کد خبر: ۲۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد: بودجه پژوهش و فناوری کشور در سال آینده 70 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
محمدرضا واعظ مهدوی پنجشنبه در نشست با روسای دانشگاه های استان خوزستان در سرسرای جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: خوزستان مشکلات بسیاری داشته و بر گردن همه حق دارد اما بیشترین مشکل را در کشور ندارد و ما هم اولویت یک را به خوزستان نمی دهیم.
واعظ مهدوی با بیان اینکه باید تعصب واقع بینانه داشته باشیم و واقعیت این است که دستاوردها و رشد و موفقیت ما وجود داشته است، افزود: دنیا قضاوت دیگری از کشور ما دارد و ارزیابی مثبتی از کارکرد کشور دارند اما در عین حال اشکالات را باید دید و سعی کنیم تصویر واقع گرایانه ای به دست آوریم.
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد: با سرکشی از روستاها و شهرها و کسب شناخت بهتر، می توانیم منابع را بهتر توزیع کنیم.
وی بیان کرد: تصمیم باید طبق شناخت و آگاهی و رسیدن به ضروری ترین اولویت باشد و باید سعی کنیم وظایف خود را انجام دهیم و شما هم به ما یادآوری کنید.
واعظ مهدوی در ادامه با انتقاد از صحبت های استاندار خوزستان تصریح کرد: ما اصلا عقب گرد نداشتیم چرا که تجربه ثابت کرده که کارکردهای ما چنین نیست که اظهار می کنند.
وی افزود: اگر اوضاع را منفی و ناعادلانه ارزیابی کنیم کم کم کارایی از بین می رود.
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در بخش پژوهش حداقل انتظار از دانشگاه ها حساس بودن نسبت به مسائل استان است، یادآور شد: در بخش پژوهش باید ماموریت ها برای واحدهای علمی مشخص شود و تصمیم گیری های غیرعلمی را کنار بگذاریم.
وی با اشاره به سند برنامه راهبردی علم و فناوری گفت: هر یک از دانشگاه های استان خوزستان رسالت و جایگاه خود را تبیین کنند و به این بسنده نکنید چرا که نقش دانشگاه ها در برنامه ششم تنها در بخش علم و فناوری نیست.
وی در ادامه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه دانشگاه ها فهرست مسائل و برخی مشکلات استخراج شده که هر دانشگاه باید با توجه به پتانسیل های خود ماموریت خود را ارایه کند و در این برنامه دیدگاه استراتژیک ما باید 100 ساله باشد.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان نیز در این نشست خواستار در نظر گرفتن مطالبات جامعه دانشگاهی شد و گفت: در بودجه دانشگاه ها باید خوزستان به مثابه همه کشور دیده شود و برای رفع کاستی های این استان باید حمایت جدی و گسترده از آن شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی اظهار کرد: صحبت های روسای دانشگاه ها از نیازها و نداشته هایشان بوده است اما اگر بخواهیم از داشته های خود بگوییم حرف هایمان به مراتب بیشتر است.
شفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حق معنوی بر این کشور دارد و دستاوردهای آن عظیم و غیرقابل انکار است گفت: نقش دانشگاه های خوزستان در دوران دفاع مقدس مایه عزت این دانشگاه ها است و دوران دفاع مقدس نشان افتخار برای آموزش عالی است.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان خوزستان با اشاره به اینکه شان نخست مدیران دانشگاه ها معلمی است و بخشی از جامعه کارمندی نیستند گفت:پذیرش مدیریت توسط یک استاد دانشگاه نوعی ایثارگری است چرا که این امر موجب بروز مشکل برای استاد در ماموریت اولیه اش می شود.
در این نشست روسای دانشگاه های استان خوزستان مطالبات و مشکلات خود در زمینه بودجه و کسری را در حضور معاون آموزشی فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطرح کردند.
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر سه روزه خود به خوزستان از برخی روستاها و اماکن آموزشی و دانشگاه های استان دیدن کرد و از نزدیک در جریان نیازها و کاستی های این واحدها و مردم قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: