کد خبر: ۳۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
گزارش «تجارت » ازنشست اضطراري وزراي خارجه اتحاديه اروپا در بروکسل
نشست وزراي امور خارجه کشور‌هاي عضو اتحاديه اروپا ديروز در «ورشو» پايتخت لهستان برگزارشد تا وزراي امور خارجه کشور‌هاي حوزه يورو به مساله خروج بريتانيا از اين اتحاديه رسيدگي کنند.
 به گزارش رويترز، فرانسه و آلمان نيز به خروج هرچه سريعتر بريتانيا از اتحاديه اروپا تاکيد کردند. پيش از برگزاري اين نشست «مايکل ساپين» وزير اقتصاد فرانسه اعلام کرد آلمان و فرانسه خواهان سريع‌تر انجام شدن روند خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا هستند.ساپين گفت: «فرانسه مانند آلمان بر اين باور است که مردم بريتانيا به خروج از اتحاديه اروپا راي دادند، بنابراين اين کار مي‌بايست هرچه سريع‌تر صورت گيرد. اروپا نمي‌تواند براي مدت طولاني شرايط نامشخص و نامعين را تجربه کند.» برطبق گزارش‌ها به نظر مي‌رسد رهبران اروپا در چگونگي مذاکره درباره خروج انگليس با اختلاف روبرو شدند عده‌اي خواستار خروج سريعتر انگليس و عده‌اي خواستار مراحل آهسته برگزيت هستند. جان کري وزير خارجه آمريكا پس از توقف در بروکسل به لندن خواهد رفت تا هر دو طرف را به مذاکره بيشتر براي کاهش فشارها ترغيب نمايد.ژان کلود يونکر رياست کميسيون اتحاديه اروپا اخيرا اعلام کرد برگزيت يک طلاق دوستانه نبود. مردم بريتانيا روز پنجشنبه با شرکت در همه‌پرسي به خروج از اتحاديه اروپا راي مثبت دادند. امري که همچنان باعث تزلزل در بازارهاي جهاني ،کاهش ارزش پوند و بي ثباتي سياسي در احزاب انگليس شده است.

تلاش وزيردارايي بريتانيا در آرام کردن بازارها

جورج اوزبورن، وزير دارايي بريتانيا، تلاش کرد که نسبت به وضعيت اقتصاد بريتانيا به بازارهاي مالي اطمينان دهد. آقاي اوزبورن در اولين سخنراني خود پس از راي مردم بريتانيا به خروج از اتحاديه اروپا گفت اين کشور آمادگي مواجهه با اتفاقات پيش رو را دارد.وزير دارايي بريتانيا ساعت ۷ صبح به وقت محلي و قبل از بازشدن بازارهاي مالي اروپا صحبت کرد. در شرايطي که صبح ديروز، قيمت پوند در برابر دلار حتي نسبت به سقوط تاريخي روز جمعه، باز هم کمتر شد. اوزبورن گفت که روند رسمي‌خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا فقط زماني آغاز مي‌شود که خود اين کشور چنين درخواستي را ارائه کند.جورج اوزبورن که از حاميان ماندن بريتانيا در اتحاديه اروپا بود، پيش از همه پرسي هشدار داده بود که راي به خروج، ممکن است منجر به ايجاد رکود اقتصادي شود.او همچنين پيش از همه پرسي پيش بيني کرده بود که راي به خروج از اتحاديه اروپا، مسئولان اين کشور را مجبور به افزايش مالياتها و کاهش هزينه‌هاي دولتي مي‌کند. البته او در اين سخنراني گفت که فعلا به ارائه اين بودجه اضطراري نيازي نيست. آزبورن گفت که البته براي انجام اين اقدامات "کاملا منطقي است که بايد تا زماني که جانشين نخست‌وزير معرفي شود" صبر کرد. اين اظهارات را مي‌توان واکنشي دانست به سخنان برخي از مقامات اتحاديه اروپا که بر آغاز هرچه سريع تر روند خروج بريتانيا از اين اتحاديه تأکيد کرده بودند.

کودتا در حزب کارگر

جرمي‌کوربين رهبر حزب کارگر که با کودتاي داخلي گروهي از اعضاي کابينه سايه مواجه شده، ديروز ضمن رد درخواست استعفا، افراد جديدي را جايگزين وزراي مستعفي کرد. جرمي‌کوربين ، وزير خارجه سايه حزب کارگر را برکنار کرد و به نظر مي‌رسد که در پي آشکار شدن نتايج همه‌پرسي بريتانيا، شکاف‌هاي عميقي در اين حزب به وجود آمده است. تلاش براي کنار زدن کوربين پس از آن آغاز شد که مردم انگلستان بر خلاف سياست رسمي‌دو حزب اصلي يعني محافظه‌کار و کارگر، به خروج از اتحاديه اروپا رأي دادند.در پي کسب اين نتيجه، گروهي از اعضاي حزب کارگر، که پيش از اين هم تلاش‌هايي را براي کنار زدن کوربين انجام داده بودند، همه‌پرسي را بهانه قرار داده و با بيان اينکه کوربين تلاش کافي براي قانع کردن انگليسي‌ها به حمايت از ماندن در اتحاديه انجام نداده، خواستار کناره‌گيري وي شدند.«هيلاري بن» از اعضاي ارشد کابينه سايه فردي است که گفته مي‌شود کودتاي داخلي را کليد زده و در تماس با وزراي کابينه سايه از آن‌ها خواسته براي فشار به کوربين، از سمت خود کنار روند. کوربين دو شب قبل بن را از کابينه کنار گذاشت و پس از آن 18 تن از کابينه سايه و همچنين شماري از اعضاي پست‌هاي پائين‌تر يکي پس از ديگري از پست‌هاي خود کناره‌گيري کردند. نتايج تازه‌ترين همه‌پرسي در ميان اعضاي حزب کارگر نشان مي‌دهد که 60% مايل هستند که کوربين در سمت خود باقي مانده و در انتخابات سال 2020 براي رسيدن به نخست‌وزيري با محافظه‌کارها رقابت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار