کد خبر: ۶۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
نشست ماهیانه استارتاپ های فناوری مالی «فناوری های نوین مالی و بیمه ای» با حضور قاسم نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی و مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه دی با موضوع اینشورتک برگزاری شد.
برگزاری نشست ماهیانه استارتاپ های فین تک در بیمه دی

به گزارش روزنامه تجارت، میلاد جهاندار دبیر انجمن فین‌تک در ابتدا درباره اتفاقاتی که در این مدت در انجمن گذشته است، صحبت کرد.
جهاندار یکی از بخش‌هایی را که در اکوسیستم فین‌تک ایران دچار مشکلات زیادی شده‌اند را بخش پرداخت‌یارها دانست و درباره سندی که بانک مرکزی۵-۶ ماه گذشته منتشر کرد اشاره کرد و گفت: ما دغدغه های رگولاتوری و بخش های حاکمیتی را درک میکنیم چراکه اگر نظارت و امنیت کافی در اکوسیستم نباشد، اولین کسانی که ضربه می‌خورند خود ما هستیم اما با مجوز صادر کردن تنها روال کار را برای کاربران سخت میکنیم.
او به تجربه‌ی ای‌نماد اشاره کرد وگفت:ای‌نماد تجربه‌ای بود که بعد از ۱۰ سال از فعالیتش فقط توانست به ۳۰ هزاز پذیرنده درگاه بدهد.
او در انتها گفت: همه ی ما دغدغه های نظارتی را یه جا میدانیم اما باید بگذاریم ابتدا آن کسب‌و‌کار شروع به فعالیت کند.
در ابتدای جلسه، رسول قربانی این سوال را پرسید که آیا صنعت بیمه استارت‌آپ‌های اینشورتک را به رسمیت میشناسد یا خیر و نعمتی و بختیاری در این رابطه گفتند که بله استارت‌آپ‌های اینشورتک را به رسمیت میشناسند.
بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا این صنعت آمادگی مواجه یا فناوری را دارند گفت: نکته ی مهمی که وجود دارد این است که ابتدا باید ذهنیت مدیران صنعت تغییر کند و سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
قربانی به این مسئله اشاره کرد که نگاه مردم به بیمه‌ها، نگاه سرمایه‌گذاری نیست و نگاه هزینه‌ای است.
نعمتی در این باره گفت: این موضوع چند دلیل دارد یکی بحث فرهنگ است و مردم ما هنوز به این باور نرسیده‌اند که خود بیمه زا به‌عنوان یک الزام و ضرورت در زندگی خود بپذیرند و دلیل بعدی نیز تنوع محصولی و حاشیه سودی است که باید در شرکت‌های بیمه‌ای دیده شود و یکی از انتظارات ما از استارت‌آپ‌های اینشورتک نیز این است که هزینه‌ها را برای شرکت‌های بیمه های کم کنند.
نعمتی نیز به این سوال پاسخ داد و گفت: مردم از شرکتهای بیمه ای دو توقع دارند، یکی اینکه این شرکتها به بهترین شکل ممکن، خدماتشان را ارائه دهند و مسئله بعدی اینکه به نظر می‌رسد با توقعاتی که در جامعه ایجاد شده است، خدمات جدید مورد انتظار مردم است که استارت‌آپ‌های این حوزه میتوانند در هر دوی این موضوع‌ها به ما کمک کنند.در واقع صنعت بیمه خیلی کار برای انجام دادن دارد که این استارت‌آپ‌ها میتوانند انجام دهند.
سپس قربانی این سوال را پرسید که در صنعت بانکداری،  بانک مرکزی به طور منظم آمارهایی را درباره بانک‌ها منتشر میکند و شاپرک نیز مرتبا آمارهایی را از عملکرد شرکتهای پرداخت منتشر میکند، آیا در صنعت بیمه نیز اینگونه آمارهایی وجود دارد؟
نعمتی در پاسخ گفت: یکی از منظم ترین صنایع در ارائه سال‌نامه‌های آماری، بخش بیمه است که هر سال آمارهایی را منتشر میکنیم اما به خاطر یکسری دلایل آخرین سالنامه آماری که منتشر شد برای سال ۹۵ بود.
در ادامه قربانی از بختیاری و نعمتی دیدگاهشان درباره چشم‌انداز و آینده فناوری اطلاعات در بیمه پرسید.
نعمتی پاسخ داد: صنعت بیمه صنعتی است که در تعامل با سایر صنایع است بنابراین وابسته به پیشرفت فناوری اطلاعات در صنایع دیگر است. به نظر بنده در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال آینده قطعا پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم بود.
بختیاری نیز در این باره گفت: برای صحبت درباره چشم‌انداز بیمه ابتدا باید درباره عدد و رقم و برنامه ‌ها صحبت کرد و شاخص اصلی که باید درباره آن صحبت کرد، شاخص ضریب نفوذ  است که عدد آن ۲.۲ است و باید توجه کرد که ده سال قبل در چه مرحله‌ای بودیم و اکنون در کجا هستیم.
بنابراین فکر میکنم در کل درباره اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد تنها میتوانم بگویم که بستگی به برنامه‌های دولت و حاکمیت در کشور دارد ولی روندهای جامعه خوشبینانه است.
نعمتی و بختیاری در پاسخ به سوال قربانی مبنی بر اینکه آیا صنعت بیمه استارت‌آپ‌های اینشورتک را به رسمیت میشناسد یا خیر، پاسخ مثبت دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: