کد خبر: ۲۳۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۴
ویدئوی منتشر شده از سوی انصارالله یمن حاوی صحنه هایی از آتش‌سوزی کشتی یونانی است که از سوی این جنبش در دریای سرخ صورت گرفت.

انصارالله کشتی یونانی را در دریای سرخ به آتش کشید

جنبش انصارالله یمن تصاویری را از آتش‌سوزی یک فروند کشتی وابسته به یونان در دریای سرخ منتشر کرد.

ویدئوی منتشر شده از سوی انصارالله یمن حاوی صحنه هایی از آتش‌سوزی کشتی یونانی است که از سوی این جنبش در دریای سرخ صورت گرفت.

الجزیره نوشت، انصارالله با انتشار این ویدئو اعلام کرد کشتی یونانی«SOUNION» مقررات منع ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده است.

هم چنین، فرماندهی مرکزی آمریکا(سنکتام) مدعی شد، سامانه موشکی انصارالله را که تهدیدی برای نیروهای آن، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه بوده نابود کرده است.

از ابتدای جنگ غزه، نیروهای یمنی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین کشتی‌های تجاری وابسته به رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر رژیم اشغالی هستند را هدف حمله قرار می دهد. ارتش یمن اعلام کرده است که این حملات تا زمانی که جنگ غزه پایان یابد ادامه خواهد داشت.

سازمان تجارت دریایی انگلیس نیز در این رابطه با صدور بیانیه‌ای از وقوع ۳ آتش سوزی در عرشه یک نفتکش با پرچم یونان در دریای سرخ خبر داد.

در این بیانیه آمده است: این کشتی پس از آنکه روز گذشته به دلیل حمله انصارالله یمن مجبور به تخلیه خدمه خود شد، اکنون در شعله‌های آتش در حال سوختن است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: این کشتی متعلق به یک شرکتی است که به دشمن صهیونیست وابستگی دارد و ممنوعیت مربوط به پهلوگیری در بنادر رژیم صهیونیستی را نقض کرده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار