کد خبر: ۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
نوبخت:
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور گفت:معضل درياچه اروميه يك بحران فرامنطقه‌اي و ملي است و در صورت خشك شدن اين درياچه تبعات منفي زيادي بر ساكنان منطقه و استان‌هاي اطراف خواهد داشت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛نوبخت با اشاره به توجه ويژه دولت به حل معضل درياچه اروميه و مصوبه دولت در خصوص اجراي طرح نكاشت در حاشيه درياچه اروميه افزود: براي اجراي طرح نكاشت دولت مبالغ قابل توجهي را اختصاص داده است كه از هرگونه خسارت به كشاورزان منطقه جلوگيري كند و براي جبران خسارت دولت هزينه‌هاي آن را پرداخت مي‌كند.

نوبخت با تأكيد مجدد به اينكه دولت مبالغ قابل توجهي را براي عدم كاشت و در جهت احياي درياچه اروميه اختصاص داده است؛افزود: دولت سقف مشخصي را براي احياي درياچه اروميه تعيين نكرده است، اما رئيس جمهور دستور داده براي احياي اين درياچه هر چقدر اعتبار لازم باشد، هزينه شود.از اين رو از لحاظ اعتباري هيچ مشكلي نداريم.

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با تقدير از نگاه ويژه رياست جمهوري به بحث نجات درياچه اروميه اظهاركرد: بر اساس بازديدهايي كه اخيراً از اين درياچه داشتيم، به صورت جدي اجراي سياست‌ها و برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه را پيگيري مي‌كنيم و اميدواريم نسبت به احياي آن گام‌هاي مثبتي را برداريم.

نوبخت تصريح كرد: درياچه اروميه و مشكلات آن صرفاً متوجه استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي نيست و كل كشور درگير اين مشكل خواهند بود. لذا دولت و به‌ويژه رئيس جمهور پيگير موضوع هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریاچه ، اعتبار ، مشکلات
نام:
ایمیل:
* نظر: