کد خبر: ۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
با افت ۳ دلاری قیمت نفت از روز گذشته هر بشکه نفت سبک آمریکا در برابر ۵۰.۱۸ دلار معامله شد و قیمت نفت برنت نیز به ۵۳.۳۲ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛قیمت جهانی نفت در معاملات بازار جهانی به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین ترین رقم از آوریل 2009 رسید.

قیمت نفت از روز گذشته تاکنون نزدیک به 3 دلار کاهش یافته است و در روز سه شنبه هر بشکه نفت سبک آمریکا در برابر 50.18 دلار معامله می شود. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز به 53.32 دلار در هر بشکه رسیده است.

افت 3 دلاری قیمت نفت در یک روز در تاریخ معاملات نفت کمتر دیده شده است. در حالی قیمت نفت طی یک روز 3 دلار کاهش داشته است که حال پادشاه عربستان رو به وخامت گذاشته است و هر لحظه انتظار اعلام مرگ وی می رود که این مسئله می تواند آتش اختلافات درونی خانواده آل سعود را شعله ور کند.

عربستان عامل اصلی سقوط قیمت نفت طی ماه های اخیر بوده است و با همدستی برخی کشورهای عربی حاشیه جنوب خلیج فارس مانع اقدام اوپک برای دفاع از قیمت نفت شده است.

انتظار فعالان بازار از افزایش ذخایر استراتژیک آمریکا و تقویت ارزش دلار از دلایل افت 3 دلاری قیمت نفت بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمار رسمی در مورد ذخایر استراتژیک این کشور را فردا منتشر می کند. ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین رقم طی 9 سال گذشته رسیده است.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: