رمز گشایی بیش از یک‌هزار کارت سوخت

شامی – زنجان ؛ مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد یک‌هزار و ۹۱ فقره کارت سوخت شهروندانی که رمزکارت سوخت خود را فراموش کرده بودند، رمز گشایی شده است.
حمید حبیبی افزود: در تولید اولیه کارتهای سوخت، چهار رقم آخر سمت راست کد ملی شخصی که نام او درپشت کارت سوخت درج شده به عنوان رمز کارت سوخت هر فرد تعریف شده است. وی اضافه کرد: لیکن بنا به دلایلی از قبیل تغییر رمز توسط صاحبان کارتهای هوشمند و فراموشی رمز و یا نقل و انتقال خودرو و غیره امکان دارد شهروندان رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده باشند. این مسوول با اشاره به اینکه شهروندان در این موارد می‌توانند با مراجعه به شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه زنجان و با ارائه مدارک معتبر " کارت خودرو یا برگ سبز، کارت ملی مالک خودرو و کارت سوخت "به صورت حضوری نسبت به حذف رمز کارت سوخت خود اقدام کنند، ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که بازگشایی و حذف رمز فقط با حضور مالک خودرو و یا وکیل با داشتن وکالت محضری امکان پذیر است. حبیبی خاطرنشان کرد: درصورتی که کارت سوخت شهروندی مفقود شده باشد می تواند با مراجعه حضوری "مالک خودرو به همراه مدارک شناسایی خودرو " در دفاتر پلیس +۱۰ درخواست کارت سوخت المثنی را ثبت کرده و روند صدور کارت خود را از سایت www.epolice.ir پیگیری کند.

 

برپایی پویش همراهان سفر ایمن

به منظور برقراری تردد ایمن زائران اربعین در محور‌های ارتباطی استان همدان پویش همراهان سفر ایمن راه برپا شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: این پویش برای ایجاد سفری ایمن برای زائران کربلای معلی در مجتمع خدماتی رفاهی فدک یک واقع در محور همدان به ساوه ایجاد شده است. صادقی راد افزود: در این پویش در ایام پیک سفر‌های اربعین پیام هایِ ایمنی برای زائران و مسافران جاده‌ای ارسال و برنامه‌های مرتبط با موضوع اربعین به مسافران ارائه خواهد شد.وی ادامه داد: با این اقدام، زائران آگاهانه به سفر خود ادامه خواهند داد و سفری ایمن در پیش خواهند داشت.صادقی راد تاکید کرد: در این پویش تلاش می شود از ظرفیت های هنری برای ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، حفظ شعائر ارزش های دینی، کمک به آشنایی زائران اربعین حسینی با فرهنگ عاشورا و اربعین و همچنین کمک به احیای مراسم و آئین های قدیمی مرتبط با فرهنگ اربعین حسینی استفاده شود.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های متولی این امر بتوانیم خدمات شایسته ای به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) ارائه دهیم. این طرح از پانزدهم شهریور ماه جاری آغاز شده است و تا ۳۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر آغاز شد
مجیدی- تجارت؛ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از سرگیری ترانزیت خودرو از مبدا کشور امارات از طریق این بندر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق پس از چندسال وقفه خبر داد. حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: بعد از وقفه چند ساله در ترانزیت خودرو به کشورهای خارجی، این رویه در مرداد ماه سال جاری از مبدا کشور امارات از طریق بندر شهید باهنر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق از سر گرفته شد.وی ادامه داد: در مرحله نخست ترانزیت این خودرو، ۹۱ دستگاه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: با سیر صعودی در رویه ترانزیتی خودرو این میزان دستگاه طی سال جاری افزایش خواهد یافت.محمدحسینی تختی اضافه کرد: قرارگیری بندر شهید باهنر از حیث نزدیکی به کشورهای خلیج فارس و بهره‌مندی از امتیاز ویژه برای رویه ترانزیتی، این بندر را به پایگاه مهمی در منطقه تبدیل کرده است.گفتنی است؛ بندر شهید باهنر از جمله بنادر استراتژیک و فعال کشور است که قابلیت‌ها و زیرساخت‌های بهینه در رویه‌های صادراتی، ترانزیتی و مسافری داخلی و بین‌المللی را دارد.

تعیین تکلیف متقاضیان
اراضی کلاک بالا پس از 20 سال
نماینده عالی دولت در استان البرز از تصمیم گیری برای تعیین تکلیف 47 متقاضی اراضی یک هکتاری کلاک بالا خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه بررسی و تعیین تکلیف اراضی یک هکتاری کلاک بالا که روز شنبه برگزار شد، با بیان اینکه اجازه نمی دهم با ساخت و ساز غیرمجاز، جان و مال مردم با خطر مواجه شود، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها و یا نواحی کوهستانی، منجر به بروز حوادث جبران ناپذیری شده است.
وی ادامه داد: اراضی یک هکتاری کلاک بالا که سال 81 بعنوان معوض به ساکنان خاک سفید تهران واگذار شده بود، در منطقه ای سنگلاخی و کوهستانی و خارج از حریم شهر قرار دارند بنابراین اجازه ساخت و ساز در این منطقه با خطرناک جدی مواجه خواهد بود.
عبداللهی با اشاره به اینکه متولی اصلی این واگذاری، بنیاد مسکن استان است که باید با همراهی و تعامل ادارات کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان نسبت به حل موضوع اقدام کنند، افزود: دستگاه های مسئول باید ظرف مدت کوتاهی با احصا زمینی جدید و هم ارزش و همچنین نظر مساعد برای حل مشکل مردم، اقدام کنند.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه نباید حقی از مردم ضایع شود چراکه این مشکل باید سال ها پیش با اراده ای جدی و عزمی راسخ حل می شد،گفت: با جانمایی اراضی مناسب، شهرداری نیز باید در راستای اخذ مجوزهای ساخت و ساز، همراهی ویژه ای داشته باشد.

خرید و فروش امتیازات
طرح‌های مسکن ملی غیرقانونی است
نهضت ملی1 معاون مسکن و ساختمان راه‌ و شهرسازی بوشهر گفت: خرید و فروش امتیازات طرح‌های مسکن ملی غیرقانونی است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید علی حسینی گفت: خرید و فروش امتیازات طرح‌های مسکن ملی غیرقانونی است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان راه‌ و شهرسازی بوشهر ادامه داد: در این روزها خبرهایی از خرید و فروش امتیاز مسکن ملی و نهضت ملی مسکن در فضای مجازی دیده شده است به طوری که برخی دلالان با شناسایی افرادی که توانایی فراهم کردن آورده اولیه را ندارند اقدام به خرید امتیاز آن‌ها می‌کنند.
وی افزود: هر گونه خرید و فروش امتیازات مسکن غیرقانونی است و کسانی که به بهانه‌های واهی این امتیارات را خریداری می‌کنند در آینده دچار مشکل می‌شوند و پرونده حقوقی و کیفری برایشان تشکیل می‌شود.

ثبت‌نام ۳۳ نفر برای تصدی
سمت شهرداری رشت
فرحی – گیلان ، رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ثبت نام ۳۳ نفر برای نشستن بر کرسی شهرداری این شهر گفت: به دنبال انتخاب فردی هستیم که حداقل سه سال بتواند در این عرصه خدمت کند.محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه همزمان با فراخوان انتخاب شهردار رشت چندین نفر داوطلب برای تصدی این پست مدیریتی ثبت نام کردند، گفت: تاکنون ۳۳ نفر برای نشستن بر صندلی مدیریت شهری رشت ثبت نام کرده‌اند.رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار منتخب باید حداقل ۹ سال سابقه مدیریت میانی داشته باشد، افزود: در مراحل پایانی ارزیابی سوابق افراد هستیم تا فردی واجد شرایط را برای این پست انتخاب کنیم.وی تصریح کرد: افرادی که شرایط لازم را داشته باشند برای ارائه رزومه و برنامه‌های خود دعوت می‌شوند تا صلاحیت آنها ارزیابی و توان سنجی شوند.واثق کارگرنیا عنوان کرد: از بین داوطلبان ثبت نامی، یک نفر خانم و مابقی نیز آقا هستند.رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سرپرست فعلی شهرداری رشت نیز یکی از گزینه‌های تصدی این پست است، افزود: خدمت بین دانا مدارک خود را برای بررسی ارسال کرده و در حال ارزیابی عملکرد وی هستیم.وی با بیان اینکه شهردار منتخب باید نظر اکثریت اعضای شورا را به دست آورد، بیان کرد: هم اکنون در حال ارزیابی گزینه‌ها هستیم و تلاش داریم که شخصی انتخاب شود تا حداقل سه سال بتواند در این عرصه خدمت کند و اما و اگرها و حواشی گذشته مجدداً تکرار نشود

 

مدیر سد زاینده رود:

اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۱۹۴ میلیون مترمکعب رسیده که حاکی از کسری ۸۴ درصدی ظرفیت این سد در آستانه سال آبی جدید است.
سید مجتبی موسوی نائینی با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۱۹۴ میلیون مترمکعب رسید، اظهار داشت: ورودی به سد هم اکنون ۱۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۲۵ مترمکعب بر ثانیه است.
وی به وضعیت آبگیری این سد در سال آبی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: ورودی آب به سد زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (مهرماه ۱۴۰۰) تا هجدهم شهریور ۱۴۰۱ در مجموع ۹۶۰ میلیون مترمکعب بوده است در حالی که این سد در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۱ میلیون مترمکعب و در بلندمدت (۵۱ ساله) یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب ورودی داشت.
وی با بیان اینکه ورودی به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد، اضافه کرد: ورودی سد زاینده رود در سال آبی کنونی نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۲۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود ادامه داد: حجم آب خروجی از این سد مخزنی از ابتدای سال آبی تاکنون ۹۹۲ میلیون مترمکعب است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۶۵۲ میلیون مترمکعب و در مشابه بلندمدت یک میلیارد و ۳۰۳ میلیون مترمکعب بوده است.
موسوی نائینی با اشاره به اینکه خروجی از سد زاینده رود امسال نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: خروجی سد در مقایسه با مدت مشابه بلند مدت ۲۴ درصد کاهش نشان دارد. وی با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود در سال گذشته چنین روزی ۲۴۸ میلیون مترمکعب و در بلند مدت مشابه ۷۸۱ میلیون مترمکعب بوده است، خاطرنشان کرد: ذخیره فعلی سد زاینده رود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۵ درصد کاهش دارد.
مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود با بیان اینکه ۱۶ درصد از ظرفیت سد زاینده رود هم اکنون پرشدگی دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۸۴ درصد سد خالی است. موسوی نائینی با اشاره به وضعیت کسری مخزن سد زاینده رود در آستانه سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲، بر مدیریت مصرف در همه بخش‌ها اعم از شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت تاکید کرد.
میانگین بارشی در سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود (کوهرنگ) از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا ۱۹ شهریور امسال یک هزار و ۲۶۵ میلیمتر است در حالی که مدت مشابه سال زراعی گذشته میانگین بارش‌ها در این منطقه ۸۲۱ میلیمتر و میانگین بلند مدت یک هزار و ۳۵۶ میلیمتر بوده است.
مقایسه میانگین بارش‌های امسال با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۵۴ درصدی بارش‌ها در سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود است. با وجود این میانگین بارش‌های امسال در مقایسه با بلندمدت همچنان ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد و این منطقه ۹۳ درصد بارش از سال زراعی کامل را تاکنون دریافت کرده است. سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

عالیه رضوانی- مدیرکل بهزیستی استان البرز دردیدار با رئیس کل دادگستری استان البرز،ضمن ارائه گزارش مبسوطی از خدمات و فعالیت های بهزیستی با اعلام اینکه اعتبارات مناسبی برای تامین مسکن مددجویان ارایه می شود، گفت: اعتبارات ملی خوبی از جمله ۷۰میلیارد ریال دراین زمینه جذب شده ولی مشکل اساسی آن است که مددجویان بهزیستی توان خرید ندارند و باید اقدامات موثری برای تامین ودیعه مسکن آنان داشت.
وجیهه محمدی فلاح با بیان اینکه ودیعه های مسکن نسبت به سه سال پیش افزایش یافته و جامعه هدف بهزیستی توان تامین آنرا ندارند و با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، ادامه داد: ۵۴وظیفه قانونی برای بهزیستی تعریف شده ذیل این ۵۴ وظیفه ۱۷۰ ریز فعالیت تعریف شده و امروز یکی از مولفه های امنیت سرمایه اجتماعی است که درآن محورهای اعتماد، مشارکت و امید آفرینی مورد توجه قرار می گیرد.
وی با تاکید بر فرمایشات رهبرمعظم انقلاب(مدضله العالی) مبنی بر امید آفرینی گفت: این مهم شعار دولت محترم سیزدهم هم بوده و امروز تمام توان خود را با همراهی سایر دستگاه های اجرایی برای تحقق آن بکار بسته ایم.
محمدی فلاح با بیان اینکه یکی از مسایل در استان البرز نبود زیرساخت های لازم است و در خدمات دهی به جامعه هدف خود در تلاش هستیم از منابع خیرین و موسسات نیکوکاری و گروههای جهادی هرچه بیشتر بهره ببریم ،اظهار کرد: در بهزیستی البرز ۵۲ هزار خانوار با تعداد بعد خانوار در واقع ۱۶۲ هزار نفر بصورت مستمر وغیرمستمر از خدمات بهزیستی بهره مند گردیده اند بطوریکه ۶۰۰ مرکز غیردولتی و مردمی دارای مجوز از بهزیستی می باشند که برای خدمات دهی به جامعه هدف بهزیستی همراه شده اند.
مدیرکل بهزیستی البرزخاطرنشان کرد: اقدامات موثری با همراهی دستگاه های اجرایی برای جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفته و امروز برخی از احکامی که ازدستگاه قضا برای نگهداری بیماران به صورت رایگان صادر می شود
و با توجه به تکمیل بودن ظرفیت مراکز مشکلاتی برای ما بوجود آورده که امیدوارم با دستور ریاست محترم دادگستری استان این مسئله نیز برطرف گردد تا ارائه خدمات مطلوب تری از نهاد حمایتی بهزیستی را شاهد باشیم.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل قانون بودجه کشور ۱۷۴ نفر از نیروهای ایثارگر واجد شرایط این شرکت تبدیل وضعیت شده و سایر مشمولین نیز طبق قانون در حال طی کردن مراحل گزینش هستند.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان کیوان خورسند با اشاره به وظایف و اقداماتی که در این معاونت در حال انجام بوده، تصریح کرد: از جمله این اقدامات اجرای برنامه استراتژیک است که اهداف و نقشه راه آینده شرکت و چگونگی رسیدن به این اهداف را ترسیم کرده است.
وی با بیان اینکه به روز رسانی شرح وظایف پرسنلی و واحدهای شرکت منطبق با نمودار تفصیلی مصوب ابلاغی از شرکت توانیر در حال انجام است ؛ افزود : استقرار چرخه بهره‌وری، اجرای نظام پیشنهاد‌ها و افزایش و رشد ۱۰۰ درصدی مشارکت کارکنان نسبت به گذشته ، تهیه و ارائه گزارش عملکرد از اجرای طرح سیما در شرکت و اجرای ارزیابی عملکرد سازمانی در سطح شرکت که منجر به کسب رتبه دوم در بین دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان شد، از دیگر برنامه‌های این معاونت است که مرتبا در حال بروزرسانی هستند.
معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه توانمندسازی کارکنان و بروزرسانی آموزش آنها یکی دیگر از اقدامات این معاونت است، بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۸ دوره الکترونیکی با ۲۰۴۷۹۶ نفر ساعت آموزش با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برگزار شده که باعث کسب مقام دوم در بین ۶۷ دستگاه اجرایی استان خوزستان در بخش شرکت‌های دولتی شده است.
خورسند با اشاره به قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اضافه کرد: در راستای اجرای دستورالعمل بند « د » و بند « و » قانون بودجه کل کشور ( سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ) از مجموع ۳۱۱ نفر مشمول تاکنون تعداد ۱۷۴ نفر از نیروهای پیمانی، کارمشخص، کارگری موقت و حجمی شرکتی به رسمی قطعی یا کارگر دائم تبدیل وضعیت یافته و سایر مشمولین نیز مطابق قانون فرایند مذکور در حال انجام است.
وی بیان کرد: الکترونیکی کردن پرونده‌های پرسنلی و سوابق کارکنان، صدور به موقع احکام و اجرای مدیریت دانش از دیگر فعالیت‌های در دست انجام این معاونت است.

کیفیت ورق گرم فولاد مبارکه با ارتقای دانش و مهارت بازرسان کنترل کیفی خط نورد گرم افزایش یافت.
رئیس کنترل کیفی نورد گرم ضمن تأیید این خبر و با بیان اینکه فعالیت‌های اصلی بازرسان کنترل کیفی نورد گرم به‌طورکلی نظارت بر تولید محصول کلاف گرم، طبقه‌بندی و ثبت اطلاعات کیفی محصولات در سیستم اطلاعاتی مرکزی فولاد مبارکه است، گفت: کنترل و بازرسی جهت حصول اطمینان از انطباق مشخصات فنی محصولات (ورق) با استانداردهای تعیین‌شده و سفارش مشتری در تمامی مراحل تولید صورت می‌پذیرد.
به گفته مسعود مهدیه، پارامترهای کیفی ورق گرم در فولاد مبارکه مشتمل بر کنترل نمودارهای ابعادی (ضخامت عرض)، کنترل نمودارهای دمایی (نورد-کلاف پیچ)، کنترل و بازرسی کیفیت سطحی و کنترل و بازرسی کیفیت شکلی است که کنترل و بازرسی کیفیت سطح ورق مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت بازرسان کنترل کیفی نورد گرم محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر موارد فوق، فعالیت‌های زیاد دیگری برای تحقق محصول با کیفیت مطلوب انجام می‌شود، ادامه داد: بازرسی سطح ورق با دستگاه بازرسی اتوماتیک سطح (پارسی‌تک) و به روش چشمی انجام می‌شود؛ به‌نحوی‌که عیوب سطحی در دستورالعمل‌ها آورده شده و تصمیم‌گیری و قضاوت نسبت به کاربرد و حساسیت مشتریان صورت می‌گیرد؛ ازاین‌رو نقش ارتقای دانش و مهارت بازرسان کنترل کیفی و حذف خطاهای انسانی، همسان‌سازی قضاوت در شرایط یکسان در این تصمیم‌گیری‌ها حائز اهمیت است.
مسعود مهدیه تصریح کرد: عیوب سطحی نورد گرم حدود ۸۰ درصد عیوب محصولات را شامل می‌گردد و از بین این عیوب، عیب ناخالصی غیرفلزی بیشترین سهم را داراست و بهبود در این زمینه، علاوه بر مزایای اقتصادی به تولید محصول باکیفیت در زمان کوتاه‌تر منجر خواهد شد.

دادخواه – تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین: کارگروه ملی هدررفت واقعی “آب”، با هدف تدوین دستورالعمل مدل سازی هیدرولیکی شبکه آب برای کاهش هدر رفت واقعی در شرکتهای آب و فاضلاب کشور برگزار گردید.
در این کارگروه که جمعی از نخبگان، مدیران وکارشناسان صنعت آب و فاضلاب کشور حضور داشتند ” علی سیدزاده ” مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تبیین موضوع ” هدر رفت واقعی آب ” که مرتبط با هدر رفت در ساختار زیر بنایی و تاسیسات آب و فاضلاب می باشد، وضعیت موجود هدر رفت را تشریح نمود.
وی همچنین بیان داشت: از جمله تغییرات ضروری و نیازمند فرهنگسازی در صنعت آب و فاضلاب ، تغییر نگرش مدیریت تامین به مدیریت تقاضا می باشد و در همین راستا یکی از اقدامات اساسی در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تدوین و بهره مندی از دستورالعملهای کاری کاهش هدر رفت واقعی آب به منظور عملیاتی شدن در شرکتهای آب و فاضلاب است .
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از تدوین سناریوهای ویژه مواجهه با موقعیتهای بحرانی و کاهش هدر رفت واقعی آب، خبر داد .
در خاتمه این نشست” داراب بیرنوندی ” رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز ضمن اینکه برگزاری چنین کارگاهها و بهره برداری از نظرات نخبگان را لازم و مفید دانست. بیان داشت که مسئله کاهش هدر رفت واقعی ” آب” از جمله موضوعات بسیار پراهمیت در صنعت آب و فاضلاب می باشد که نیازمند توجه بیش از پیش و ایجاد بسترهای مناسب برای تسریع در فعالیتهای عملیاتی است.
وی همچنین اعلام داشت: انجام فرآیندهای اصلاحی از جمله اصلاح خطوط انتقال و شبکه بویژه در بافت های فرسوده و مناطق مختلف شهری و روستایی از جمله راهکارهایی است که پس از تعیین اولویت های کاهش هدررفت آب ، باید مورد توجه و در راس فرآیندهای کاری قرار گیرد .
در پایان این نشست دو روزه، از افراد موثر در زمینه تدوین دستورالعمل مدل سازی هیدرولیکی شبکه آب، تقدیر بعمل آمد. لازم بذکر است این جلسه با حضور اعضاء کارگروه ملی هدررفت واقعی آب از ۵ استان و جمعی از اساتید دانشگاهی و نخبگان صنعت آب و فاضلاب، طی دو روز به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار گردید.