به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر ابراهیمی_ مدیر کل امور مدیران بانک_ نیز که در در تاریخ 17 بهمن پاسخگوی مردم و همکاران بود، گفت: برخورد مناسب حق مشتری بوده و با توجه به هزینه های ناچیز حفظ و نگه داشت مشتری به جای جذب، نباید ما را از توجه به این موضوع مهم باز دارد.
دکتر ابراهیمی با بیان آیه ای از قرآن کریم در اهمیت اخلاق مناسب در برخورد با مشتری افزود: آنچه که پیامبر قبل از تبلیغ و انتشار دین در بین مردم زمانه خود به آن همت گمارد، کسب اخلاق بود تا جایی که در غرب رواج رویه های استعماری با برخوردهای اخلاقی و مناسب شروع شد.
مدیر کل امور مدیران در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط با مخاطب، افزود: در گذشته میزان سهم بازار موفقیت یک بانک را رقم می زد اما امروزه این موفقیت به میزان ارتباط و وفاداری مشتریان وابسته است.
وی اثر ارتباط نامناسب را تا مدت ها ماندگار دانست و عنوان کرد: با سعه صدر می توان ضمن برقراری ارتباط مناسب با مشتری از تبعات تعامل نامناسب جلوگیری کرد.
دکتر ابراهیمی با تشکر از فعالیت های صورت گرفته در زمینه مشتری مداری در بانک خواستار این موضوع شد که با بومی سازی و قرار گرفتن این فعالیت ها در مسیر ارزش های اسلامی بتوان قدم های ارزشمندی در این زمینه برداشت.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش کارکنان این مرکز بر کاستی های موجود چیره شده وتوان رقابت در عرصه پولی و مالی را بدست آوریم.
لازم به ذکر است در این دیدار رامین سالمی رییس اداره ارزشیابی کارکنان حضور داشته و پاسخگوی سئوالات همکاران بودند.
مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت:
مشتریان راضی، عاملی مهم در بهره وری بانک ها هستند
منصور شیخ الاسلامی_ مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک_ نیز با حضور در این مرکز با تقدیر و تشکر از همکاران این مرکز، تماس های مشتریان را از روی دلسوزی و وفاداری دانست و تاکید کرد: باید تلاش خود را به کار گیریم و با انعکاس نیازهای و خواسته های مشتریان در مسیر تکریم ارباب رجوع گام برداریم.
شیخ الاسلامی در ادامه با برشمردن مثلث گوش دادن، حل کردن و اطلاع رسانی در پاسخگویی افزود: گوش دادن به شکایت مشتریان 90 درصد، حل کردن آن 7درصد و پیگیری برای اطلاع رسانی برای راضی شدن مشتریان 3درصد دیگر کار است.
وی فرصت پاسخگویی را مهم و مغتنم دانست و ابراز داشت: مشتریان راضی منبع سود بانک ها و بنگاه های اقتصادی هستند و این نکته را باید حائز اهمیت بدانیم که 96 درصد مشتریان ناراضی بدون شکایت به سمت رقبا می روند.
مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت عنوان کرد: مشتریان ناراضی تجربیات خود رابه 10 تا 20 نفر منتقل می کنند و این رقم 2 تا 3 برابر مشتریانی هستند که تجربیات خوب خود را منتقل می کنند.
شیخ الاسلامی در ادامه راه اندازی مرکز ارتباط مهر را در راستای دست یابی به اهداف چشم انداز بانک دانست و ضمن تشکر از حمایت های مدیر عامل محترم و مدیران ارشد بانک در راستای فراهم شدن زیر ساخت های موجود، ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با فراهم شدن فضای مطلوب تر بتوان همگام با نیازهای مشتریان و در راستای جلب اعتماد آنها در این عرصه رقابتی قدم برداشت.
وی در انتها از کارکنان این مرکز به عنوان کارشناسان ساعی بانک یاد کرد که با تسلط به علوم بانکی در تلاشند تا در راستای بر قراری ارتباط مطلوب تر با مشتریان قدم بردارند.
به گفته مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت مرکز ارتباط مهر از سال 92 تا کنون راه اندازی شده و تاکنون بیش از 600 هزار تماس با این مرکز برقرار شده است.