کد خبر: ۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
بهمن آرمان:
استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت:مصرف ۹۲ درصدی آب در زمین‌های کشاورزی ناشی از ضعف در مدیریت است. وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر سیاست‌های خود را تغییر دهد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛بهمن آرمان، استاد اقتصاد دانشگاه تهران با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در مدت 14 ماه از فعالیت خود در بخش های مختلف تحولی را حاصل نکرده است.

وی افزود: طبق آمار 92 درصد از آب مصرفی کشور به وسیله کشاورزی مصرف می شود که این مسئله ناشی از عقب ماندگی در مکانیزه کردن آبیاری تحت فشار در کشور است.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به برنامه مکانیزه کردن زمین های کشاورزی در کشور تصریح کرد: برای مکانیزه کردن نوع آبیاری زمین های کشاورزی برنامه ای تنظیم شده که طبق آن متاسفانه دو میلیون هکتار عقب هستیم.

آرمان به ظرفیت بالای کشور از نظر تولیدات محصولات کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: کشور ما ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد و تنوع آب و هوایی ما بستر خوبی را فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: اما با وجود این ظرفیت خدادای ضعف در زیرساخت های کشاورزی کشور به واردات 5 کالای کشاورزی از میان 10 کالای اساسی و ارز بری 13 میلیارد دلاری سالیانه انجامیده است.

این استاد دانشگاه ضعف در تولید محصولات کشاورزی را برای امنیت غذایی کشور خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: ضعف در تولید محصولات کشاورزی و وابستگی در این خصوص به واردات، امنیت غذایی کشور را به خطر می اندازد و در دراز مدت بسیار آسیب زننده است.

آرمان گفت: روند حرکتی وزارت جهاد کشاورزی، سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود را دچار مشکل می کند و شاید تغییر سیاست ها تحولی را در این خصوص ایجاد کند.


انتهای پیام/


برچسب ها: کشاورزی ، سیاست ، امنیت ، غذایی
نام:
ایمیل:
* نظر: