اجرای طرح سفیران تعاون درخوزستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از انعقاد11 تفاهم نامه همکاری با دانشگاههای استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین با ذکر به اینکه در راستای تحقق اهداف و سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری"مدظله العالی"یازده تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های سراسر استان در شش ماهه دوم سال 1400 تا کنون منعقد و یا تمدید کرده ایم. وی با اشاره به اهمیت ترویج تعاون در جامعه دانشگاهی، گفت: حمایت از توسعه فعالیت تعاونی های موجود در عرصه های علم و فناوری، تشکیل تعاونی های ویژه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها، جهت دهی به پژوهش های کاربردی بخش تعاون، ایجاد اشتغال در میان دانش آموختگان دانشگاه، در سایه همکاری و انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاهها و ادارات تعاون میسر است. لازم بذکر است اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، دانشگاه آزاد و پیام نور رامهرمز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، دانشگاه آزاد واحد اندیمشک، دانشگاه پیام نور واحد هویزه ،دانشگاه شماره 2 علمی و کاربردی دزفول، موسسه آموزشی مهر اروندان آبادان دانشگاه آزاد شوشتر، دانشگاه ازاد استان، چمران و جهاد دانشگاهی استان تا کنون تفاهم نامه منعقد کرده است.

 

۱۳۰هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجا ن غربی گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
مهدی فعال با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۲۰۰ پرونده شهید در استان به ثبت رسیده است، افزود: ۴۰ درصد شهدای آذربایجان‌غربی در جبهه‌های جنگی خارج از استان و حدود ۶۰ درصد آنان در مرزهای داخل استان و درگیری با عوامل ضد انقلاب به شهادت رسیده‌اند. وی ادامه داد: مردم این استان در طول ۴۲ سال گذشته همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب و حفظ امنیت مردم، شهید و جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده و نشان داده‌اند همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند. فعال با اعلام اینکه ۱۳۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، اظهار کرد: بخش اعظمی از این تعداد، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند. فعال با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۲۰۰ پرونده شهید در استان، ادامه داد: در این استان پرونده ۱۹ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۲ هزار و ۵۰ آزاده نیز به ثبت رسیده است. وی گفت: در این استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرزند شهید وجود دارد مباحث مربوط به اشتغال زایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان رفع شده است. مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان‌غربی به نامه‌های ارسالی به این بنیاد در سفر اخیر رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: طی این سفر بیش از یک هزار و ۷۶۲ نامه در حوزه بنیاد شهید بود که همه در حال پیگیری و اقدام هستند.

اقدامات پیشگیرانه
در جهت تامین ارتباطات پایدار
نیلوفر احمدی: اقدامات پیشگیرانه در جهت تامین ارتباطات پایدارمخابراتی در کمیته بحران مخابرات منطقه گلستان بررسی شد.
مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت : با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور تامین ارتباطات پایدار نسبت به برنامه ریزی در این خصوص تاکید کرد و آنرا عامل مهمی در مدیریت بحران ها دانست.
غلامعلی شهمرادی در جلسه کمیته بحران به شناسایی نقاط گپ ارتباطی ، شنااسایی نقاط قابل تقویت شبکه ، شناسایی نقاط نیاز به فیبر کشی و پوشش حداکثری ارتباطات در نقاط حادثه خیز را نیز ضروری دانست و افزود : با در دست داشتن این اطلاعات می توان در جهت تامین ارتباطات پایدار اقداماتی انجام داد و در مواقع بحران و مشکلات ارتباطی در اسرع وقت رفع خرابی کرد.
وی بیان کرد:تجهیز لجستیک و امکانات مورد نیاز و حضور به موقع در مواقع بحرانی بصورت مجهز را و اهمیت این موضوع از کارهای شرکت مابرات است.

بزرگراه دالکی به کنارتخته بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور است
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر هم با بیان اینکه محور بزرگراه دالکی به کنار تخته به طول 18 کیلومتر است اظهار داشت: این پروژه بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور است که بندر بوشهر را به استان‌های مرکزی و شمال کشور متصل می‌کند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر،عبدالحسین مشایخی با بیان اینکه بزرگراه دالکی به کنارتخته در 2 قطعه طراحی شده است خاطرنشان کرد: از 18 کیلومتر این محور 4 کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده و تردد در آن جریان دارد.
مشایخی احداث باند دوم دالکی - کنارتخته را به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت بیش از 5 سال از شروع عملیات اجرایی پروژه دالکی - کنارتخته همچنان با رکود مواجه است و از 18 کیلومتر محور تنها 4 کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

رونمایی از کتاب جامع آزمایشگاه
در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
طی آیینی و با حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از «کتاب جامع آزمایشگاه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی »رونمایی شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در این آیین گفت: ممارست و کوشش علمی دکتر قبادی و همکاران ایشان در تالیف این کتاب ارزشمند ، جهاد علمی و خدمتی ماندگار در صنعت پتروشیمی است حسن نجفی سمنانی با تمجید از این دستاورد جامع پژوهش‌محور در حوزه آزمایشگاه و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی افزود: تألیف این کتاب، استمرار موفقیت‌های فرزندان استان و برگ زرینی در تاریخ پتروشیمی ایلام است. کتاب جامع آزمایشگاه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با تلاش دکتر مسعود قبادی از همکاران واحد آزمایشگاه پتروشیمی ایلام و دکتر طوبی ذوالفقاری چاپ شده است
دکتر مسعود قبادی کارگر نمونه پتروشیمی ایلام در سال ۱۴۰۱ و فارغ‌التحصیل ممتاز مقاطع ارشد و‌ دکتری شیمی معدنی است که دارای ۷ جلد تالیف و ترجمه کتاب علمی ، ۱۸ مقاله بین‌المللی ISI و ۴ مقاله در کنفرانس ملی و بیش از ۱۶ (Ceritificate) تخصصی است.

رهاسازی سنگ های معلق
در محور ارتباطی کندوان
ساری- مدیرکل راهداری مازندران گفت: با اجرای طرح لق گیری ترانشه و رهاسازی سنگ های معلق، ایمنی در محور کندوان افزایش یافت.
حسن جهانیان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای عملیات رها سازی سنگ‌های معلق و ترانشه‌های باز ریزشی، ایمنی در محور کندوان ارتقا یافت، از اجرای طرح لق گیری ترانشه و رها سازی سنگ‌های معلق دیوارهای کناری محور کندوان در حد فاصل اوجانو تا پل زنگوله توسط راهداران خبر داد. وی گفت: با توجه به کوهستانی بودن محور کرج-چالوس و ریزش سنگ از کوه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با شناسایی نقاطی که بیشتر در معرض خطر است، با بررسی‌های دقیق اقدام به لق گیری می‌کنند تا خطرات را در این مسیر به حداقل کاهش دهد و ارتقای ایمنی را در محور کرج-چالوس افزایش دهد.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان ایلامی
ایلام - رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک هزار و ۱۰۵ فقره تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان زیربخش های دامداری، مرغداری و باغات پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، آذرنوش عموزاده روز دوشنبه اظهار داشت: به منظور تهیه نهاده های دامی و حمایت از دامداران ۸۲۹ نفر از دامداران و مرغداران تاکنون بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده اند. وی افزود: در راستای حمایت از مرغداران استان مبلغ ۴۸۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش اعطا شده که از این مبلغ به ۷۷۲ نفر از دامداران دام سبک و سنگین مبلغ ۳۲۱ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال تاکنون پرداخت شده است.

