کد خبر: ۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰
رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد:پژو سیتروئن با شراکت مشاوره آلتران یک مرکز مهندسی در مراکش خواهد گشود که نخستین گام این کشور برای افزایش حضور در کشورهایی با هزینه دستمزد کمتر است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، این خودروساز فرانسوی بخشی از فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خود را به مرکز جدید آلتران برون سپاری خواهد کرد که ایجاد 1500 شغل را در پی خواهد داشت.

این پایگاه در کازابلانکا در طراحی رایانه ای، مدلینگ و طراحی فنی تخصص خواهد داشت و ممکن است زمینه را برای ساخت یک کارخانه مونتاژ هموار کند.

به گفته منابع آگاه، مقامات مراکشی سرگرم مذاکرات جدی با خودروسازان متعدد از جمله پژو سیتروئن هستند.

با اینهمه یک سخنگوی پژو از تایید طرح‌های این شرکت برای ساخت کارخانه مونتاژ کم هزینه و مرکز تحقیق و توسعه کازابلانکا خودداری کرد و شرکت آلتران نیز حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.

اقدام جدید پژو گام مهمی برای این خودروساز برای برتری در برابر رقیبانش محسوب می‌شود و پیروزی نمادینی برای کشور آفریقایی مراکش است زیرا پیشرفتگی صنعتی رو به رشد این کشور در بخش‌هایی مانند خودرو و هوافضا را بارز می‌کند. اما هر گونه تاثیر این اقدام بر مشاغل فرانسوی، با واکنش اتحادیه‌ها و دولت فرانسه روبرو خواهد شد.

پژو با حمایت‌های مالی دولت فرانسه توانست در رکود شش ساله بازار اروپا که وابستگی زیادی به فروش و تولید آن دارد، دوام بیاورد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: