کد خبر: ۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
گروسی مطرح کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: در حال حاضر با وزارتخانه نفت مکاتباتی انجام شده که بخشی از هزینه های لازم را برای نوسازی خودروهای فرسوده برعهده بگیرند.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازعصرخودرو؛ حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش نوسازی خودروهای فرسوده در توسعه کشور گفت: باید پذیرفت با جایگزینی خودروهای فرسوده به وسیله خودروهای نو در موضوعاتی مانند حمل و نقل کالا و مسافر با پیشرفت محسوسی روبرو خواهیم شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضرورت دارد در لایحه بودجه سال 94 اعتبارات لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود چرا که اگر این موضوع بصورت طرح در مجلس مطرح شود مشمول اصل 75 قانون اساسی خواهد شد و به دلیل تحمیل بار مالی رای نمی آورد.

گروسی گفت: باید توجه داشت در حال حاضر تلفات و حوادث رانندگی در کشور که بخشی از آن به دلیل وجود خودروهای فرسوده است باعث تحمیل هزینه های زیادی در بخش بهداشت و سلامت شده این در حالی است که با نوسازی خودروهای فرسوده این مسائل رفع می شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس در پاسخ به این سوال که خودروسازان معتقدند که بند ق تبصره 2 قانون بودجه که به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دارد با ابهاماتی رو به رواست،گفت: در حال حاضر با وزارتخانه نفت مکاتباتی انجام شده که بخشی از هزینه های لازم را برای نوسازی خودروهای فرسوده برعهده بگیرند و وزیر نفت نیز اعلام کرده چنانچه خودروسازان کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی را برنامه ریزی کنند، می‌توانیم در بحث سرمایه‌گذاری آنها را حمایت می کند.

گروسی افزود: ضرورت دارد اعتبار لازم برای تامین منابع تسهیلات نوسازی خودروهای فرسوده فراهم شود تا در خروج خودرو های فرسوده تسریع شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: دولت با تامین منابع مالی بانک ها می تواند از آن ها تعهد بگیرد که روند ارائه تسهیلات در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده فراهم شود.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: