مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: ساخت مجتمع‌های بین‌راهی کُند پیش‌ می‌رود، چون بودجه‌ای که اختصاص داده شده حتی برای ساخت دو مجتمع بین‌راهی کافی نیست. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی، روح‌الله حسین‌زاده ـ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ـ‌ در زمینه ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی‌ که بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ماموریت ساخت آن‌ به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و این شرکت واگذار شده است، اظهار کرد: با توجه به بودجه کمی که به این پروژه اختصاص یافته است، کار در این زمینه بسیار کُند پیش می‌رود. بودجه‌ای که برای این کار اختصاص یافته برای ساخت دو مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی هم کافی نیست. او بیان کرد: شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تعدادی از این مجتمع‌های خدماتی و رفاهی را در مسیر زائران حرم امام حسین (ع) احداث کرده است، ولی کمبود مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در این مسیر همچنان احساس می‌شود. حسین‌زاده، ساخت مجتمع‌های حدود چهارصدمتری با دو سرویس بهداشتی مجزا برای خانم‌ها و آقایان، نمازخانه و فروشگاهی برای تامین مایحتاج بین‌راهی برای رفع نیازهای مردم را مناسب دانست و گفت: در صورتی‌که دولت بودجه‌ای را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص دهد با ایجاد پنجاه مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در محورهای مواصلاتی در مسیر ورودی دره‌شهر از دهلران، ورودی ایلام از سمت همدان و کرمانشاه، ورودی از خوزستان، می‌توان خدمات مؤثر و مطلوبی به زائران ارائه کرد. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با بیان این‌که این مسیرها، محل تردد زائران حرم امام حسین است، اظهار کرد: بر آورد ما این است که با ایجاد پنجاه مجتمع خدماتی و رفاهی در سال اول می‌توان این پروژه را به نتیجه مطلوبی رساند. استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان می‌توانند درگیر این موضوع بشوند و کار جهادی در مسیر زائران انجام شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید هافبک‌های این تیم باید به لوکادیا بیش‌تر توجه کنند. حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی دو بر یک پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان در هفته ششم لیگ برتر اظهار کرد: در اتفاقات فوتبال ممکن است تیمی گل بخورد اما مهم این است که بعد از گل خوردن به بازی برگردد و بازی باخته را با برد عوض کند. فکر می‌کنم پرسپولیس بعد از گلی که خورد به بازی برگشت و سعی کرد خودش را سامان بدهد به گل تساوی برسد و بعد به گل برتری هم برسد. وی افزود: فکر می‌کنم پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان را دست کم گرفته بود. اگر دقت کنید در ابتدای بازی هافبک‌ها کمی در ارسال پاس‌ها تعلل داشتند و گویی حریف را دست کم گرفته‌اند. حتی خط دفاع پرسپولیس هم خیلی بالا بازی می‌کرد که این موضوع باعث شد که نفت مسجدسلمان فرصت‌های خوبی به دست بیاورد. آن چیزی که مهم بود این بود که همه بازیکنان پرسپولیس می خواستند رو به جلو حرکت کنند و گلزنی کنند که این امر کار را برای طراحی حمله از سوی نفت ساده کرده بود. پرسپولیس بیش از اندازه رو به جلو بازی می‌کرد و اگر در این موقعیت گل دوم را می‌خورد کارش سخت‌تر می‌شد. این یک هشدار برای پرسپولیس است که هیچ تیمی را دست کم نگیرد. در دیدار برابر نفت خط هافبک پرسپولیس نسبت به گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشت چون می‌خواست هرچه زودتر تیم به گل برسد و با حوصله بازی نمی‌کرد. او در ادامه تصریح کرد: برای بازی باید همه جوانب را در نظر بگیرید و تیم خود را به خوبی توجیه کنید. یعنی نباید اینگونه باشد که بدون توجه به تیم حریف وارد زمین شود و به مشکل بخورد. با این حال خوشحالیم که پرسپولیس بعد از گل به خودش آمد و توانست به بازی برگرد.

با تصویب شورای ترافیک شهر تهران، ساعت اجرای طرح ترافیک از اول مهر تغییر می‌کند و از ۶:۳۰ صبح تا ۶ عصر خواهد بود. به گزارش ایسنا،هفتاد و پنجمین جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران امروز به ریاست شهردار تهران و با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر و نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه حمل و نقل شهر تهران برگزار و درباره موضوعات مختلف این حوزه بحث و تصمیم گیری شد. بررسی شرایط و اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مراکز آموزشی نخستین دستور جلسه شورای ترافیک شهر تهران بود که مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ارائه گزارشی درباره این اقدامات و مواردی از قبیل افزایش و اورهال ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور آمادگی بیشتر در زمان بازگشایی مراکز آموزشی پرداخت و در کنار آن موضوع خطوط پرسرنشین و امکان اجرای آن در برخی از نقاط شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ارائه گزارش عملکرد در زمینه اقداماتی که در خصوص ساماندهی تردد موتورسیکلت ها انجام شد و بررسی نحوه اجرایی شدن طرح های مربوط به آن، دستور جلسه دوم شورای ترافیک بود که توسط مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تشریح شد.

ولودیمیر زلنسکی تاکید کرد که مذاکره با فدراسیون روسیه درخصوص پایان جنگ همچنان "غیرممکن" است زیرا این کشور در ایجاد هرگونه مواضع مناسب "شکست" خورده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری «یوکراینسکا پراودا»، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین طی نشست سالانه "استراتژی اروپایی یالتا" (YES) عنوان داشت: «ما می‌خواهیم به جنگ خاتمه دهیم، اما توانایی و شرایط ما تغییر کرده است. مردم ما نمی‌خواهند با تروریست‌ها مذاکره کنند. گرچه برخی می‌توانند با تروریست‌ها ارتباط برقرار کنند زیرا دست کم آن‌ها می‌دانند که این تروریست‌ها چه می‌خواهند.» وی مدعی شد که "هیچ اطمینانی وجود ندارد که طرف روسی به وعده‌هایی که می‌دهد، عمل خواهد کرد." زلنسکی افزود: «من فکر می‌کنم آن‌ها به وعده‌هایشان عمل نخواهند کرد. هیچکس باور ندارد که آن‌ها به وعده‌هایشان عمل خواهند کرد.»
رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه توضیح داد: «جهت راه‌اندازی ارتباط دیپلماتیک با روسیه، رهبران این کشور باید عزم سیاسی خودشان را نشان دهند. آن‌ها باید رفتار کردن مانند تروریست‌ها را متوقف کنند.