کد خبر: ۲۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
در این مقاله شما را با دستگاه سرخ کن بدون روغن آشنا خواهیم کرد. همچنین نکاتی برای خرید سرخ کن را بررسی می کنیم.

همه چیز در رابطه با سرخ کن بدون روغن + راهنمای خرید سرخ کن

کمتر کسی است که اطلاعی از سرخ کن های بدون روغن نداشته باشد. این دستگاه بسیارها در بین ما ایرانی ها بسیار پرطرفدار شده. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دستگاه هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. علاوه بر این موارد نکاتی برای خرید سرخ کن را بررسی کرده ایم.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

همان طور که در مقدمه گفتیم قبل از خرید سرخ کن باید بیشتر با این محصول آشنا بشوید. به نقل از فروشگاه لوازم خانگی کارن، سرخ کن دستگاهی است که با استفاده از جریان هوای گرم، مواد غذایی را بدون نیاز به روغن یا با مقدار بسیار کم روغن سرخ می کند. در این روش، المنت حرارتی دستگاه، هوای درون سرخ کن را گرم کرده و فن تعبیه شده در دستگاه، هوای گرم را به طور مداوم در محفظه ی پخت به گردش در می آورد. این جریان هوای گرم باعث پخت یکنواخت و ترد شدن مواد غذایی خواهد شد.

استفاده از سرخ کن چه مزایایی دارد؟

این که مخاطبین زیادی به دنبال خرید سرخ کن هستند بی دلیل نیست و استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

برای سلامتی مفید است

سرخ کن های بدون روغن، با حذف یا کاهش قابل توجه روغن در پخت و پز، به شما کمک می کنند تا غذاهای سالم تر و کم چرب تری را تهیه کنید. این موضوع مختص کسانی است که به دنبال کاهش وزن یا بهبود رژیم غذایی خود هستند.

طعم خوبی به غذا می دهد

سرخ کن های بدون روغن، طعم و بافت غذا را به خوبی حفظ می کنند. البته برخی بر این باورند که چون برای پخت غذا روغن به کار برده نمی شود، غذای آماده شده با آن طعم خوبی ندارد. برخلاف تصورشان، با استفاده از این دستگاه می توان غذاهای خوشمزه و تردی را بدون نیاز به روغن زیاد آماده کرد.

فروشگاه لوازم خانگی کارن

استفاده از آن آسان است

استفاده از سرخ کن های بدون روغن بسیار آسان است. برای پخت، مواد غذایی مورد نظرتان را داخل سبد دستگاه قرار داده، زمان و دمای پخت را تنظیم کنید و منتظر بمانید تا غذایتان آماده شود. به همین راحتی و خوشمزگی غذای تان آماده خواهد شد!

تنوع پخت زیادی دارد

با استفاده از سرخ کن بدون روغن می توان غذاهای مختلفی را پخت؛ مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ، ماهی، سبزیجات و حتی کیک و شیرینی.

راهنمای خرید سرخ کن

با این که سرخ کن مزایای زیادی دارد؛ اما هر سرخ کنی مناسب شما نیست و باید به هنگام خرید سرخ کن به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در ادامه به برخی از مهم ترین نکات در این زمینه اشاره کرده ایم:

ظرفیت

به اندازه ی خانواده و میزان مصرف خود توجه کنید و سرخ کنی را بخرید که گنجایش مناسبی داشته باشد. برخی از این محصولات از دو سبد استفاده می کنند و سرعت آشپزی را بالاتر نیز می برند.

توان

سرخ کن های بدون روغن با توان های مختلفی در بازار موجود هستند. به طور کلی، برای مصارف خانگی، سرخ کنی با توان 1000 تا 1500 وات کافی است. با توجه به این که تقریبا هر روز از این دستگاه استفاده می کنید، توصیه می کنیم توان دستگاه حداقل 1500 وات باشد.

قابلیت ها

برخی از سرخ کن های بدون روغن دارای قابلیت های اضافی مانند پخت، گریل، برشته کردن و گرم نگه داشتن غذا هستند. اگر به این قابلیت ها نیاز دارید، سرخ کنی را انتخاب کنید که از آن ها برخوردار باشند. در خرید سرخ کن حتی اگر به دنبال این قابلیت ها نیستید، حتما محصولی بخرید که برنامه پخت دارد.

برند

برندهای مختلفی سرخ کن بدون روغن را به بازار عرضه می کنند. قبل از خرید، تحقیق کرده و برندی را انتخاب کنید که به کیفیت و خدمات پس از فروش آن اطمینان دارید. برای مثال سرخ کن و گریل کوخ یکی از برندهای معتبر در بازار شناخته می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کرده ایم شما را بیشتر با سرخ کن ها آشنا کنیم و مزایای استفاده از آن را بشناسید. همچنین نکاتی را برای خرید آن بررسی کردیم. علاوه بر تمام نکات بالا، برای خرید سرخ کن به فروشگاهی مانند فروشگاه لوازم خانگی کارن مراجعه کنید؛ چرا که ضمانت نامه هم در اختیار شما قرار می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار