصلی ZZKKO در سال ۲۰۰۸ توسط کریس جو در نانجینگ چین تاسیس شد.

عمده شهرت این شرکت به دلیل ارائه پوشاک با قیمت 5 تا 10 دلاری است. در مراحل اولیه، شین بیشتر به عنوان یک تجارت حمل و نقل قطره‌ای در نظر گرفته می‌شد تا یک خرده‌فروشی.

این شرکت در روزهای اولیه فعالیت خود، در زمینه طراحی و تولید لباس فعالیتی نداشت و صرفا محصولات خود را از بازار عمده‌فروشی پوشاک در گوانگژو تهیه می‌کرد. 

رویترز در گزارشی نوشت: در سال ۲۰۱۲ بود که شین شروع به خرید سیستم زنجیره‌ی تامین خود کرد و بدین ترتیب به یک خرده‌فروش کاملا یکپارچه تبدیل شد.  این شرکت زنجیره‌ی تامین خود را در گوانگژو با شبکه‌ای متشکل از بیش از ۳۰۰۰ تامین‌کننده تاسیس کرده است.

شین که در چین مستقر است و در بیش از ۱۵۰ کشور خدمات ارسال دارد، تا تاریخ ۲۰۲۲ بزرگترین خرده‌فروش مد در جهان بوده متعهد شده است که در بریتانیا و اروپا سرمایه گذاری کند.خرده‌فروشی شین اعلام کرد که 250 میلیون یورو (271 میلیون دلار) در مدت پنج سال در بریتانیا و اروپا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شین ، در حال حاضر برخی از لباس‌ها را از کارخانه‌های ترکیه تهیه می‌کند، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق محصولات آن توسط حدود 5400 تامین‌کننده عمدتاً در گوانگژو، چین تولید می‌شود.

انجمن‌های نساجی و سیاستمداران در اروپا، شین را متهم کرده‌اند که صنایع محلی را با پر کردن بازار با لباس‌هایی با قیمت‌هایی که کارخانه‌های داخلی و خرده‌فروشان نمی‌توانند با آن رقابت کنند، فرسایش می‌دهد.
 شین روز سه شنبه گفت 50 میلیون یورو برای سرمایه گذاری های بالقوه در تحقیق و توسعه یا ایجاد آزمایشی شین در اروپا و بریتانیا در نظر گرفته شده است.

شین که به خاطر لباس‌های 5 دلاری و لباس‌های 10 دلاری‌اش شناخته می‌شود، طبق گزارش‌ها در سال 2023 حدود 45 میلیارد دلار فروش داشت و در سال گذشته سرمایه ای به ارزش 66 میلیارد دلار جمع آوری کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار