کد خبر: ۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: مبارزه با خشکیدگی جنگل ها به عزم ملی نیاز دارد و این مشکل باید با همکاری دولت و مردم رفع شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ محمدحسین مقیمی در حاشیه بازدید استانداران حوزه زاگرس از طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری مهران در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دولت باید با سرمایه گذاری بیشتر و اختصاص منابع مالی مورد نیاز، توجه بیشتری به جنگل ها داشته باشد.
 
وی افزود: سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت جهاد کشاورزی می توانند با تدوین برنامه مشترک در برنامه ششم توسعه و با استفاده از نظرهای نخبگان، به حفاظت از جنگل ها اقدام کنند.
 
استاندار مرکزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی می تواند با ترغیب نمایندگان مجلس در بودجه سال 94 اعتبارات بیشتری به این بخش اختصاص دهد.
 
مقیمی روش های بیولوژیکی و سازه ای را از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تخریب جنگل ها دانست و گفت: این گونه روش ها باعث جذب آب و ایجاد پوشش گیاهی شده و می تواند در جلوگیری از تخریب جنگل تاثیر گذار باشد.
 
وی اضافه کرد: در هرجا که پوشش گیاهی کاهش یافته، موجب فرسایش خاک، از بین رفتن جنگل و نشست زمین در آن مناطق شده است.
 
استاندار مرکزی تاکید کرد: با کار کارشناسی دقیق، سرمایه گذاری و جایگزین کردن نهال در جنگل ها می توان به این معضل در حاشیه جنگل های زاگرس پایان داد.
 
استاندار همدان نیز در گفت و گو با ایرنا همایش استانداران حوزه زاگرس را یک همایش موثر در مقابله با خشکیدگی جنگل ها دانست و گفت: برنامه هایی در دست است که با اجرای آن و با همکاری سایر استان ها می توان جنگل های بومی را حفظ و افزایش داد.
 
'محمدناصر نیکبخت' با بیان اینکه بلوط به عنوان بیشترین گونه جنگل های استان های حوزه زاگرس، با آسیب مواجه است، افزود: امیدواریم با همکاری متقابل در رابطه با توسعه و صیانت از این جنگل ها به یک نتیجه تاثیر گذار برسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگل ، خشکیدگی ، مبارزه
نام:
ایمیل:
* نظر: