قیمت بنزین و گازوئیل افزایش نمییابد
وزیر نفت گفت: هیچگونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل د ر بود جه سال ۱۴۰۲ و د ر لایحه د ولت مطرح نشد ه و برنامهای برای افزایش قیمت وجود ند ارد . به گزارش ایسنا، جواد اوجی د ر جمع خبرنگاران د ر پاسخ به سوال ایسنا د ر خصوص برنامه د ولت برای تغییر قیمت بنزین و گازوئیل اظهار کرد : با برنامه ریزیهایی که همکاران د ر شرکت پالایش و پخش برای مصارف به خصوص د ر ایام پایان سال و نوروز انجام د اد هاند پیش بینی میشود که مشکلی برای تامین سوخت وجود ند اشته باشد و برنامهای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح نیست. وی اد امه د اد : تمام جایگاهها را مجهز کرد هایم به طوری که ۶۰ هزار نفر د ر ایام عید د ر آماد ه باش خواهند بود ، افزایش ظرفیت تولید بنزین اتفاق افتاد ه و د ر حوزه انتقال و لجستیک نیز اقد امات به نحو مطلوب رقم میخورد و امید واریم با برنامه ریزیهایی که انجام میشود و همکاری مرد م هیچگونه مشکلی برای تامین بنزین برای هموطنان به خصوص د ر ایام عید وجود ند اشته باشد . وزیر نفت د ر پاسخ به سوال د یگر ایسنا د ر خصوص آخرین وضعیت تخصیص بنزین نوروزی اظهار کرد : هنوز د ر د ولت تصمیمی د ر این رابطه اتخاذ نشد ه است.
سطح الگوی مصرف گاز به د رستی تعیین شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گزارش های واصله د ر خصوص قبوض گاز را بررسی خواهد کرد و اگر اشتباهی صورت گرفته باشد قطعا باید نسبت به اصلاح آن اقد ام شود . مالک شریعتی نیاسر د ر گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری علت افزایش چشمگیر قبوض برق و گاز خانگی د ر برخی از مناطق کشور، بیان کرد : ریل گذاری پیرامون تعیین تعرفه گاز د ر قانون بود جه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شد . بنا شد تا مصارف بالاتر از الگوی مصرف یارانه د ریافت نکنند و د ر ازای آن مصارف پایینتر از الگو نیز تعرفه رایگان د اشته باشند . این قانون مصوب مجلس است. د ولت آئین نامه این قانون را تهیه کرد ه و قیمت گذاری از سوی د ولت صورت گرفته است. وی د ر اد امه اظهار کرد : مجلس د ر این حوزه نقش سیاست گذاری د اشته است. تکلیف مجلس این بود ه که سطح الگوی مصرف تعیین شود و به مصارف بالاتر از الگو یارانه تعلق نگیرد و به مصارف پایین تر از الگو یارانه بیشتر تعلق گیرد . تعرفه خانوارهای محروم نیز صفر باشد . این سیاست گذاری مجلس بود ه و از آن نیز د فاع می کنیم. اما د ر تد وین آئین نامه اجرایی قاعد تا د ولت باید تمام جوانب را به د رستی مید ید و سطح الگوی مصرف را به د رستی تعیین می کرد .
د ر سفرهای نوروزی کارت سوخت
شخصی را همراه د اشته باشید
سخنگوی صنف جایگاهد اران کشور گفت: تقاضا از مرد م برای استفاد ه از کارت سوخت شخصی بهمعنای غیرفعال شد ن کارتهای آزاد جایگاهها نیست اما مهم است که د ارند گان خود رو کارت شخصی خود را به همراه د اشته باشند تا با مشکلی د ر شلوغی پمپ بنزینها خصوصا د ر برخی استانها مواجه نشوند . رضا نواز د ر گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه به د لیل اینکه تعد اد کارتهای آزاد د ر جایگاهها محد ود است، گفت: برای جلوگیری از هرگونه مشکل لازم است د ارند گان خود رو کارت سوخت شخصی بههمراه د اشته باشند . وی اد امه د اد : اطلاعیه شرکتهای تابعه وزارت نفت مبنی بر د عوت از مرد م به استفاد ه از کارت سوخت شخصی جهت مد یریت بهتر توزیع سوخت است و د ر صورتی که مرد م از کارت سوخت خود استفاد ه کنند د ر شلوغیهای نوروزی پمپبنزینها با مشکل مواجه نخواهند شد . سخنگوی صنف جایگاهد اران کشور با تاکید بر اینکه تعد اد کارتهای آزاد بنزین بهاند ازه تعد اد نازلهای سوخت نیست و این نوع کارتها صرفاً برای استفاد ه اضطراری است، گفت: خصوصا د ر استانهای مرزی، بهد لایلی نظیر مد یریت توزیع و جلوگیری از انحراف فراورد ه، تعد اد کارتهای آزاد جایگاهها را بسیار کم کرد هاند و همراه د اشتن کارت سوخت شخصی د ر کل کشور خصوصاً این استانها اکید اً توصیه میشود .
اجرای جد ی برنامههای
تامین برق تابستان د ر تهران
مد یرعامل شرکت برق منطقه ای تهران گفت: هماهنگ با برنامه های جامع گذر از د وران اوج مصرف تابستان، طرح های اولویتد ار تأمین برق بالاد ستی را با تمام توان د ر مرحله اجرا د اشته و به صورت مستمر پیشرفت پروژه ها و د ست یابی به اهد اف قبل از آغاز تابستان ١٤٠٢ را د ر د ستور کار جد ی خود د اریم. تابش حبیب قراگوزلو د ر گفت و گو با ایسنا، با اشاره به احد اث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت فرهنگیان با ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر گفت: با اقد امات جهاد ی و شبانهروزی کارکنان این شرکت پست د ائم فرهنگیان قم پیشرفت بسیار چشمگیری د اشته و پیشبینی میشود با تکمیل فعالیت های باقیماند ه تا پایان سال آماد ه افتتاح و بهره برد اری رسمی قرار گیرد . وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت این پروژه و نقش ویژه آن د ر پاید اری برق منطقه قم، تلاش مضاعف برای تأمین اعتبار و تجهیزات این پروژه با وجود محد ود یت های موجود بعمل آمد ه، اظهار کرد : پروژه از پیشرفت بسیار خوبی برخورد ار است.
گروه انرژی: مد یران صنعت انرژی آمریکا میگویند اوپک بار د یگر به تاثیرگذارترین نیرو د ر عرضه جهانی نفت، تبد یل شد ه و د ر آیند ه نزد یک، به همین منوال خواهد ماند . به گزارش «تجارت»، روزهای رشد انفجاری تولید آمریکا به د لیل انضباط مالی تولید کنند گان و تمرکز آنها به سود د هی به سهامد اران، محد ود یتهای زنجیره تامین، تورم هزینه و تولید کمتر چاه، پیش از پایان یافتن د وران پاند می، به آخر رسید ه بود . د ر د هه ۲۰۱۰، صنعت شیل پس از آن که شرکتهای حفاری هرچه میتوانستند حفاری کرد ند تا تولید آمریکا را افزایش د هند ، رونق پید ا کرد .
تولید نفت آمریکا به حد ی سریع افزایش پید ا کرد که از این کشور به عنوان تولید کنند ه موازنه ساز جد ید ی یاد شد که قاد ر است د ر شرایط افزایش قیمت و تقاضای جهانی، تولید ش را به سرعت بالا ببرد . اما واقعیت د وران پساکرونا، کاملا متفاوت بود ه و تولید شیل آمریکا بهبود پید ا کرد ه، اما روند آن آهسته بود ه و تولید به رکورد ی که از اواخر سال ۲۰۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۰ د اشت، برنگشته است.
یکی از عوامل بسیار مهم افزایش نرخهای تورم د ر جهان، رشد قیمت انرژی است. از لحاظ سیاسی، افزایش اند ک عرضه نفت اوپک پلاس نوعی مخالفت با تقاضای باید ن است. مد یر بخش انرژی و تغییرات اقلیمی د ر گروه یورآسیا میگوید : «میزان افزایش عرضه نه تنها تغییری د ر قیمتها به وجود نخواهد آورد ، بلکه این تصمیم نشان مید هد اوپکپلاس اساسا تمایل ند ارد د ر مسیر کاستن از قیمت نفت د ر بازار جهانی قد م برد ارد . تصمیم عربستان مبنی بر افزایش بسیار محد ود عرضه حاصل منافع سیاسی و امنیت ملی خود این کشور است نه منافع ملی آمریکا. نکته مهم این است که عربستان قاد ر نیست میزان عرضه خود را بهشد ت بالا ببرد و این کشور برای آنکه بتواند د ر آیند ه نیز نقش بانکمرکزی نفت را د ر جهان بازی کند باید میزانی از مازاد عرضه را بد ون استفاد ه حفظ کند تا اگر اتفاق خاصی د ر حوزه عرضه د ر جهان رخ د اد ، این کشور بتواند بازار را مد یریت کند .» البته مقامات آمریکایی میگویند انتظار د ارند اوپکپلاس د ر ماههای آیند ه همچنان بر عرضه بیفزاید . یکی از تحلیلگران بانک سیتیگروپ میگوید : «مذاکره باید ن با عربستان د ر حالی انجام شد که او مید انست عربستان قصد ند ارد عرضه را به میزان چشمگیر بالا ببرد . د ر حال حاضر به د لیل ضعفهایی که د ر فعالیتهای اقتصاد ی جهان وجود د ارد و پیشبینی اد امه پید ا کرد ن این ضعفها، قیمت نفت کاهش یافته، اما د ولت باید ن به ارقام بسیار پایینتر برای قیمت نفت نیازمند است تا تورم با سرعت کاهش یابد و از نگرانی راید هند گان د رباره وضعیت اقتصاد کاسته شود .»
د ورنمای تولید نفت آمریکا
اد اره اطلاعات انرژی آمریکا د ر جد ید ترین گزارش د ورنمای انرژی کوتاه مد ت، برآورد کرد تولید نفت آمریکا از ۱۱.۸۸ میلیون بشکه د ر روز د ر سال ۲۰۲۲، به ۱۲.۴۴ میلیون بشکه د ر روز د ر سال میلاد ی جاری رشد خواهد کرد . رشد روزانه ۵۶۰ هزار بشکهای بر مبنای سالانه، نصف روند رشد تولید نفت آمریکا پیش از د وران کروناست. به مد ت چند سال، تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۱۹، سالانه بیش از یک میلیون بشکه د ر روز افزایش د اشت. مد یران نفتی آمریکا هم د ر کنفرانس انرژی سراویک که هفته گذشته د ر هیوستون برگزار شد ، رشد تولید امسال را ۵۰۰ هزار بشکه د ر روز پیش بینی کرد ند . رشد تولید آمریکا د ر سال ۲۰۲۴، آهستهتر خواهد شد و به ۱۲.۶۳ میلیون بشکه د ر روز می رسد که به منزله رشد کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه د ر روز، نسبت به سطح تولید سال ۲۰۲۳ خواهد بود . صنعت نفت آمریکا با وجود انتقاد کاخ سفید ، اکنون سود د هی به سهامد اران را د ر اولویت قرار د اد ه است. نرخ افت سریعتر بسیاری از چاهها به همراه کمبود نیروی کار و موانع زنجیره تامین، مانع رشد بیشتر تولید خواهد شد . به عنوان مثال، شرکت شورون هفته پیش هشد ار د اد عملکرد ش د ر حوزه د لاویر د ر پرمیان، به د لیل نرخ افت بالاتر از حد انتظار چاههای نفت، مطابق با اهد اف تعیین شد ه نخواهد بود .
افزایش سهم بازار اوپک
همزمان با کند شد ن رشد تولید آمریکا، سهم بازار اوپک و نفوذ این گروه بر عرضه جهانی نفت، افزایش پید ا خواهد کرد . مد یران شیل آمریکا میگویند این گروه که د ر راس آنها بزرگترین تولید کنند گان نفت منطقه خلیج فارس قرار د ارند ، اکنون کنترل بازارهای نفت را د ر د ست د ارد .
رئیس شرکت کونوکو فیلیپس به حاضران د ر کنفرانس سراویک گفت: د نیا به وضعیتی بازخواهد گشت که د ر د هه ۷۰ و د هه ۸۰ د اشتیم، مگر این که کاری برای تغییر این روند ، انجام د هیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۵۰ نقطه پرحاد ثه و حاد ثهخیز تا پایان امسال د ر کشور اصلاح و رفع خطر شد که این منجر به کاهش تصاد فهای جاد های و حفظ جان هموطنان میشود . مهرد اد بذرپاش د ر آیین بهرهبرد اری از ۳۳ طرح راهد اری د ر هرمزگان با اشاره به وجود بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی آسفالته د ر کشور، افزود : برای حد ود ۸۷۸ نقطه حاد ثهخیز این جاد هها د ر د ولت سیزد هم هد فگذاری شد ه که تاکنون برخی از آنها با انجام کارهای اند کی قابل اصلاح و رفع شد ه است.
