کد خبر: ۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
عضو فراکسیون زنان مجلس:
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بیمه زنان‌خانه‌دار از سوی معاونت امور زنان دولت درحال پیگیری است اما تاکنون لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛شهلا میرگلوبیات اظهار کرد: شورای نگهبان در سال 93 قانون افزایش بودجه بیمه زنان خانه‌دار به دلیل مغایرت با ماده 72 قانون را تائید نکرد.

وی افزود: شورای نگهبان خواست تا قانون بیمه زنان‌ خانه‎دار از سوی دولت با تهیه یک لایحه به صورت قانون دائمی‌درآید، خواسته شورای نگهبان درست بود؛ معاونت امور زنان ریاست جمهوری وظیفه تهیه این لایحه را دارد اما تاکنون چیزی ارائه نکرده است.

نماینده مردم شهرستان‎های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدا برای بیمه شدن اولویت با خانم‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست بود ولی نزدیک به 8 سال است که برنامه همگانی شدن این بیمه در دستور کار است تا همه خانم‌های خانه‌دار بیمه شوند.

میرگلوبیات با اشاره به بودجه در نظرگرفته شده برای این طرح در سال 92 گفت: در سال 92 رقمی حدود هزار میلیارد ریال برای این مهم لحاظ شد که تا سقف 200 هزار نفر بیمه شوند.

وی افزود: این بودجه باید از طریق دولت و به صورت یک لایحه تصویب و به شکل یک قانون دائمی باشد ولی تاکنون مشخص نشده و ما تصمیم گرفتیم بصورت پلکانی این کار را شروع کنیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان از معاون امور زنان ریاست جمهوری درخواست کرده اند تا با ارایه لایحه ای وضعیت بیمه بانوان خانه دار متاهل و منابع مالی اجرای این طرح را مشخص کند.

میرگلوبیات با اشاره به بودجه در نظرگرفته شده برای این اقدام در سال 93 گفت: در سال 93 دولت این بودجه را به 150 میلیارد ریال کاهش داد یعنی 85 درصد نسبت به سال 92 کاهش داشت ولی با پیگیری این مبلغ به هزار میلیارد و 500 میلیون ریال تومان افزایش پیدا کرد ولی از انجایی که منابع مالی مشخص نبود و مغایر با ماده 75 قانون اساسی شورای نگهبان بود این مبلغ به تصویب نرسید.

وی افزود: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مدت فعالیت دولت یازدهم نشست‌های متعددی را برای پیگیری وضعیت بیمه بانوان خانه دار برگزار کرده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، مجلس ، بیمه زنان
نام:
ایمیل:
* نظر: