همه سازمان های اجرایی باید مجهز و به روز شوند

آیین افتتاح پروژه های هوشمند سازی در مدیریت شهری شهر اهواز با حضور شهردار اهواز، مسئولان شهری و استانی برگزار شد.
شهردار اهواز در حاشیه این آیین گفت: در آستانه عید سعید غدیر خم و در دهه کرامت خداوند به ما توفیق داد تا پروژه های هوشمند سازی شهر اهواز را افتتاح نماییم.به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شهرداری ، رضا امینی بیان کرد: در هفته یازدهم افتتاحیه ها 9 پروژه هوشمند سازی شامل سامانه پنجره واحد مجوزهای مبتنی بر ملک ، زیرساخت پرداخت الکترونیک، زیرساخت شهر هوشمند، راه اندازی زیرساخت اطلاعات مکانی، نظارت هوشمند بر ساخت و ساز شهری، سامانه مدیریت لوایح و مصوبات شورای اسلامی شهر اهواز و اپلیکیشن اهواز من تقدیم مردم می گردد.وی ادامه داد: اجرای این پروژ ه ها کمک شایانی به کاهش هزینه ها و رفت آمد شهروندان به شهرداری ها خواهد کرد ضمن اینکه موجب شفافیت در کارها و کاهش هزینه های سیستم شهرداری نیز می گردد.شهردار اهواز بیان کرد: با توجه به رشدی که فناوری اطلاعات در دنیا دارد همه دستگاه های اجرایی خصوصا شهرداری ها باید به این نوع سیستم ها مجهز و بروز شوند تا رفاه اجتماعی را فراهم آورند.امینی اظهار داشت: امیدواریم افتتاح این 9 پروژه رضایت مندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

 

بررسی مشکلات مالکین شناور های ایرانی

نشست مالکان کشتی های ایرانی (دریای خزر) با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با هدف بررسی مسائل و مشکلات مالکین شناور ها و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود ارائه خدمات به شناورها برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی روز سه شنبه ۲۱ تیرماه با مالکان کشتی های ایرانی موجود در دریای خزر دیدار و گفت‌وگو کرد.مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اهتمام، وحدت رویه و همکاری دو جانبه بین اداره کل و مالکان کشتی را موجب رونق اقتصادی منطقه دانست و اظهار داشت: با توجه به فرصت های ترانزیتی جدید و فعال شدن کریدور شمال جنوب، بنادر استان با حداکثر توان و برنامه ریزی مناسب خود را برای بهره گیری از فرصت ایجاد شده آماده می کند.وی با اشاره به تقویت توان عملیاتی مجتمع بندری انزلی خاطرنشان کرد: الویت را در تقویت تجهیزات تخلیه و بارگیری قرار دادیم و قصد داریم به نحوی تجهیزات مورد نیاز را تامین نمائیم.گفتنی است، اولین نشست مالکین کشتی های ایرانی موجود در دریای خزر با ترمینال اپراتور بندرانزلی و مدیران اداره کل بنادر و دریانورد استان گیلان با هدف بررسی و مسائل مشکلات مالکین شناور ها و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود ارائه خدمات به شناورها برگزار شد.

بررسی مشکلات خط انتقال
آب شهر دندی و روستاهای مسیر
جلسه بررسی مسائل و مشکلات خط انتقال آب شهر دندی و روستاهای مسیر در بخشداری انگوران
پیرو جلسات متعدد به منظور بررسی مسائل و مشکلات خط انتقال آب شهر دندی و روستاهای مسیر، جلسه فوق العاده شورای اداری بخش انگوران با حضور جلیل جزونقی فرماندار ماهنشان، حجت الاسلام و المسلمین حکیمی فر امام جمعه شهر دندی، ولی بیگلو بخشدار انگوران، طاهری مدیر امورمنابع آب انگوران، شجاعی مدیر طرحهای سد و آبرسانی مراش، حسنی نماینده دفتر حقوقی این شرکت، رئیس شورای اسلامی شهر دندی، شهردار دندی، نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و اهالی و شورای روستای ایالو برگزار شد.
اعظم شامی – تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در این جلسه مسائل و مشکلات اجرایی پروژه و خواسته‌های اهالی منطقه مطرح گردید.در ادامه، مهدی شجاعی ضمن ارائه مشخصات طرح های سد و آبرسانی مراش، درخواست همکاری اهالی روستاهای ایالو و قره درق، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری دندی درخصوص تسریع در تکمیل طرح آبرسانی مراش را نمود.

الزام تداوم مدیریت مصرف برق
توسط صنایع استان مرکزی
معاون اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تداوم مدیریت مصرف برق توسط صنایع استان مرکزی ضروری است.
حسن میرزاخانی در پنجمین نشست کمیته مدیریت مصرف در سال جاری با بیان اینکه صنایع همکاری و تعامل خوبی در مدیریت مصرف دارند بر ضرورت همکاری بیشتر صنایع و کشاورزان تاکید کرد. وی گفت: صنایع استان یک سوم مصرف برق استان را به خود اختصاص داده اند و با تدابیری که در حوزه همکاری صنایع برای مدیریت مصرف برق اتخاذ شده است آنها می توانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند. میرزاخانی افزود:شرکت ایرالکو موظف است ۱۰۰مگاوات نیروگاه تجدید پذیر برای تامین برق خود ایجاد کند.مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: كليه ادارات استان بايد مصرف برق خود را به ميزان 30 درصد در ساعات اداري نسبت به سال گذشته و 60 درصد در ساعات غير اداري نسبت به روز جاری كاهش دهند در غير اين صورت با قطع برق مواجه خواهند شد. محمود محمودی بیان کرد : ادارات باید بر اساس مصوبه هیئت وزیران مولدهای اضطراری خود را در ساعات پیک وارد مدار کنند .وی گفت : مشترکین چاه های آب کشاورزی طی ساعات ۱۳الی ۱۸ باید با خاموش کردن موتور چاه آب کشاورزی باشرکت توزیع برق همکاری کنند. محمودی بر ضرورت تعطیلی اصناف در ساعات ۱۳الی۱۷ و اصلاح روشنایی آنها تاکید کرد و گفت:اصناف باید مصارف غیرضروری خود را کاهش دهند.

امکان نام نویسی طرح
نهضت ملی مسکن فراهم است
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: امکان نام نویسی متقاضیان ساکن ۱۶ شهر دوست محمد، ادیمی، بنجار، محمدآباد، زابل، هیرمند، نیمروز، هامون، زهک، رامشار، مهرستان، جالق، خاش، میرجاوه، نوک آباد و سوران استان در مرحله جدید طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است. شهره حقی – تجارت؛ به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند. وی در خصوص شرایط لازم برای ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: متقاضی و افراد تحت سرپرستی باید فاقد زمین مسکونی و یا واحد مسکونی باشند و متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین متقاضی باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن و مردان مجرد بین ۲۳ سال تمام تا ۴۵ سال به شرط ارائه تعهد نامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد، همچنین متقاضی باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا باشد.

گاز شهرستان‌های ایلام و
چوار دوشنبه هفته آینده قطع می‌شود
سرپرست شرکت گاز ایلام گفت: بدلیل انجام تعمیرات خط لوله سراسری انتقال گاز استان توسط منطقه ۷ شرکت انتقال گاز کشور، گاز ورودی شهرستان‌های ایلام و چوار از ساعت ۲۲ روز دوشنبه ۲۷ تیرماه به مدت ۳۶ ساعت قطع می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز گفت: به دلیل آسایش و رفاه شهروندان در روز تعطیلی عید سعید غدیرخم، اجرای برنامه تعمیرات با هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری و مجموعه مدیریت بحران استان، از روز یکشنبه به ساعات پایانی روز دوشنبه موکول شد.
وی افزود: پیرو درخواست قبلی شرکت انتقال گاز برای انجام تعمیرات اضطراری خط لوله ۳۰ اینچ سراسری انتقال گاز استان در محل خروجی پالایشگاه گاز و فرصت زمانی غیرفعال بودن پالایشگاه بدلیل اجرای تعمیرات اساسی، انجام این تعمیرات برای روز یکشنبه ۲۶ تیرماه برنامه ریزی شده بود که بدلیل رفاه و آسایش عموم شهروندان و تعطیلی روز دوشنبه بمناسبت عید سعید غدیرخم، اجرای برنامه تعمیرات توسط منطقه ۷ انتقال گاز همدان بعنوان مجری، به ساعات پایانی روز دوشنبه موکول شد.

با حضور مقامات استانی و نماینده وزارت نیرو انجام شد؛

طی نشستی با حضور رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان، مسعود معین پور مشاور و نماینده معاونت حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو؛ به بررسی مشکلات،چالش ها و توسعه‌ زیر ساخت های شبکه های توزیع برق در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل بویژه در مبحث تخصیص اعتبارات استانی و ملی پرداخته شد.
در این نشست مهدیزاده گفت: اهمیت انرژی برق در زندگی روزمره همه ما، یک اصل کاملا حیاتی و غیرقابل انکار است و همین موضوع وظیفه و رسالت شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را سنگین تر می کند.
وی افزود: متاسفانه شرایط آب و هوایی استان شامل رطوبت بالا و بحران های جوی نظیر بارش های برف سنگین و طوفان های فصلی و... موجب فرسودگی شبکه های برق در گیلان می شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان ضمن تاکید بر اینکه گیلان یکی از فرسوده ترین شبکه های برق در کشور را دارد افزود: متاسفانه طی دو دهه اخیر و با توجه به عدم جذب منابع و اعتبارات لازم، شاهد انباشت فرسودگی شبکه ها بویژه در حوزه شبکه های فشار ضعیف در استان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شرکت توزیع نیروی برق گیلان از لحاظ دارا بودن نیروی انسانی ماهر و کارآمد هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در حوزه مهندسی و همچنین برقکاران پر تلاش و زحمتکش آمادگی لازم برای اجرای طرح های بزرگ و جهادی وجود دارد.
مهدیزاده تاکید کرد: پروژه های نوسازی و بهسازی شبکه های توزیع برق نیازمند جذب سرمایه و اعتبارات استانی و ملی هستند که در این بخش نیاز اساسی به همراهی مسئولین استان داریم تا بتوانیم با همراهی این عزیزان، امنیت و رفاه مردم شریف در حوزه انرژی برق را تامین کنیم.
رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد که عمده آنها فرسوده هستند و طی این سالها تنها قریب به ۷ هزار کیلومتر از آنها با کابل خودنگهدار جایگزین شده است و امیدواریم با نگاه ویژه وزارت نیرو به استان گیلان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.
همچنین در این نشست رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با تخصیص اعتبار قطره چکانی پیشرفت قابل ملاحظه ای را در استان شاهد نخواهیم بود و بدیهی است گیلان شایسته نگاه ویژه ای است و ضروری است اعتبارات در کشور به صورت عادلانه توزیع شود.
فرخی افزود: در سنوات گذشته حدود ۱۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در شهرستان لاهیجان احداث شده است که این رقم پاسخگوی شبکه های فرسوده لاهیجان نیست و امیدواریم در آینده از محل اعتبارات ملی و استانی برای بازسازی شبکه های فشار ضعیف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اقدامات شایانی صورت پذیرد.
فرخی با قدردانی از محمد تقی مهدیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان و سایرمدیران شهرستانی گفت: علی‌رغم همه اینها تمام تلاش ما این است که مردم خدمات دولت را مشاهده کنند که از جمله خدمات موثر دولت، می توان به پایداری شبکه های توزیع برق و عدم خاموشی مشترکین خانگی در پیک سال جاری اشاره کرد.
نماینده لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث شبکه با کابل خودنگهدار برای شهرستان لاهیجان به میزان ۳۵۰ کیلومتر و برای سیاهکل به میزان ۲۵۰ کیلومتر را دریافت کنیم و انتظار ما از وزارت محترم نیرو این است که حداقل یک سوم مشکلات برق این دو شهرستان را حل کنند.
فرخی ضمن ارائه برخی از مشکلات مردم بویژه در مناطق محروم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل افزود: در سال ۹۸ مصوب شده بود که ۵۰ درصد گیلان مجهز به کابل خود نگهدار شود ولی متاسفانه و با عدم تخصیص اعتبار در این سه سال تنها ۱۰ درصد از این پروژه مهم در استان اجرایی شده است.

بازیکن اسبق لیگ برتر ایران و از مربیان با تجربه استان البرز با انتقاد از روند انتخاب مربیان چرخشی در استان گفت: فوتبال پایه البرز احتیاج به پوست اندازی اساسی دارد و لازم است تدابیر لازم توسط متولیان امر در این خصوص اندیشیده شود.
به گزارش روزنامه تجارت ، یوسف مرادی با بیان اینکه دوران استفاده از مربیان چرخشی به پایان رسیده است ،افزود:فوتبال دنیا به سمت و سویی می رود که باید با استفاده از دانش روز و مربیان جوان و آینده دار ،تیم های پایه را تقویت و با آموزش مهارت های لازم ،کودکان و نونهالان را آماده ورود به تیم های بزرگ کرد.
وی با اشاره به اینکه فوتبال پایه استان البرزنیازمند پوست اندازی است،ادامه داد: به اعتقاد من دوران مربیان چرخشی که در البرز تبدیل به یک رویه نامناسب شده است ،به سر آمده و متولیان امر باید با استفاده از مربیان کارآمد ،جان تازه ای به فوتبال پایه استان ببخشند.
مرادی بازیکن اسبق لیگ برتر ایران با تاکید بر اینکه تا وقتی به فوتبال پایه بها داده نشود محکوم به وارد کردن بازیکن از استان های دیگر هستیم ،گفت:استان البرز که به ایران کوچک معروف است در واقع رنگین کمانی از قومیت های مختلف است که همین امر باعث شده تا استعدادهای بسیار زیادی از این استان به فوتبال کشور معرفی شوند بنابریان لازم است تا این استعدادها با استفاده از دانش مربیان جوان بومی شکوفا شوند و شاهد واردات بازیکنان چه بسا بی کیفیت از دیگر استان ها نشویم.
بازیکن سابق لیگ برتر کشور با بیان اینکه استان البرز فوتبالیست های بسیاری را به ورزش کشور معرفی کرده که هم‌اکنون تعدادی از آنها نیز در لیگ برتر کشور، تیم ملی و حتی لیگ‌های اروپایی توپ می‌زنند،خاطرنشان کرد: فوتبال البرز رزومه درخشانی دارد و وقتی نگاهی به این رزومه ورزشی می‌اندازیم ، شاید برای ما دردآور باشد که اکنون فوتبال البرز درجا می‌زند و فریادرسی نیست تا آستین همتی بالا زده و فوتبال البرز را از کج سلیقگی در انتخاب مربیان چرخشی نجات دهد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به آغاز اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف از نیمه خردادماه گفت: امسال با وجود تجربه دمای 47 درجه و افزایش 5.5 درصد پیک مصرف، خاموشی‌های سال گذشته را تجربه نکردیم. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس سید محمد ارجمند زاده در برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی بی‌تعارف با اشاره به مشکلات کمبود برق که همواره با شروع فصل گرما به وجود می‌آمد اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ وزارت نیرو که از شهریورماه سال گذشته آغاز شد، خوشبختانه امسال شرایط به مراتب مطلوب‌تری نسبت به سنوات گذشته داشتیم. وی ورود نیروگاه‌های جدید به مدار بهره‌برداری و تعمیرات اساسی نیروگاه‌های در حال فعالیت را از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: با اقدامات انجام شده تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تمامی نیروگاه‌های کشور آماده به تولید بودند. معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف برای تمام بخش‌ها از 15 خردادماه خاطرنشان کرد: دولت امسال بیشترین فشار را بر بخش اداری وارد و به نوعی مدیریت مصرف را از خود شروع کرد به گونه‌ای که ادارات موظف شدند در ساعت اداری 30 درصد و در پایان ساعت اداری 60 درصد مصارف خود را کاهش دهند. وی با بیان اینکه صنایع موظف به تعطیلی یک روز در هفته شدند، اظهار داشت: هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۷ با هماهنگی جهاد کشاورزی الکتروپمپ‌های چاه‌های آب کشاورزی نیز قطع می‌شود. ارجمند زاده با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های مصرف از طریق کنتورهای هوشمند فهام و سامانه پایش، رصد می‌شوند، یادآور شد: تمامی مشترکین، حتی مشترکین خانگی پرمصرف نیز به‌صورت دقیق رصد می‌شوند. معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اینکه امسال با هماهنگی و همکاری استانداری نسبت به سنوات گذشته خاموشی‌های بی‌برنامه و گسترده نداشتیم، ابراز داشت: با وجود اینکه در دو هفته گذشته دمای هوا در استان به ۴۷ درجه هم رسید و با رشد ۵.۵ درصدی پیک مصرف مواجه شدیم اما خاموشی‌های سال گذشته را تجربه نکردیم.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهراز صدور 1577 فقره پروانه کسب صنفی طی سه ماه اول سالجاری در استان بوشهر خبرداد.به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛ مهدی صفوی افزود : در سه ماهه اول سالجاری تعداد 1577 فقره پروانه کسب صنفی با اشتغال 3942 نفر در رسته توزیعی خدماتی و تولیدی خدمات فنی در استان بوشهرصادر شده است.صفوی با اشاره به اهداف برنامه ها در حوزه اصناف عنوان کرد : تعداد 6750 فقره پروانه فقره پروانه کسب صنفی با اشتغال 16875 نفر تا پایان سالجاری 1401 پیش بینی شده است . مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان گفت : درراستای اجرای طرح نظارت مردمی آغاز نصب کد دو بعدی (QR) در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات صنفی توسط مردم یکی از برنامه‌های وزارتخانه صمت در خصوص نظارت بر بازار توسط عموم مردم می باشد .صفوی اضافه کرد: آغاز نصب کد دوبعدی (QR Code) و شماره شناسه صنفی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات است .وی تصریح کرد : از آغاز این طرح، علاوه بر بازرسی‌هایی که بازرسان صمت انجام می‌دهند و امکانی که برای ارائه گزارش‌های مردمی در تماس با سامانه 124 فراهم‌شده، این روند تازه نیز در دستور کار قرارگرفته به‌تدریج فراگیر خواهد شد تا مردم بتوانند تخلفات صورت گرفته را به‌صورت مستقیم گزارش دهند.همچنین مراحل نحوه دریافت و چاپ بارکد به شرح زیراعلام می گردد : ابتدا مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir . سپس مراجعه به بخش خدمات سایت و سربرگ پیگیری و انتخاب استعلام پروانه کسب بر مبنای کد ملی ، سپس دریافت اطلاعات صنفی و انتخاب چاپ بارکد QR می باشد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: ساماندهی رودخانه الموت رود می تواند باعث بهبود عملکرد و ایمنی رودخانه گردد. دادخواه – تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین، موضوع طرح ساماندهی و گردشگری رودخانه الموت رود در نشست صمیمانه نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه صاحب الامر و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اعضاء تشکل مردم نهاد همیاران توسعه الموت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در این نشست با اشاره به ویژگی های منطقه الموت رود اظهار داشت: مساحت حوضه رودخانه الموت رود در حدود 72000 هکتار و میانگین بارندگی این منطقه در طول سال 400 میلیمتر است همچنین درآمد مردم در این منطقه بیشتر وابسته به منابع طبیعی می باشد. ملکی در ادامه در خصوص مطالعات انجام شده جهت طرح ساماندهی و گردشگری رودخانه الموت رود گفت: ساماندهی رودخانه ها مجموعه ای از اقدامات مهندسی و مدیریتی برای بهبود عملکرد و ایمنی رودخانه می باشد که می تواند سبب مهار سیلاب ها، حفاظت کناره ها، تثبیت بستر و پاکسازی مسیر گردد. وی افزود: زیباسازی رودخانه نیز با هدف توسعه ظرفیت های طبیعی رودخانه و ایجاد امکانات لازم برای استفاده تفریحی با رویکرد حفاظت از محیط زیست انجام می پذیرد. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین همچنین یادآور شد: مطالعات زیست محیطی و گردشگری رودخانه الموت رود توسط شرکت در حال انجام است و امید داریم با تامین منابع مالی مورد نیاز هر چه سریعتر عملیات اجرایی ساماندهی این رودخانه که نقش مهمی در تامین معیشت مردم منطقه دارد، آغاز گردد. سیاهکالی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به مباحث مرتبط با منابع آبی منطقه الموت اظهار داشت: در حال حاضر جهت مدیریت منابع آبی نیازمند تشکیل یک کمیته تخصصی می باشیم تا موضوعات از طریق این کمیته بررسی و راهکارهای فنی و تخصصی لازم ارائه گردد. وی افزود: ساحل سازی رودخانه الموت رود یکی از مهمترین موضوعاتی است که در این کمیته می تواند مطرح گردد، چرا که این اقدام چه از نظر مباحث مرتبط با گردشگری و چه از نظر بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات زراعی می تواند سبب بالا رفتن درآمد مردم منطقه و بهبود کیفیت زندگی و معیشت آنها شود. نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث مدیریت منابع آبی منطقه الموت یادآور شد: برای مدیریت بهتر و موثر منابع آبی در این منطقه ابتدا باید حق آبه های موجود شناسایی و در ادامه نیز مجوز انتقال آب از ارتفاعات 2000 و 3000 باید هر چه سریعتر پیگیری شود. سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر استان نیز در این جلسه بیان داشت: نگرانی های عمومی در خصوص منطقه الموت باید در گفتمان ما قرار داشته باشد و بجای منافع شخصی، منافع عمومی منطقه باید پیگیری گردد.