کد خبر: ۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
درویشی خبر داد:
مدیرعامل مترو افزود: سرفاصله حرکت قطار‌ها دراین خط حدود دو دقیقه پیش‌‌بینی شده و طراحی واگن‌ها به گونه‌ای است که مسافران بتوانند چمدان و لوازم همراه خود را به راحتی حمل کنند
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛ هابیل درویشی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از خط مترو فرودگاه مهرآباد گفت: این خط از نظر طراحی، ساخت و بهره برداری ایستگاه‌ها و قطار‌ها و نیز سرفاصله قطارهای آن متفاوت از همه خطوط و ناوگان موجود مترو تهران و حومه است.

وی با اعلام اینکه قطارهای خط مترو فرودگاه مهرآباد به تعداد چهار رام در دست ساخت است، تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد دیگر این خط این است که قطار‌ها بتوانند حتی هوشمند و بدون راننده تردد کنند.

درویشی مسیر خط هفت مترو تهران را حدفاصل شهرک امیرالمومنین (ع)، ورزشگاه تختی، خیابان شهید محلاتی، هفده شهریور، میدان محمدیه، اتوبان نواب (بریانک)، خیابان انقلاب اسلامی، میدان توحید، بیمارستان امام، برج میلاد، بیمارستان میلاد، میدان صنعت با ۲۵ ایستگاه اعلام کرد.

وی گفت: بیش از ۱۲ کیلومتر از این خط در فاز نخست حد فاصل میدان محمدیه تا بوستان گفتگو که عملیات ساخت در آن در حال اجرا است به شرط تأمین مالی پروژه تا شهریور سال آینده به بهره برداری می‌رسد و مابقی پروژه تا پایان سال ۹۴ به اتمام خواهد رسید.

وی یادآور شد: این پروژه بیش از هفت سال است که آغاز شده و تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و لذا برای رسیدن به برنامه زمان بندی تکمیل و افتتاح پروژه نیازمند حمایت بیش از پیش مالی و پشتکار است که خوشبختانه با وجود همت جهادی ستودنی در شرکت مترو پیمانکار، این پروژه هم همانند بخش جنوبی خط سه مترو به درستی مدیریت و عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت خطوط در حال بهره برداری و توسعه‌ای مترو تهران و حومه با اعلام اینکه هم اکنون در خطوط یک تا پنج مترو تهران روزانه بیش از سه میلیون سفر انجام می‌شود، گفت: هم اکنون در خطوط در دست ساخت مترو تهران و حومه که در ۲۰۰ جبهه کاری در دست انجام است حدود ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت دارند.

درویشی اظهارکرد: اولویت بخشی ما به استفاده از روش حفاری دستی بر روش حفاری مکانیزه نه تنها موجب تسریع در پیشرفت کار شده، بلکه توانسته بخش بزرگی از متخصصان کشور و جوانان را در صنعت مترو به عنوان یک صنعت پیشرو مشارکت بخشد، به معنای دیگر امروز صنعت مترو سرآمد حمایت از تولید داخل است و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز به اشتباه نسخه مترو را به مثابه یک فعالیت صرف عمرانی می‌پیچند، بیان کرد: هر چند ماهیت کار مترو، عمرانی است اما بخش عمرانی در صنعت مترو کمتر از ۴۰ درصد آن را شامل می‌شود، این در حالی است که مترو یک صنعت است و به هیچ عنوان قابل قیاس با پروژه‌های عمرانی نیست و بنابراین بخش تجهیزات آن بسیار حساس و بااهمیت می‌باشد.

درویشی با اعلام این مطلب که هم اکنون در زمینه توسعه مترو تهران و حومه، در بخش سیویل (ساختمان تونل و ایستگاه‌ها) به طور صد در صد خوکفایی حاصل شده است، گفت: در بخش تجهیزات این میزان از خودکفایی به حدود ۵۴ درصد رسیده است و امیدواریم در آینده بتوانیم در راستای اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی این بخش از صنعت مترو را نیز همچون بخش ساختمانی آن به خودکفایی صد درصدی برسانیم و از توان مهندسی بومی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: