کد خبر: ۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹
در7 ماه اخیر صورت گرفت؛
معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از رشد 5.6 درصدی در تن‌کیلومتر و 5.2 درصدی تناژ بار جابه‌جا شده توسط شبکه ریلی در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت در حوزه ترانزیت 350 هزار تن انواع محصولات نظیر کانتینر جابه‌جا شده است‌‌.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ حسین عاشوری  اظهار داشت‌: عملکرد حجم بار جابه‌جا شده توسط شبکه ریلی کشور در هفت ماه سال جاری 20 میلیون و 62 هزار تن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 5.2 درصدی ‌دارد.

وی ادامه داد: در همین مدت همچنین 14 میلیون تن کیلومتر حمل بار ریلی داشته‌ایم که‌ ‌افزایش 5.6 درصدی تن کیلومتری داشته است.

عاشوری بیان کرد: در 7 ماهه ابتدایی سال 93 مجموع بار جابه‌جا شده توسط شبکه راه آهن‌ در چهار بخش ترانزیت، صادرات‌، واردات و بار داخلی با افزایش روبرو بوده است.

وی افزود‌: با وجود تحریم‌های اعمال شده در 7 ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه ترانزیت 350 هزار تن انواع محصولات از جمله پنبه، کانتینر، چوب و محصولات فولادی جابه‌جا شده است‌.

به گفته عاشوری این میزان بار جابه‌جا شده در بخش ترانزیت در مدت مشابه سال گذشته رقمی معادل 323 هزار تن بوده که در مقایسه با میزان بار جابه‌جا شده سال جاری، رشد 8 درصدی داشته است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن اضافه کرد: شبکه ریلی کشور از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه واردات با رشد 117 درصدی مواجه بوده است‌ به این معنا که با حمل 2 میلیون و 96 هزارتن انواع محصولات مانند گندم، مواد معدنی، آهن‌آلات‌، کنجاله و کود‌ در مقایسه با 968 هزارتن محصول جابه‌جا شده در 7 ماهه ابتدایی سال 92 به این موفقیت دست یافته است.

عاشوری با بیان اینکه حجم بار جا‌به‌جا شده وارداتی از نظر شاخص تن کیلومتر رشد 110 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، افزود: راه‌آهن کشور در هفت ماه گذشته در صادرات 3 میلیون و 914 هزار تن انواع محصولات اقدام کرده است و در مقایسه با 7 ماهه سال 92 صادرات محصولات فولادی با حجم 889 هزار تن‌، رشد 387 درصدی و سیمان با حجم 438 هزار تنی رشد 20 درصدی را شاهد بوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترانزیت ، کالا ، راه آهن
نام:
ایمیل:
* نظر: