کد خبر: ۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
یارانه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در بهمن ماه پرداخت می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، حسین انتظامی، با اعلام این خبر، داشتن مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات را شرط اصلی اعطای یارانه به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دانست و افزود: رسانه‌هایی که امسال مجوز گرفته‌اند نیز به نسبت تعداد ماه‌های فعالیت یارانه دریافت می‌کنند.‌

وی گفت: درجهت تقویت بخش خصوصی و عدالت رسانه‌ای، یارانه پرداختی فقط به رسانه‌های بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

انتظامی رعایت ماده ١٨ قانون مطبوعات یعنی درج نام صاحب امتیاز و مدیرمسئول همراه با درج نشانی دقیق و تلفن را از دیگر ضوابط اعطای یارانه اعلام و افزود: این کار علاوه بر الزام قانونی به شفافیت و پاسخگویی نظام اطلاع‌رسانی کشور کمک می‌کند.

معاون وزیر ارشاد دیگر شاخص محاسبه یارانه را «امتیاز رسانه» بر اساس طرح رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دانست که شامل ٤٠ شاخص کیفی، کمی و حرفه‌ای است.

وی در عین حال به ضرایب ویژه برای موضوعات دارای اهمیت یا اولویتی که در ابتدای سال 93 و در بسته حمایتی اعلام شده نیز اشاره کرد.

انتظامی همچنین به پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران - که از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله پرداخت شده - به این رسانه‌ها اشاره و هدف از این کار را تثبیت حرفه‌ای و حل مبنایی مشکل بیمه خبرنگاران عنوان کرد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: