کد خبر: ۲۳۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
تابلو برق‌ محفظه‌ای است که از آن جهت نصب و نگهداری تجهیزات الکتریکی مختلف استفاده می‌شود. تمام تجهیزات کنترلی یک سیستم صنعتی تا تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های ارتباطی، همه در تابلو برق قرار می‌گیرند. برای همین هرگونه اختلال و مشکل در تابلو برق میتواند عواقب جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

تابلو برق‌ محفظه‌ای است که از آن جهت نصب و نگهداری تجهیزات الکتریکی مختلف استفاده می‌شود. تمام تجهیزات کنترلی یک سیستم صنعتی تا تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های ارتباطی، همه در تابلو برق قرار می‌گیرند. برای همین هرگونه اختلال و مشکل در تابلو برق میتواند عواقب جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد. از این رو استفاده از سیستم تهویه و خنک‌کننده تابلو برق بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر در بیشتر مراکز از کولر گازی جهت خنک کردن تابلو برق، تابلوهای صنعتی و پنل‌های مخابراتی استفاده می‌شود. کولر تابلو برق با نصب بر روی درب یا سقف تابلو، دمای داخلی آن را کاهش داده و به عملکرد بهتر قطعات کمک می‌کند. برای خرید کولر تابلو برق باید به سراغ مراکز معتبر و با سابقه در این زمینه رفته و کولر گازی را در ظرفیت مناسب خریداری کرد. در این مطلب با یکی از بهترین مراکز فروش کولر تابلو برق در ایران آشنا می‌شویم.

مرکز فروش کولر تابلوبرق

کولر گازی تابلو برق چیست؟

تابلوهای برق از مهمترین تجهیزات صنعتی هستند که در داخل آنها قطعات و تجهیزات الکتریکی مختلفی نصب می‌شود. اغلب قطعات موجود در این تابلوها، گرمازا هستند و در زمان فعالیت از خود گرما تولید می‌کنند. برای همین با توجه به بسته بودن فضای تابلو برق، دمای داخل آن به شدت افزایش پیدا کرده و بالا می‌رود. با افزایش دما و رطوبت هم عمر تجهیزات الکتریکی کاهش پیدا کرده و برخی از قطعات از کار می‌افتند. برای همین باید از دستگاه یا سیستمی جهت خنک کردن فضای داخل تابلو برق استفاده شود. یکی از مهمترین و پرکاربردترین دستگاه‌ها برای خنک‌سازی تابلو برق، کولر گازی تابلو برق است.

کولر تابلو برق یک دستگاه خنک‌کننده تابلو برق است که جهت کاهش دمای فضای داخلی تابلو، به خصوص در فصل گرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نصب کولر تابلو برق میتوان از افزایش دمای فضای داخل تابلو برق جلوگیری کرده و شرایط ایده‌آلی را برای عملکرد قطعات و اجزای موجود در آن ایجاد کرد. کولرهای تابلو برق در هر فضایی که در آن تابلو برق نصب باشد، کاربرد دارند. با این حال کاربرد آنها عمدتا در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، مجتمع‌های تجاری و ایستگاه‌های مترو است.

مزایای خرید و استفاده از کولر تابلو برق

استفاده از کولر گازی تابلو برق از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که:

  • با نصب کولر گازی تابلو برق در ظرفیت مناسب از افزایش دمای داخل تابلو یا باکس‌های صنعتی جلوگیری می‌گردد. کاهش دمای داخل تابلو برق هم از سوختن و از کار افتادن قطعات الکترونیکی ممانعت کرده و به عملکرد بهتر آنها کمک می‌کند.
  • کاهش دمای قطعات الکترونیکی و جلوگیری از سوختن و از کار افتادن آنها، مانع از توقف خط تولید می‌شود. با از کار افتادن یک یا چند قطعه الکترونیکی موجود در تابلو برق، در عملکرد کلی سیستم اختلال ایجاد شده و به احتمال خیلی زیاد خط تولید از کار می‌افتد. همین امر از ضررهای مالی به خاطر توقف خط تولید جلوگیری می‌کند.
  • کولرهای تابلو برق علاوه بر کاهش دما و کنترل رطوبت فضای داخل تابلو برق، از ورود گرد و غبار به داخل محفظه نیز جلوگیری می‌کنند. این موضوع در محیط‌های صنعتی که از گرد و غبار و آلاینده‌های زیادی برخوردار هستند، بیشتر حائز اهمیت است.

خرید کولر تابلوبرق

نکات مهم برای خرید کولر تابلو برق

برای خرید بهترین کولر تابلو برق باید به چند نکته توجه کرده و بر اساس آنها کولر گازی تابلو برق را خریداری کرد. مهمترین نکات برای خرید کولر تابلو برق عبارتند از:

  • خرید کولر تابلو برق در ظرفیت مناسب

کولرهای تابلو برق در ظرفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. ظرفیت کولر تابلو برق، قدرت سرمایش کولر را نشان می‌دهد. هر چقدر ظرفیت کولر بیشتر باشد، یعنی دستگاه از قدرت خنک‌کنندگی بیشتری برخوردار است. برای انتخاب بهترین ظرفیت کولر تابلو برق هم باید به عوامل مختلفی نظیر محل نصب کولر، تجهیزات موجود در تابلو برق، شرایط آب و هوایی و نوسانات دما توجه شود.

  • نوع فیلتر به کار رفته در کولر تابلو برق

برای افزایش کارایی کولر تابلو برق بهتر است به سراغ خرید کولرهایی رفت که از فیلترهای قابل شستشو و یا قابل تعویض برخوردار هستند. فیلتر از ورود گرد و غبار و مواد آلاینده به داخل تابلو جلوگیری کرده و احتمال آسیب‌‌دیدگی قطعات داخلی تابلو برق را کاهش می‌دهد. با شستشوی فیلتر میتوان به عملکرد بهتر آن کمک کرده و راندمان و کارایی کولر را افزایش داد.

  • رطوبت‌گیری کولر تابلو برق

در صورتی که میزان رطوبت محل نصب تابلو برق بالا باشد، علاوه بر کاهش دمای فضای داخل تابلو برق، باید به کاهش رطوبت هوا نیز پرداخته شود. در این شرایط باید به سراغ خرید کولر تابلو برقی رفت که از قابلیت رطوبت‌گیری برخوردار است. کولرهای تابلو برق مجهز به قابلیت رطوبت‌گیری در کنار سرمایش، عمل رطوبت‌گیری را نیز انجام می‌دهند.

  • خرید کولر تابلو برق از مرکز معتبر

از آنجایی که نوع قطعات و متریال به کار رفته در ساخت کولر تاثیر زیادی در راندمان و کارایی دستگاه دارد، کولر تابلو برق را باید از مراکز معتبر خریداری کرد. شرکت سرما پویش از جمله مراکزی است که به صورت اختصاصی در زمینه تولید و عرضه کولر تابلو برق فعالیت دارد.

خرید کولر تابلوبرق

خرید کولر تابلو برق از سرما پویش

شرکت سرما پویش با بیش از ده سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تهویه مطبوع نظیر کولر گازی تابلو برق، یکی از شرکت‌های مجرب و با سابقه در این زمینه محسوب می‌شود. این شرکت کلیه دستگاه‌های خود را با توجه به فناوری‌های روز دنیا و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی کشور تولید می‌نماید. کولرهای تابلو برق سرما پویش در دو نوع دیواری و سقفی با ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. در این کولرها از کمپرسور secop که از بهترین برندهای کمپرسور در جهان است، استفاده می‌گردد. فیلتر به کار رفته در آنها هم از نوع نانو است. از دیگر ویژگی‌های کولرهای تابلو برق سرما پویش باید به برخورداری از فن‌های صنعتی با دوام کاری بالا، ترموستات دیجیتال و سیستم Hetom اشاره کرد. کولرهای گازی تابلو برق این مجموعه از نظر قیمت خرید نیز بسیار قابل توجه هستند و با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌گردند. جهت اطلاع از قیمت کولر گازی تابلو برق و یا خرید آن، با شرکت سرما پویش تماس حاصل فرمایید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار