کد خبر: ۲۳۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
چند سالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس توانسته اند گوی سبقت را در زمینه جذب توریست از سایر کشورهای خاورمیانه ربوده و خود را تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری کنند. کشور سلطنتی عمان نیز از این قاعده مستثنا نیست و با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان می‌باشد.

چند سالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس توانسته اند گوی سبقت را در زمینه جذب توریست از سایر کشورهای خاورمیانه ربوده و خود را تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری کنند. کشور سلطنتی عمان نیز از این قاعده مستثنا نیست و با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری سالانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر جهان می‌باشد. در ایران نیز همه ساله افراد زیادی از طریق تور عمان و یا به شکل تخصصی با تور مسقط به این کشور سفر می‌کنند؟

اما اینکه کشور عمان چگونه کشوری است؟

دیدنی‌های شهر مسقط کدامند؟

تفریحاتی می‌توان در این کشور انجام داد چه تفریحاتی هستند؟

سوالاتی می‌باشند که ما در این مقاله تحت عنوان سفر به عمان سفری به شیرنی مسقط به آنها پاسخ داده‌ایم.پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور هستید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

همه چیز در مورد عمان

کشور عمان که پایتخت آن شهر زیبای مسقط می‌باشد تقریبا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. واحد پولی این کشور که جز پول‌های با ارزش نیز می‌باشد و شما برای سفر به این کشور با تور عمان یا تور مسقط باید حتماً این پول را به همراه داشته باشید ریال عمان است. مردم این کشور که اکثراً مسلمان هستند به زبان عربی صحبت می‌کنند البته گویش‌های مختلفی در این کشور وجود دارد. کشور عمان با داشتن مساحتی ۳۰۹ هزار کیلومتر جزء کشورهای کوچک است. این کشور تقریباً ۱۷۰۰ کیلومتر خط ساحل مشرف به دریای عمان، دریای عرب و خلیج فارس دارد و با کشورهای امارات عربستان و یمن همسایه می‌باشد. این کشور از گذشته روابط خوبی با ایران داشته است. کشور عمان دارای شهرها و جاذبه‌های توریستی فراوانی می‌باشد. شاید به همین دلیل است که تور عمان تبدیل به یکی از تورهای مهم و معتبر شده است. هرچند که برخی از افراد با تور مسقط هدف اصلیشان فقط سفر و گردش در این شهر است.

 

مسقط پایتخت عمان

مسقط با ۲۷۳ کیلومتر مربع بزرگترین شهر عمان و پایتخت این کشور است. این شهر که نام آن در لیست ۲۰ شهر زیبای خاورمیانه قرار دارد یک میلیون و چهارصد هزار نفر جمعیت در خود جای داده است. شما در این شهر می‌توانید تلفیق سنت و مدرنیته را به بهترین شکل ممکن دیده و مفهوم آن را درک کنید.

سفر به عمان سفری به شیرینی مسقط

 

تور صلاله عمان

صلاله نگینی سبز در عمان، بندری زیبا با آب و هوای  خنک و مطبوع در فصل گرم سال و همچنین طبیعت بکر جنگلی و ساحلی خود گردشگران زیادی را به خود جذب میکند ، این شهر مرکز استان ظفار عمان می باشد که یکی از زیباترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. در سفر به عمان حتما تور صلاله را تجربه کنید.

تور صلاله عمان

 

مهمترین جاذبه های مسقط

اگر شما باتور مسقط به این شهر سفر کنید مسلماً از طریق تورلیدرها با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا خواهید شد ولی این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند:

سالن اوپرای سلطنتی

بازار مطرح

موزه ملی عمان

پارک طبیعی قورم

راک باتم

آکواریوم عمان

شهربازی فابی لند

و مسجد سلطان قابوس می باشد. که هر کدام می‌توانند زیبایی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد خود را داشته باشند.

 

خوراکی و غذا های خوشمزه شهر مسقط

اکثر افرادی که با تور عمان و یا تور مسقط به کشور عمان سفر کرده‌اند.معتقدند که خوراکی و غذاهای این شهر بهترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها می‌باشد. از مهمترین خوراکی‌های شهر مسقط می‌توان به شووا(گوشت پیچیده در پوست موز) ، مشلتات دسر ترش و شیرین، ماشوآی ماهی مخصوص عمان، حلوای عمانی با طعم عسل، لابان، هریس حلیم عمانی، گوشت موتبه کباب روی سنگ داغ و آرسیا اشاره کرد.

البته به سادگی نباید از غذاهای خیابانی شهر مسقط که شامل سمبوسه گیاهی خوشمزه،فلافل،میشکاک(گوشت با تمر هندی) و کرک چایی گذشت.

 

بهترین رستوران های شهر مسقط

چنانچه شما با تور مسقط به این شهر سفر کنید از نظر خورد و خوراک مشکل آنچنانی ندارید ولی در صورتی که بخواهید به صورت شخصی به رستوران‌های این شهر بروید باید بدانید که مهمترین و بهترین رستوران‌های شهر مسقط عبارتند از:

1_ رستوران بیت اللبن مسقط

2_ رستوران سنتی اوبهار

3_ رستوران غذاهای دریایی بیت البحر

4_ استیک خانه استاد و آمریکای جنوبی

5_ رستوران هندی ممتاز محل

6_ رستوران صبحانه کافی مانی عمان

7_ رستوران در چدی مسقط

8_رستوران ایتالیایی توسکانی

9_ رستوران چینی چاینا مود

 

رستوران های عمان

 

بهترین تفریحاتی که میتوان در کشور عمان انجام داد

بسیاری از افرادی که با تور عمان قصد سفر به این کشور را دارند، به دنبال این هستند تا بدانند چه تفریحاتی می‌توانند در این کشور انجام دهند.مهمترین تفریحاتی که شما می‌توانید در کشور عمان انجام دهید عبارتند از :

 

1_ پارک آبی النسیم

پارک آبی النسیم یکی از مجموعه‌های بزرگ گردشگری و تفریحی می‌باشد. که از قسمت‌های مختلفی مانند شهربازی باغ وحش و پارک آبی تشکیل شده است. شما می‌توانید با رفتن به این پارک لحظات خوشی را در کنار خانواده تجربه کنید. یکی از نکات مثبت این پارک این است که برای همه گروه‌های سنی می‌تواند سرگرم کننده باشد.

 

2_ شهربازی فابی لند

شهربازی فابی لند یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های کشور عمان است که در شهر مسقط قرار دارد. جالب است بدانید که این شهربازی شهرت جهانی دارد و اکثر کسانی که با تور عمان یا تور مسقط به این کشور سفر می‌کنند به این شهر بازی می‌روند. این شهربازی دارای ۲ شعبه است که هر دوی آنها سرپوشیده هستند. در این شهربازی تمام امکانات و تجهیزات برای سرگرمی و بازی کودکان و حتی بزرگسالان وجود دارد.

 

3_ آکواریوم عمان

آکواریوم سرپوشیده عمان جزء آکواریوم‌های بزرگ می‌باشد. رفتن به این آکواریوم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و بهترین تفریحات شما در کشور عمان باشد. شما می‌توانید با خیال راحت حتی کودکان خود را نیز به این آکواریوم ببرید و موجودات زیر آب را با همدیگر مشاهده کنید.

 

4_ سرزمین برفی

اگر با تور عمان به این کشور سفر می‌کنید و به دنبال یک تفریح متفاوت می‌باشید سرزمین برفی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. وجود همچین سرزمینی در هوای گرم عمان دارای جذابیت‌های زیادی است. جالب است که شما در هر فصلی که به عمان سفر کنید برای رفتن به اسنو پارک یا سرزمین برفی عمان باید از لباس گرم و دستکش استفاده کنید. تمام محیط این سرزمین پوشیده از برف و یخ است و می‌توانید شما تفریحاتی مانند برف بازی و اسکی را در آن تجربه کنید.

 

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد تور عمان و تور مسقط به دست آورده باشید، جهت کسب اطلاع از قیمت تور عمان و سایر مقاصد سفر به حوزه خلیج فارس  مانند تور دبی و تور قطر با خدمات و کیفیت بالا میتوانید به سایت آمادای تور مراجعه و یا جهت مشاوره با شماره 02192006881 تماس بگیرید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار