به گزارش سایپا نیوز، سید وحید مدنی با اعلام خبر فوق گفت: این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت های علمی کشور و به منظور رفع مشکل مربوط به قطعی المنت های شیشه عقب خودرو تعریف و پس از انجام مذاکرات و بررسی های لازم قرارداد منعقد شد .
وی تصریح کرد: این طرح در چهار فاز کلی شامل :
طراحی و برنامه ریزی محیط نرم افزار، پیاده سازی و طراحی سیستم سخت افزار، نصب و اجرای آزمایشی و در نهایت تکمیل و تحویل نهایی طرح خواهد بود .
مدیرعامل سایپا شیشه در خصوص عملکرد این طرح افزود: در این طرح کنترل روی دمای شیشه از طریق دوربین های حرارتی مادون قرمز صورت می گیرد که ضمن داشتن دقت بسیار بالای اندازه گیری، زمان بسیار کمی (حداکثر تا 3 ثانیه) را معطوف آزمایش خواهد نمود. در این روش مدار گرمکن شیشه تحت آزمایش، از طریق منبع تغذیه فعال شده و سپس از طریق دوربین های مادون قرمز از شیشه عکس برداری می شود؛ عکس بدست آمده به رایانه منتقل شده و در آنجا توسط نرم افزار طراحی شده مورد بررسی و پردازش قرار گرفته و خطوطی را که دچار قطعی احتمالی می باشند با ذکر شماره خط به اپراتور اعلام می نماید .
وی تاکید کرد: عمده ترین تفاوت این روش تست با روش های موجود، انجام تست در شرایط عملکرد واقعی، سرعت و دقت بالای آن و حداقل دخالت نیروی انسانی می باشد .همچنین از قابلیت های دیگر این سیستم، ردیابی محصول، تهیه گزارش در مورد میزان محصول تولید شده و مقدار محصولات سالم و معیوب در مدت زمان خاص و ارسال گزارش به صورت سامانه پیامک و ایمیل برای مسئول مربوطه می باشد .
مدنی گفت: مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای این طرح 5 ماه می باشد که پس از اجرای موفقیت آمیز آن، امکان فروش آن به سایر شرکت های تولید کننده شیشه خودرو فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: شرکت سایپا شیشه پیش از این نیز ساخت برخی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات خود را با همکاری شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری آغاز نموده و در این زمینه از شرکت های پیشتاز گروه خودروسازی سایپا بوده است.
مدنی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: که همکاری صنعت و دانشگاه منجر به شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای علمی و فن آوری کشور شده و هر یک بتوانند نقش خود را در توسعه صنعتی کشور به خوبی ایفا نمایند .