این امر باعث سرگردانی دارندگان وانتپیکان در مرکز شمارهگذاری شده است. یکی از مراجعهکنندگانی که برای شمارهگذاری خودرو خود به این مرکز مراجعه کرده، در گفتگو با خبرنگار مهر میگوید: حدود 5200 نفر از افرادی که به تازگی وانت پیکان را خریداری کردهاند، با عدم شماره گذاری این خودرو مواجه شدهاند، در حالی که زمان خرید، صحبتی از عدم تطبیق این خودرو با استانداردهای زیستمحیطی نشده بود.
وی می افزاید: حتی یکی از نمایندگی های فروش ایران خودرو به دلیل اینکه خودرو را زودتر تحویل دهد، تقاضای 500 هزار تومان وجه اضافی کرده است، در حالی که خودرو شماره گذاری نمی شود و مشتریان علاوه بر پرداخت این وجه، روزها است که اجازه استفاده از خودروی خود را ندارند.
در عین حال، عبداله بابایی، معاون فروش ایرانخودرو در گفتگو با خبرنگار مهر میگوید: بیش از 5000 نفر از دارندگان خودروی وانت پیکان هم اکنون با عدم شماره گذاری مواجه هستند که دلیل آن نیز از سوی مرکز شمارهگذاری، عدم تطبیق خودرو با استانداردهای زیستمحیطی عنوان میشود، در حالی که قرار است امروز جلسه ای با مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم تا این مشکل را بررسی و حل کنیم.
وی در خصوص دریافت وجه اضافی از سوی برخی نمایندگیهای ایرانخودرو میافزاید: این کار غیرقانونی است و هر یک از مشتریانی که با چنین درخواستهایی از سوی نمایندگیها مواجه شدندT می توانند درخواست شکایت خود را به ایران خودرو ارسال کنند.
انتهای پیام/