جمعی از ورزشکاران و دست اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای ورزش کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند.
به گزارش تجارت، در این دیدار که روز یکشنبه برگزار شد، وزیر ورزش و جمعی از مدیران ورزشی کشور، برخی از قهرمانان جهانی و المپیک و پیشکسوتان ورزش و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم حضور داشتند و وزیر ورزش نیز در خصوص کنگره شهدای ورزشکار به ارائه گزارش پرداخت.
جواد فروغی، قهرمان المپیک یکی از حاضرین دیدار در خصوص این دیدار گفت: «در دیدار اعضا ستاد کنگره ملی شهدای ورزش کشور با مقام معظم رهبری افتخار کردم به ورزشکار بودنم چرا که ۵۱۳۵ شهید از این جامعه پر افتخار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.» الهام حسینی، نخستین مدال آور وزنه برداری ایران یکی از حاضرین در این جلسه بود که در رابطه با دیدار روز گذشته با رهبر انقلاب در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز حس و حال خوبی در دیدار با رهبر عزیزمون برای کنگره ی شهدای ورزش که ماه دیگه برگزار میشه داشتم، چقدر مطالب خوب و دلنشینی بیان فرمودن. جلسه بسیار معنوی و ارزشی چقدر عالمانه و با محبت بودن»
نیما نکیسا از پیشکسوتان فوتبال ایران یکی دیگر از حاضرین این دیدار بود که در توصیف این دیدار گفت: «کنگره شهدای ورزشکار ماه آینده قرار است برگزار شود. امروز برکت برگزاری این کنگره شامل حالم شد و توفیق زیارت رهبر انقلاب نصیبم [شد].رهبر انقلاب حرفهای زیادی برای ما ورزشکاران داشتند. هم از جنس محبت و هم از جنس پاسداشت و مراقبت. به وقتش در روز برگزاری کنگره آن را خواهید شنید.»
این کنگره ماه آینده برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش هفت درصدی سرقت به عنف در پایتخت خبر داد و تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه نشست طرح انتظامی و ترافیکی راهپیمایی جاماندگان اربعین که صبح امروز در محل پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره تامین امنیت پایتخت در آستانه نیمه دوم سال گفت: در چند روز گذشته هفت درصد سرقت به عنف کاهش داشته است و گشت‌های ویژه که از دیروز رسما کار خود را آغاز کردند با این مجرمان برخورد خواهند کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر این تمهیدات انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز پلیس تلاش می‌کند تا هیچ دغدغه ای برای خانوادگان وجود نداشته باشد و مردم فرزندان خود را با آرامش به مدرسه بفرستند. اخیرا نیز تعداد نیروهای پلیس راهور را تقویت کردیم تا بهتر بتوان ترافیک را مدیریت کرد.
رحیمی با اشاره به لزوم همکاری بقیه سازمان‌ها و نهادها برای حل مشکلات ترافیکی تهران اظهارکرد: برخی از زیرساخت‌های ترافیکی نیز باید آماده شوند. این مشکلات در زمینه نمایشگاه‌، صداسیما و مجموعه ورزشی انقلاب نیز وجود داشته است. لذا بقیه نهادها نیز باید کمک کنند.

شهرداری در حالی از مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی ـ اثر ارزشمند ابوالحسن صدیقی ـ پس از ۶۳ سال خبر می‌دهد که به واسطه‌ی اتفاقی ناخوشایند در ماه‌های اخیر، این مجسمه با شست‌وشویی غیراصولی، دورنگ شده بود. سازمان زیباسازی شهر تهران از دو هنرمند مجسمه‌ساز به نام‌های ایرج محمدی و طاهر شیخ‌الحکمایی، برای همفکری در زمینه مرمت و بهسازی مجسمه فردوسی نام برده است و در نتیجه خبرنگار ایسنا در تماسی با شیخ‌الحکمایی تلاش کرد در جریان روند بازرسی از وضعیت مجسمه فردوسی برای تصمیم‌گیری درباره روند ترمیم آن قرار بگیرد. این مجسمه‌ساز به ایسنا گفت: در این هفته قرار است در جلسه‌ای، درباره‌ی روند ترمیم این مجسمه تصمیم‌گیری شود و فعلا فقط یک بازدید داشته‌ایم. او همچنین درباره‌ی احتمال رفع مشکل دورنگی مجسمه فردوسی پس از بازسازی و مرمت، بیان کرد: این اشکالات رفع خواهد شد ولی به هر حال باید با همفکری تصمیم گرفت که چگونه نقصی که ایجاد شده، اصلاح شود. با این همه چون مجسمه در فضای باز و در معرض عواملی چون آلودگی هوا، باد و باران قرار دارد، قطعا این مسائل روی مجسمه اثرگذار خواهد بود.

در پی تاکیدات رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در کارگروه پسماند مبنی بر اولویت ساماندهی پسماند استان‌های شمالی کشور، معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با افزایش ظرفیت کارخانه‌های کمپوست به جای زباله‌سوزها باید از ظرفیت‌های موجود برای حل این مشکل استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا موضوع پسماند و زباله یکی از مهم‌ترین مسائل محیط‌ زیستی است. به گفته علی سلاجقه - رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست - در استان‌های شمالی، زباله‌ها جایی برای دفن ندارند. این موضوع استان‌های شمالی کشور را با بحران جدی روبه‌رو کرده است بنابراین ساماندهی این مشکل در اولویت ماست.
پیام جوهرچی در گفت و گو با ایسنا، درباره موضوع بحران پسماند شمال کشور اظهار کرد:روزی نیست که ما درمورد پسماند شمال کشور دغدغه نداشته باشیم.
وی درباره زباله‌سوزهای استان‌های شمالی به عنوان یکی از راه‌های مدیریت زباله‌ها گفت: دوشنبه (۷ شهریورماه) امسال افتتاح زباله‌سوز ۳۰ تنی در گلوگاه را داشتیم. بر اساس اعلام مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و مشاور استاندار مازندران زباله‌سوز ساری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، ایجاد زباله‌سوز رشت نیز ۱۳ درصد پیشرفت داشته است که البته کافی نیست و نیازمند پیگیری‌های بیشتری است.
جوهرچی ضمن اشاره به افتتاح فاز اول تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در خردادماه امسال به عنوان یکی دیگر از راه‌های مدیریت زباله‌ها، درباره معضل شیرابه‌های این منطقه توضیح داد: سراوان را باید طی برنامه‌ای یکساله مدیریت کنیم چراکه مشکل و معضلی که در ۴۰ سال ایجاد شده است را نمی‌توان در یک ماه حل کرد. کمی زمان‌بر ست اما ما درحال پیگیری آن هستیم.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آغاز سال تحصیلی جدید و پیش‌بینی مقدمات اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی روز شنبه دوم مهر خواهد بود و تمهید مقدمات به استان‌ها تفویض اختیار شده است، همچنین کارگروه‌های مختلف از جمله ساماندهی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کتاب‌های درسی در ستاد وزارت آموزش و پرورش فعال شده است. وی افزود: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان زودتر انجام شد، برخی سال‌ها تا پایان مهرماه نیز شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان بودیم، تا به امروز بیش از 95 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌بندی‌ها در حال انجام است، ساماندهی نیروی انسانی نیز بر همین اساس انجام می‌شود.

ابلاغ معلمان در حال صدور
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره نقل و انتقال معلمان گفت: نقل و انتقالات تا پایان مردادماه سازماندهی و در سامانه ثبت شد تا صدور ابلاغ معلمان سریع‌تر انجام شود.
کاظمی ادامه داد: در بحث فضای مدارس با مشارکت خیران در مناطقی که با کمبود مدرسه مواجه هستیم بیش از 10 هزار کلاس درس تا قبل از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.
2 هزار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات
کاظمی ادامه داد: با حمایت دولت حدود 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کارگاهی خریداری شد که 500 میلیارد تومان مربوط به هنرستان‌ها است و تا پایان شهریور بخش عمده آن خریداری و توزیع خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 150 میلیون جلد کتاب درسی تولید می‌شود، گفت: کتاب‌های درسی طبق وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان‌ها توزیع شده است و توسط مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

جمعیت دانش‌آموزان اضافه شده است؟
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره رشد جمعیت دانش‌آموزان کلاس اول دبستان مطرح کرد: جمعیت دانش‌آموزی به لحاظ موالید افزایش نداشته است اما با توجه به اینکه در شرایط کرونا تعدادی از دانش‌آموزان به مدرسه نیامدند اکنون بازخواهند گشت و بخشی از افزایش جمعیت به این دلیل است و امسال میزبان 16 میلیون دانش‌آموز خواهیم بود. کاظمی درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی مختلف متذکر شد: در تمام پایه‌های تحصیلی در مقایسه با سال گذشته روند رو به رشدی داریم و اکنون بیش از 95 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و طبیعی است در پایه‌های ورودی مانند اول ابتدایی، هفتم و دهم قدری عقب‌تر باشیم در پایه دهم بحث انتخاب رشته را داریم و پیچیده‌ترین وضعیت ثبت‌نام در این پایه تحصیلی است.