در جریان گفتگوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس با مهندس اکبری مقدم توافق شد:

گیلان_فرحی؛ به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، سرگئی میلوشکین، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه بهمراه معاونین و تعدادی از سرمایه گذاران این منطقه ضمن گفتگو با مهندس علی اوسط اکبری مقدم، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، از بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین و فاز تجارت و گردشگری سازمان دیدار به عمل آورد و با امکانات و زیرساخت های ایجاد شده ظرف سالهای اخیر آشنا شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با ارائه تحلیلی از اهمیت نقش منطقه ویژه لوتوس و آزاد انزلی در گسترش مناسبات دو کشور، ظرفیت دو بندر انزلی و کاسپین را که در محدوده این منطقه مشغول به فعالیت می باشند را 19 پست اسکله و 11 میلیون تن در سال اعلام کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت های حمل و نقلی و ترانزیتی یکی از مهمترین راهبردهای تعیین شده از سوی دولت جمهوری اسلامی است که در استان گیلان و منطقه آزاد انزلی در قالب اضافه شدن 6 پست اسکله جدید به این دو مجتمع بندری، ظرفیت نقل و انتقال کالا به 15 میلیون تن افزایش پیدا می کند.
مهندس علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به افزایش سرعت طرح اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری و فرصت های جدیدی که از طریق وصل شدن بنادر دریای خزر به بنادر خلیج فارس و دریای عمان برای ترانزیت بین المللی به وجود می آید، پیشنهاد سرمایه گذاری بخش خصوصی ایرانی و روسی در بنادر دو طرف را مطرح کرد و افزود: احداث اسکه،سیلو و انبارهای عمومی،مخازن نگهداری مایعات و سردخانه در بندر کاسپین و بنادر آستراخان به صورتBOT؛ برگزاری نشست مشترک سرمایه گذاران دو کشور به منظور آشنایی با ظرفیت های همکاری دو طرف؛ تشکیل شورای هماهنگی مناطق آزاد ایران و مناطق ویژه اقتصادی روسیه که در کریدور شمال-جنوب قرار دارند و برگزاری نمایشگاه توانمندی های بنادر حاشیه دریای خزر را می توان به عنوان مهمترین محورهای توسعه همکاری های دو جانبه در مسیر توسعه مراودات اقتصادی دو کشور در دستور کار قرار داد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس جایگاه منطقه آزاد انزلی به عنوان دروازه ورود به ایران و مهمترین محور کریدور شمال-جنوب را تشریح نمود و با اشاره به عزم دولت فدرال روسیه جهت توسعه مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه همکاری های ترانزیتی و حمل و نقلی، اضافه کرد: ایجاد محدوده ویژه اقتصادی جدید در
آستراخان و یک بندر جدید؛ به منظور توسعه زیرساخت های لازم جهت گسترش همکاری های تجاری
روسیه با ایران در مسیر اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ترانزیت کالا با کشور هند از سوی دولت روسیه در حال انجام می باشد که تا پایان سال 2023 فاز نخست این دو طرح آماده بهره برداری می شود.
وی با تصریح بر اینکه بر ظرفیت های همکاری با بندر کاسپین جهت افزایش زیرساخت ها و فعالیت های بندری، این بندر جدید توجه ویژه ای شده، پیشنهاد اضافه نمودن توافق سرمایه گذاری بخش خصوصی روسیه در اسکله های بندر کاسپین و برعکس را به عنوان بندی از موضوعات کمیسیون مشترک اقتصادی آتی دو کشور مطرح ساخت و از سایر پیشنهادات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز استقبال کرد.
گفتنی است در جریان این بازدید، معاونین بندری و اقتصادی و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی از تدوین سند جامع محرومیت‌زدایی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این نقشه راه کلان در رفع مشکلات مناطق روستایی و مرزی استان بسیار مؤثر است.
رضا بهنام- تجارت؛ جواد قناعت با اشاره به دیدار خود با سردار آبرومند دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) افزود: بنا به تصمیمات اخذ شده در این جلسه، مقرر شد با تدوین این سند و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی پنج سال به محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته استان بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه در این دیدار درخصوص مسایل و مشکلات متعددی در حوزه روستایی استان بحث و تبادل نظر شد، اظهار داشت: با عنایت به اینکه بخش زیادی از روستاهای استان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند، همراهی قرارگاه برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی و رفع این نیاز اساسی از مطالبات مطرح شده بود. وی ادامه داد: فرسودگی شدید در شبکه آب روستایی استان که باعث هدررفت ۴۰ درصدی آب می‌شود هم از دیگر مباحثی بود که عنوان شد. استاندار خراسان جنوبی افزود: در این جلسه درخصوص وضعیت نامطلوب راه‌های روستایی و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری با توجه به کمبود آب ناشی از خشکسالی‌های چندین ساله نیز بحث شد. وی با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی و مشکلات مناطق حاشیه شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: ورود قرارگاه به این موضوع و رفع نیازهای محلات حاشیه شهر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.
قناعت تصریح کرد: ضرورت ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه تولید زرشک، زعفران و عناب و با سرمایه‌گذاری قرارگاه، از پیشنهادهای ما بود که مورد موافقت واقع شد. وی افزود: برای تحقق این موضوع، مقرر شد پنج طرح اصلی با قید ضرورت اجرا، ظرفیت‌های موجود، جامعه هدف، نتایج و پیامدهای اجرای طرح‌ها توسط استان نوشته و ارائه شود تا برای پیگیری و اجرا در دستور کار قرار گیرد.

عالیه رضوانی- مدیرکل سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بازار سفر در البرزکه شامگاه 30 خرداد 1401 برگزار شد، گفت: البرز اولین استانی است که بعد از تهران نمایشگاه بازار سفر را برگزار می‌کند.
فریدون محمدی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت بازار سفر را دارد، افزود: این نمایشگاه از این پس هر سال در تقویم نمایشگاهی البرز برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در سطح منطقه و بین‌المللی توسعه یابد.
او با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف تبلیغات و معرفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جذب گردشگر برگزار شد، گفت: نمایندگان هتل‌ها، مراکز اقامتی و دفاتر خدمات گردشگری از شهرستان‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند. آینده گردشگری بستگی زیادی به بخش خصوصی توانمند دارد.
محمدی یکی از بخش‌هایی که می‌تواند منجر به ایجاد شغل در البرز شود را گردشگری عنوان کرد و افزود: گردشگری بیشتر کاربر است تا سرمایه‌بر و با نرخ بالای بازدهی، می‌‌تواند به ایجاد شغل منجر شود.
رییس هیات مدیره تعاونی زیر ساخت گردشگری سیمرغ و مجری برگزاری جشنواره بازار سفر البرزنیز گفت: برپایی نمایشگاه بازار سفر فرصتی برای احیای صنعت گردشگری البرز است.
احمدرضا رضایی با بیان اینکه این جشنواره آژانس های هواپیمایی، مراکز اقامتی، پذیرایی و آموزشگاه های راهنمایی گردشگری استان البرز به معرفی ظرفیت ها و جاذبه های استان می پردازند،افزود: جشنواره بازار سفر البرز با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اتاق بازرگانی استان البرز، شورا و شهرداری کرج و بخش خصوصی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان برپا شده و امیدواریم این جشنواره در سال های آینده تکرار شود.
رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرونا طی مدت ۲ سال آسیب زیادی به زیر ساخت های گردشگری کشور و به خصوص استان البرز وارد کرد، برپایی این نمایشگاه فرصتی برای احیای صنعت گردشگری استان خواهد بود.

رشت- سفیر فنلاند در ایران با اشاره به آمادگی کشورش برای انتقال تجربیات در زمینه مدیریت پسماند به استان گیلان، گفت: دو کشور می‌توانند برای مدیریت دانش بنیان منابع آبی همکاری داشته باشند.
کاری کاهیلوئوتو در دیدار با مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه گسترش روابط بین فنلاند و ایران از جمله اهداف سفر وی است، اظهار کرد: استان گیلان به ویژه مناطق کاسپین و خزر ظرفیت‌های خوبی نظیر دریا و جنگل دارد و کشور فنلاند خواهان استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها و گسترش روابط با ایران است.
سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه فنلاند آماده انتقال تجربیات خود در زمینه مدیریت پسماند به گیلان است، افزود: میزان ورود فاضلاب به طبیعت فنلاند صفر است و آمادگی داریم تا درباره حل معضل پسماند و انتقال تجربیات موفق خود در این خصوص با شما همکاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه بخش صنایع مرتبط با پسماند در فنلاند بسیار فعال است، بیان کرد: ورود فاضلاب وارد طبیعت آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد لذا آماده همکاری برای رفع این معضل هستیم. کاهیلوئوتو با تاکید بر استفاده از مدیریت دانش بنیان برای حل کمبود آب، عنوان کرد: ایران و فنلاند می‌توانند برای مدیریت دانش بنیان منابع آبی با یکدیگر همکاری بلند مدت داشته باشند.
سفیر فنلاند در ایران گفت: راهکارهای خود در خصوص مدیریت منابع آب و پسماند را به مجموعه دفتر توسعه سازمان ملل ارائه دهیم.
وی همچنین به نقش تکمیل کریدور شمال- جنوب در توسعه روابط بین دو کشور اشاره و اضافه کرد: توسعه روابط بین ایران و فنلاند از اهداف ورابط خارجی محسوب شده که با این کریدور محقق می‌شود.

در بازدید سفیر جمهوری ارمنستان در ایران از بندر چابهار و نشست با سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان در بندر شهید بهشتی، راه های توسعه همکاری های بازرگانی و تجاری از طریق بندر چابهار و از مبدا هندوستان بررسی شد.
شهره حقی- تجارت؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، در جریان بازدید و نشست سفیر ارمنستان در ایران در بندر شهید بهشتی چابهار (دوشنبه 30 خرداد)، راهکارهای توسعه همکاری های بازرگانی و تجاری از طریق بندر چابهار بررسی شد.
آرسن آواکیان در این نشست، با بیان اینکه ارمنستان به دنبال سرمایه گذاری در حمل و نقل ترانزیتی و انجام خدمات لجستیکی در چابهار است اظهار کرد: استفاده از امکانات بندر چابهار از چند جنبه برای ما قابل اهمیت است و ما مایل هستیم که کالاهای ما از هندوستان به چابهار و از چابهار به ارمنستان بیاید.
سفیر ارمنستان گفت: ارمنستان مسیر خوبی برای ترانزیت کالا به دریا هست و ایجاد همکاری بین ارمنستان، ایران و هند از طریق چابهار برای ما علاقمندی ایجاد کرده است.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز در این نشست با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و ارمنستان، افزود: دورنمای همکاری های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی دو کشور روشن و رو به جلو خواهد بود.
روانبخش در ادامه افزود: به دلیل عدم دسترسی ارمنستان به دریا؛ با وجود مرز مشترک زمینی بین ارمنستان و ایران، بنادر جمهوری اسلامی ایران در جنوب خصوصا بندر چابهار ظرفیت مناسبی برای انجام تبادلات تجاری ارمنستان با سایر کشورها از طریق چابهار خواهد بود.
وی با بیان پروژه اتصال اقیانوس هند به دریای سیاه که این روزها مطرح هست اضافه کرد: قرار گرفتن ارمنستان در این مسیر ترانزیتی بین ایران و گرجستان به عنوان نقطه اتصال دهنده و پل ترانزیتی چابهار به بنادر شرق دریای سیاه خصوصا بندر «پوتی» در گرجستان خواهد بود که کمک زیادی به انتقال سریع و ارزان محموله ترانزیتی از این مسیر در مقایسه با مسیر دریایی کانال سوئز خواهد کرد.
وی اضافه کرد: بازار بزرگ کشورهای اوراسیا و تمایل این کشورها به انجام تبادلات کالایی و تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و هند فرصت مناسبی برای استفاده از زیرساخت‌های بنادر ایران در جنوب خصوصا بندر چابهار و استفاده از کشور ارمنستان به عنوان دروازه ورود به کشورهای اوراسیا خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین بندر چابهار تلاش خواهند کرد که هزینه و زمان انتقال کالا برای تمام گروه های کالایی را کاهش دهند.