کد خبر: ۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
بودجه وزارت نفت در لایحه بودجه ۹۴ رقم ۸.۱۱۰ میلیون ریال منظورشده است، این در حالی است که اجرای ماده ۸ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت به بودجه بیشتری نیاز دارد
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛بودجه منظور شده برای وزارت نفت در لایحه بودجه سال 1394 رقم 8.110 میلیون ریال است که این رقم در مقایسه با رقم 99 میلیون ریال سال 1393 رشد داشته است؛ اما با توجه به آنچه در قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت به تصویب رسیده، اجرای این قانون به بودجه سالیانه بیشتری نیاز دارد.


در ماده یک قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت آمده است، به‌منظور تحقق سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش نفت و گاز، سیاستگذاری، راهبری، برنامه‌ریزی و نظارت بر همه عملیات بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشی تشکیل‌شده است و به نمایندگی از طرف حکومت اسلامی بر منابع و ذخایر نفت و گاز اعمال حق حاکمیت و مالکیت عمومی می‌کند.


ماده 8 همین قانون تصریح می‌کند: بودجه سالانه وزارت نفت متناسب با ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات مندرج در این قانون به‌عنوان دستگاه اجرایی در قانون بودجه سنواتی کل کشور درج می‌شود.
از سوی دیگر بودجه شرکت ملی نفت در لایحه بودجه 1394 تحت تاثیر تحولات قیمت نفت، نرخ تسعیر ارز و قیمت نفت در بودجه خواهد بود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: