کد خبر: ۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی پیش‌بینی کرد سرمایه صندوق تا پایان سال به هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ علیرضا اشرفی در حاشیه مجمع عمومی سهامداران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکنون بیش از 4000 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد به تولیدکنندگان، بهره‌برداران و تشکل های بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

به گفته وی در سراسر کشور 90 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تشکیل شده است که از این تعداد 32 صندوق استانی، هفت صندوق تخصصی محصولی ملی، 10 صندوق زنان روستایی و 40 صندوق شهرستانی با سرمایه‌ی 800 میلیارد تومان است.

اشرفی افزود: بالغ بر 6000 نفر عضو این تشکل‌ها و 25 هزار نفر افراد حقیقی عضو صندوق‌های شهرستانی و زنان روستایی هستند.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بیان کرد: این صندوق‌ها تاکنون بیش از 4000 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد به تولیدکنندگان، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی پرداخت کرده‌اند.

محمدرضا خالقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه کنونی صندوق بالغ بر 174 میلیارد ریال است که 49 درصد این سهام توسط بخش دولتی و مابقی سهام از طریق شرکت‌ها و تعاونی‌های مختلف بخش کشاورزی تأمین شده است.

وی رونق اقتصادی بخش کشاورزی، حمایت از کشاورزان با اعطای تسهیلات کم بهره بلندمدت و استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در توسعه همه‌جانبه را از اهداف صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دانست.

خالقی یکی از دستورات مجمع عمومی صندوق را اخذ مجوز از مجمع برای افزایش سرمایه تا سقف 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بر این اساس سرمایه صندوق از 174 میلیارد ریال کنونی به رقم 500 میلیارد ریال برای دو سال آینده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: این رقم افزایش سرمایه بر اساس تامین سهم شرکت مادر تخصصی به نمایندگی از دولت و سهم تشکل‌های بخش خصوصی خواهد بود.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم در این راستا تفاهم‌نامه‌ای که بین استاندار مرکزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی به امضا رسیده و قرار است بر این اساس هر کدام از این سه دستگاه رقم 70 میلیارد ریال بابت افزایش سرمایه و تامین سهم دولت در سرمایه صندوق پرداخت کنند، محقق شود.

خالقی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز متعهد شده 210 میلیارد ریال از بخش خصوصی برای افزایش سرمایه صندوق اختصاص دهد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: در سال مالی گذشته از اول مهرماه 92 تا 31 شهریورماه 93 بالغ بر 220 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است. عمده تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت شده و بخشی از تسهیلات نیز از منابع بانکی تامین و در اختیار زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صندوق 155 میلیارد ریال بابت پرداخت 85 درصد بلاعوض اعتبارات آبیاری تحت فشار در اختیار دارد و در این راستا 270 هکتار اراضی کشاورزی معرفی شده و مراحل عقد قرارداد را طی می کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: