کد خبر: ۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
همتی رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد در صورتی که شرکت های بیمه نتوانند سرمایه خود را مطابق با مصوبه هیات وزیران افزایش دهند، ادغام یا جلوگیری از صدور بیمه نامه در برخی از رشته ها در انتظار آنهاست.
ادغام وابطال مجوز صدور در انتظار بیمه‌هایی که افزایش سرمایه ندهند

عبدالناصر همتی در گفتگو با ایبِنا درباره اینکه شرکت های بیمه در صورتی که نتوانند مصوبه افزایش سرمایه هیات وزیران را با توجه به مجوزهایی که از سازمان بورس گرفته اند، عملیاتی کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اظهارداشت: مصوبه هیات وزیران و شورای عالی بیمه در این زمینه وجود دارد و شرکت های بیمه تا پایان سال فرصت دارند نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که شرکت های بیمه نتوانند تا پایان سال سرمایه خود را مطابق با مصوبه هیات وزیران افزایش دهند، یا باید در یکدیگر ادغام شوند یا بیمه مرکزی جلوی صدور بیمه نامه آنها را در برخی از رشته ها مانند شخص ثالث یا غیره خواهد گرفت.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که نهاد ناظر با جدیت موضوع مصوبه هیات وزیران و شورای عالی بیمه در افزایش سرمایه شرکت های بیمه را تا پایان سال دنبال می کند و شرکت های بیمه بهتر است در روزهای باقی مانده تا پایان سال نسبت به افزایش سرمایه خود مطابق با ارقام اعلام شده تلاش کنند. بر اساس این تصویب نامه، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

در این تصویب نامه سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه‌های غیر زندگی ۳۰۰ میلیارد ریال، بیمه‌های زندگی و مستمری ۲۰۰ میلیارد ریال و بیمه های مختلط ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

بنابراین گزارش، با توجه به بند «ب» مصوبه مذکور، موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند و سرمایه آنها کمتر از اقلام مندرج در این تصویب نامه است، موظفند تا پایان سال ۱۳۹۶ سرمایه خود را با مفاد این تصویب نامه منطبق کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: