کد خبر: ۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
یک نماینده مجلس:
رئیس کمیسیون انرزی مجلس، جلوگیری از خام فروشی و تدوین بودجه بدون درآمد نفتی را از اهداف این کمیسیون عنوان کرد و گفت: پیشنهاد شکل گیری کمیته مشترک با کمیسیون انرژی اتاق تهران را مطرح ساخت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تهران؛علی مروی در نشستی با اعضای کمیسیون انرژی اتاق تهران اظهار داشت: موضوع کاهش قیمت نفت در بازار جهانی، اقدامی در جهت آسیب رساندن به ایران و روسیه است.
 
وی افزود: لایحه ای در روزهای گذشته در مورد اساسنامه شرکت نفت مطرح شده و برپایه آن قیمت خوراک وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
 
مروی خطاب به حاضران در کمیسیون اتاق تهران، گفت: چنانچه پیشنهادی در مورد اساسنامه شرکت نفت در نظر دارید، اکنون که این لایحه در دست بررسی است، می توانید آن را ارائه کنید.
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس، حمایت از پیمانکاران و ساخت داخل را از اولویت های کمیسیون یادشده دانست و شکل گیری یک کمیته مشترک از کمیسیون انرژی مجلس و کمیسیون مربوطه در اتاق تهران را پیشنهاد داد.
 
به گفته وی، کشور با صرف هزینه های گزاف اداره می شود و ضرورت دارد در این زمینه چاره اندیشی لازم به عمل آید.
 
مروی دیدگاه خود را اینگونه مطرح ساخت که مجلس باید بیشتر به امر نظارت بپردازد و کمتر قانون به تصویب برساند.
 
وی موضوع بحران کم آبی در کشور را مطرح ساخت و گفت: چالش آب در کشور جدی است و برخی استان ها 14 تا 15 سال است که در خشکسالی به سر می برند.
 
مروی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به همین منظور دو مصوبه و مجوز به منظور بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی صادر کرد.
 
وی افزود: طرح دیگری نیز آماده شده که به موجب آن درصد قابل توجهی از منابع این بخش به تامین آب شرب روستایی اختصاص یابد.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس، تدوین طرحی با محوریت حمایت از صنعت برق را اطلاع رسانی کرد و گفت: یک فوریت این طرح به تصویب رسیده که مساله اصلی آن حمایت از صنعت برق و پشتیبانی از بخش خصوصی است.
 
نشست بیست وهفتم کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران با حضور رییس و نایب کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، انرژی ، خام فروشی
نام:
ایمیل:
* نظر: