کد خبر: ۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
یک پژوهشگر برتر بر حذف آلودگی محیط زیست با تولید بیوگاز تاکید کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نفل از ایسنا؛سیدرضا موسوی گفت: آغاز پژوهش‎های ما به پنج سال پیش برمی‎گردد که در دوره سربازی خود به فعالیت در کارگاهی پرداختم که هنگام کار در این کارگاه با مشکل بزرگی مواجه شدم.
 
وی افزود: در طی کار در این کارگاه متوجه شدم در فضای استان علاوه بر سرب و روی، آلاینده‎هایی در هوا و محیط زیست وجود داشت که کارگران نیز به شدت آلوده و مسموم شده بودند، لذا به فکر ارائه راه‌کارهایی برای حذف این آلاینده‎ها افتادیم.
 
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: مطالعات خود را برای حذف آلاینده‎های سولفات مس آغاز کردیم، چرا که در این زمینه در ایران مطالعات کمی بود و روش‎های سنتی ادامه داشت و روش‎ها به گونه‎ای بود که ترکیبات NOX که تخریب‌کننده و اکسیدکننده است تولید می‌شد، لذا دندان‎ها و ریه کارگران دچار پوسیدگی شده بود.
 
وی اظهار کرد: در جریان مطالعات پژوهشگران نیز به این مواد مسموم شدند، ولی طی سه سال کار طاقت‌فرسا در کارگاهی در منطقه دیزج‎آباد تحقیقات نتیجه داد. گازهای مضر حذف و وارد فیلد جدیدی از کار شدیم تا برای افزایش سرعت واکنش‎‏ها مطالعات جدیدی انجام شود که نتیجه کار ثبت پنج اختراع بود.
 
وی یادآور شد: در فرآیند جدید به دست آمده محصولاتی مانند اکسیدمس 1، اکسیدمس 2، کلریدمس و ... نیز تولید می‌شود و دمای بالا و اسیدنیتریک در آن حذف شده است و محیطی ایمن و به دور از آلودگی تامین می‌شود.
 
این پژوهشگر در هفته پژوهش به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار