کد خبر: ۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بانک مسکن باید جذابیت و تاثیرگذاری ابزارهای تامین مالی خود را گسترش دهد، گفت: انتظارات زیادی از بانک مسکن در افزایش سهم بخش مسکن در جامعه وجود دارد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛علی طیب‌نیا در نشست فصلی مدیران ارشد بانک مسکن از اقدامات این بانک در اجرای نقش خود در تامین مالی بخش مسکن در سال جاری را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظارات زیادی از بانک مسکن در افزایش سهم بخش مسکن در جامعه وجود دارد. برای اینکه بانک مسکن بتواند نقش خود را به خوبی ایفا نماید، در وهله اول باید بانک مسکن به طور جدی فعالیت خود را بر بخش تخصصی خود متمرکز نماید.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که بانک مسکن باید جذابیت و تاثیرگذاری ابزارهای تامین مالی خود را گسترش دهد. نسبت تسهیلات به ارزش مسکن باید افزایش پیدا کند و از ابزارهای تامین مالی مسکن جدید به ویژه برای جوانان و اقشار کم درآمد جامعه استفاده نماید.

طیب نیا افزود: مسلما راهی نیست که بانک مسکن به تنهایی بتواند طی کند، مجموعه دستگاه های دولتی،وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی،بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خود را ملزم میدانند تا با بانک مسکن همکاری لازم را داشته باشند، تا این بانک بتواند ایده های جدید خود را اجرایی نماید.

وی در ادامه به تهیه سند راهبردی بانک مسکن اشاره کرد و یادآور شد: بانک مسکن همانند مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر بانک های دولتی در حال حاضر دارای یک سند راهبردی است که شامل تعهدات و انتظارات از بانک مسکن است. این سند افق های پیش روی بانک مسکن برای 4 سال آینده را مشخص می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که این سند در مجمع عمومی بانک مسکن تصویب شد، گفت: در این سند تکالیف روشنی برای بانک مسکن در نظر گرفته شده است، بطوری که مقرر شد سهم بانک مسکن از سپرده‌های بانکی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نقش بانک مسکن در تامین مالی بخش مسکن افزایش یابد گفت:در راستای تقویت نظارت سیستمی بر شعب بانک تصمیماتی گرفته شده است و بازرسی از راه دور به 80 درصد افزایش یابد.

به گفته وی، بانک مسکن کارایی و بهره‌وری خود را به گونه‌ای افزایش دهد که نسبت درامد عملیاتی به هزینه عملیاتی از 118درصد فعلی به 150درصد برسد.

وی با اشاره به این مطلب که اولویت در تهیه این سندراهبردی این است که اهداف کمی و قابل دسترسی و تحقق باشد افزود:تنوع و تعداد وظایف ،مسئولیتها و ماموریت های بانک ها و بخصوص بانک مسکن به گونه‌ای است که بدون سند راهبردی موضوعات روزمره و اقتضایی ما را احاطه خواهند کرد.

وی افزود:اگر بانک های دولتی و بانک مسکن یک برنامه راهبردی معطوف به عمل نداشته باشند مسلما دچار روزمرگی می شوند.

طیب نیا خاطرنشان ساخت:سال 93 را در شرایطی آغاز کردیم که تمامی سازمان ها،شرکت ها،بانک های دولتی دارای سند راهبردی بودند و این برای اولین بار در تاریخ ایران و در وزارت امور اقتصادی و دارایی اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد:اجرای 31 مورد برنامه عملیاتی و کمی بانک مسکن باید در کانون توجه هیات مدیره مدیران،مدیران میانی قرار بگیرد.و تمامی کارکنان بانک مسکن این برنامه ها را دانسته و براساس آن فعالیت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، افزایش ، تسهیلات
نام:
ایمیل:
* نظر: