طرح تحول کسب‌و‌کار بانک سینا، اثر‌بخشی عملکردها را به همراه دارد

معاون برنامه‌ریزی بانک سینا با تشریح جزئیات طرح تحول کسب و کار بانک گفت: با اجرای این طرح، اثر‌بخشی در عملکرد، چابکی سازمانی و اصلاح کارآمد فرایندهای کسب‌‌و‌کار را شاهد خواهیم بود. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، مهدی باستان در هم‌اندیشی دو روزه مدیران صف و ستاد بانک سینا با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات ضروری جهت طراحی و جاری‌سازی طرح راهبردی کسب‌وکار این بانک افزود: ایجاد تحول اثر‌بخش در حوزه چابکی سازمانی، تغییر نظام برنامه‌ریزی، کنترل هوشمند عملکرد، اصلاح کارآمد فرایندهای کسب‌و‌کار و ایجاد همسویی راهبردی در بدنه بانک از رویکردهای حاکم در این بخش به شمار می‌رود. وی همچنین شناخت دقیق وضع موجود و عارضه‌یابی با هدف شناسایی و سنجش قابلیت‌های درونی بانک، بهینه‌سازی قابلیت‌‌های موجود و توسعه قابلیت‌های جدید مورد نیاز را از رویکردها و دغدغه‌های حاکم بر طراحی وضع مطلوب و طرح نظام مدیریت راهبردی بانک دانست. باستان با بیان آن‌که توسعه استراتژی و برنامه اجرایی و کنترلی بانک از مهم‌ترین فرایندهای عمده تدوین طرح راهبردی کسب‌وکار بانک است، اظهار داشت: ارزیابی عملکرد دقیق تمام واحدهای حوزه مرکزی با توسعه سیستم اطلاعات راهبردی، ارائه گزارش‌های عملکردی منظم در حوزه‌های مختلف و ایجاد کتابخانه گزارش مدیریت از برنامه‎ها و فعالیت‌های مهم این بخش است.

 

فروش دینار عراق در ۱۷ شعبه بانک تجارت تهران

علاوه بر ۱۰۶ واحد ارزی و شعب ارزی ریال، بانک تجارت در سراسر کشور، ۱۷ واحد ارزی و شعبه جدید این بانک در تهران آماده فروش دینار عراقی به زائران کربلای معلی هستند. علاوه بر ۱۰۶ واحد ارزی و شعب ارزی ریال، بانک تجارت در سراسر کشور، ۱۷ واحد ارزی و شعبه جدید این بانک در تهران آماده فروش دینار عراقی به زائران کربلای معلی هستند. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک تجارت، این بانک به منظور رفاه حال زائرین عتبات عالیات و تسهیل و تسریع در فروش ارز اربعین، ارائه خدمات به زائرین عتبات عالیات را به‌عنوان نخستین بانک کشور از روز یکشنبه ششم شهریور ماه در واحدهای ارزی منتخب سراسر کشور آغاز کرد، ساعت کاری و تعداد واحدهای فروش ارز را از ۵۶ به ۱۰۶ واحد افزایش داد و به تازگی ۱۷ واحد ارزی دیگر در شهر تهران را برای فرروش دینار عراقی به این واحدها اضافه کرده است. بر این اساس واحدهای ارزی، شعب ارزی ریالی و دوایر ارزی منتخب بانک تجارت از تاریخ شانزدهم تا بیست‌و‌چهارم شهریورماه از ساعت 7:30 تا ساعت 18 و در روزهای جمعه مورخ هجدهم و بیست‌و‌پنجم شهریورماه از ساعت 8 الی 16 بدون وقفه و تعطیلی نسبت به فروش ارز به متقاضیان اقدام می‌کنند.

برپایی میز خدمت در شعب
بانک ملت در سراسر کشور
بانک ملت همزمان با هفته دولت و به منظور تکریم هرچه بیشتر مشتریان، به برپایی میز خدمت در شعب سراسر کشور اقدام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این میزهای خدمت که از دوم شهریورماه در شعب بانک ملت دایر شده است تا 16 شهریورماه امسال فعال خواهند بود. بر اساس این گزارش، اختصاص میزخدمت به منظور پاسخگویی روسای شعب به مراجعان در سالن مشتریان شعبه به عنوان یکی از تکالیف بانک ها در هفته دولت ابلاغ شده است.

حضور فعال شعب بانک آینده در مراسم اربعین حسینی 1401
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ بانک آینده با هدف رفاه حال زائران اربعین حسینی، هم‌راستا با شبکه بانکی کشور، امکانات لازم را برای ارائه هر چه مطلوب‌تر خدمات بانکی به مردم عزیز و زوار محترم شرکت‌کننده در مراسم راه‌پیمایی اربعین، فراهم ساخته است. تمام شعب بانک آینده در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام از روز چهارشنبه 23/06/1401 تا روز سه‌شنبه 29/06/1401 به‌صورت یک‌سره از ساعت 07:30 تا 18:00 برای خدمت‌رسانی به زائران محترم و عموم مشتریان، فعال خواهند بود. هم‌چنین در روزهای جمعه 25/06/1401 و شنبه 26/06/1401 (اربعین حسینی) نیز شعب استان‌های پیش‌گفته از ساعت 7:30 تا 14:30 آماده پاسخ‌گویی و خدمت‌رسانی به مردم عزیز هستند. تمام دستگاه‌های خودپرداز شعب مذکور نیز برای دسترسی راحت‌تر مشتریان و استفاده از خدمات آن‌ها، آماده‌سازی شده‌اند.

تخصیص ارز به زوار اربعین
توسط بانک توسعه تعاون
شعب منتخب بانک توسعه تعاون به زوار اربعین، ارز تخصیص می دهند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ شعب مستقل مرکزی و فاطمی تهران، مرکزی مشهد، سجاد مشهد، مرکزی تبریز، مرکزی اصفهان، مرکزی بوشهر، مرکزی کرج، مرکزی سمنان و مرکزی رشت به زوار اربعین صد دلار سهمیه ارز تخصیص می دهند.بر این اساس افرادی که در سامانه سماح ثبت نام نموده اند، با مراجعه با شعب و ارائه اصل کارت ملی می توانند از صد دلار سهمیه بهره مند شود. سهمیه افراد بالای ۵ سال و زیر ۱۸ سال که در سامانه سماح ثبت نام شده اند، به سرپرست خانواده تعلق می گیرد.

گروه بانک و بیمه: در یازدهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی ها، بیمه تعاون موفق به اخذ گواهی تعهد به تعالی 4 ستاره شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی، با حضور مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش در تهران برگزار شد.
جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمانهای دولتی و غیر دولتی بخش تعاونی، در راستای تعالی سازمانی تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون، خانه تعاونگران از سال 1391 اقدام به ارزیابی تعاونی‌ها و اعطای جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی بر مبنای مدل تعالی EFQM کرده و این جایزه اهدافی نظیر «ایجاد فضایی رقابتی برای تعالی تعاونی ها؛ تشویق تعاونی‌ها برای انجام فرآیند خود ارزیابی تعالی و شناخت نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود و ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق تعاونی‌ها» را دنبال می میکند.
بیمه تعاون نیز که همواره خود را مورد سنجش آزمون های گوناگون قرار می دهد، در یازدهمین دوره این جشنواره شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی تعهد به تعالی 4 ستاره شده است.گفتنی است، بیمه تعاون در مرداد 1395، به عنوان اولین شرکت بیمه ای کشور موفق به دریافت استاندارد و جایزه بین الملی (Supporter Of Customer Welfare) از کشور آلمان شد که به معنای تطبیق امور بیمه گری بیمه تعاون با استانداردهای بیمه کشور آلمان است.
همچنین این شرکت به عنوان نخستین شرکت در صنعت بیمه، در آبان 1397 موفق به اخذ سه استاندارد از شرکت آکادمی TUV NORD ایران- آلمان شد. بر این اساس، بیمه تعاون موفق به اخذ استانداردهای «پیاده سازی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 (سیستم مدیریت کیفیت)»، ایزو 10004؛ ویرایش 2018 (سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ایزو 10002 ویرایش 2018 (سیستم مدیریت شکایات مشتریان) شد.
همچنین این استانداردها از زمان دریافت تاکنون، هر ساله با آزمون مجدد موسسه مذکور، موفق به تمدید شده اند.
بیمه تعاون همچنین در بهمن 1399، موفق به اخذ استاندارد ایزو 31000 (گواهی مدیریت ریسک) ویرایش سال 2018 از مؤسسه توف‌نورد اتریش شد.
اخذ این گواهی سبب شد تا شرکت بیمه تعاون در اردیبهشت 1400، طی تفاهم نامه ای با مجموعه شرکت های گروه خودروسازی سایپا به عنوان سازمان الگو انتخاب شده و تجربیات خود را در اختیار این مجموعه قرار دهد.
از دیگر سو، شرکت بیمه تعاون موفق به اخذ نشان حفظ حقوق بیمه گزاران (مرداد 1395)؛ گواهی تعهد تعالی سازمانی (اسفند 1399)؛ اخذ رتبه -BBB از سوی موسسه اعتبار سنجی برهان (شهریور 1400) و تمدید آن در اسفند 1400 و دریافت تقدیرنامه تعالی سازمانی (اسفند 1400) شد.
شایان ذکر است که البرز محمدی، رئیس صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، یحیی صمدی مقدم، چهره ماندگار کیفیت کشور و رئیس کمیته علمی جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی، حسین شهریور، دبیرکل خانه تعاونگران ایرانی، محمدحسین کرامت، مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های اعتبار گروه شغلی سراسر کشور، محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل سراسر کشور از جمله مدیران و مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

رئیس شعبه یزد بانک توسعه صادرات ایران گفت: مانده تسهیلات پرداختی این شعبه تا پایان مردادماه سال جاری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است. مجید غفوری منش با اشاره به رشد 24 درصدی سپرده های مردمی در بازه زمانی یادشده، اظهار داشت: از شهریورماه سال گذشته تا پایان مردادماه سال جاری، بالغ بر ده هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان اعطا شده که 43 درصد از این مبلغ به شرکت های دانش بنیان تعلق یافته است.
وی با اعلام اینکه، شعبه یزد به عنوان بانک پیشرو در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان شناخته شده است، گفت:استان یزد بیشترین جذب منابع بانکی در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان را داشته است و به صورت مستمر جلسات معرفی خدمات و قابلیت های بانک در مقوله حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان را برگزار می کند.
غفوری منش با بیان اینکه، بانک توسعه صادرات ایران سبد کاملی از خدمات بانک را در کنار تسهیلات و با هدف کمک به تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی صادرات محورارائه می کند، تصریح کرد: همچنین ثبت سفارش و انواع مشاوره های تخصصی ارزی لازم به مشتریان ارائه می شود.