وی اد امه د اد : برخی د یگر از این نقاط حاد ثه خیز که تعد اد ی از آنها د ر استان هرمزگان قرار د ارد ، به انجام کارهای عمرانی بیشتری نیاز د ارد که امید واریم تا پایان د ولت سیزد هم این کار به اتمام برسد .
مد یرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه"۶۰ د رصد اسناد سگونتگاههای غیررسمی عاد ی و قولنامهای است"گفت: حد ود ۱۰ د رصد از اراضی این سکونتگاهها تصرفی است. محمد آئینی د رباره اجرای بند ک تبصره 11 ماد ه واحد ه قانون بود جه 1401 و صد ور سند برای سکونتگاههای غیررسمی اظهار کرد : مشکل اصلی د ر سکونتگاه های غیررسمی ند اشتن سند رسمی است. برآورد ها حاکی است که حد ود 30 د رصد از املاک واقع د ر سکونتگاههای غیررسمی د ارای سند هستند که د ر طول سالها مشکل آنها حل شد ه و سند د ریافت کرد ه اند . وی افزود : حد ود 70 د رصد از واحد های شهری اسناد عاد ی (قولنامهای) د ارند . این واحد ها و خانهها تصرفی به شمار نمیروند و د ارای سند ماد ر یا بنچاق بود ه و مالکیت اصلی آنها مشخص است. اما بهد لیل عد م رعایت ضوابط طرحهای توسعه شهری د ارای مشکلاتی هستند .
عد م همکاری بانکها با نهضت ملی مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عد م همکاری بانکها با طرح نهضت ملی مسکن از مکاتبه با قوه قضاییه برای برخورد با بانکهای متخلف خبر د اد . به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رضا رضایی با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی د ر لایحه بود جه سال 1402 گفت: متاسفانه حوزه مسکن شرایط خوبی د ر لایحه بود جه سال آتی ند اشته و مورد بی توجهی قرار گرفته است. از طرفی برای صند وق ملی مسکن اعتباری لایحه د ولت پیش بینی نشد ه است. وی با یاد آوری اینکه افزایش روند ساختمان سازی موجب رونق بسیاری از حرفهها شد ه و اشتغالزایی فراوانی د ارد ، افزود : هیچ برنامهای مانند افزایش ساختمان سازی به ایجاد شغل کمک نخواهد کرد ، چراکه ساخت یک میلیون واحد مسکونی تعد اد زیاد ی شغل د ر کشور ایجاد میکند . وی با اشاره به وضعیت اعتبارات حوزه راه د ر لایحه بود جه سال 1402 اضافه کرد : برای بهبود وضعیت راهها منابعی را د ر بخشهای مختلف از جمله، مجوز تهاتر نفت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش سهم تسهیلاتی د ستگاههای اجرایی تا سقف 50 هزار میلیارد تومان از محل ماد ه 56 قانون تنظیم مقررات مالی بانک ها به کمک پروژه های عمرانی و امکان تهاتر نفت با بد هی پیمانکاران، پیش بینی کرد یم کمک بسیار زیاد ی تکمیل پروژه های عمرانی و راهسازی میکند .
بهره برد اری از ۱۰ طرح
د ریایی و بند ری د ر هرمزگان
مد یرکل بناد ر و د ریانورد ی هرمزگان از افتتاح ۱۰ طرح د ریایی و بند ری به ارزش ۴۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی د ر این استان خبر د اد . حسین عباسنژاد مد یرکل بناد ر و د ریانورد ی استان هرمزگان اعلام کرد : بهرهبرد اری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح حوزه د ریایی و بند ری این استان امروز شنبه ۲۰ اسفند ماه با حضور «مهرد اد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، "علی اکبر صفایی"مد یرعامل بناد ر و د ریانورد ی و جمعی از مسئولان استانی آغاز میشود . به گفته وی، این ۱۰ طرح شامل ۶ پروژه بهرهبرد اری به ارزش ۱۹ هزار و ۳۲ میلیارد ریال، سه پروژه آغاز عملیات اجرایی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال و یک پروژه بهرهبرد اری از تجهیزات به ارزش ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال میباشد .
گروه راه و مسکن: د ر سال های اخیر شاهد بلند مرتبه سازی د ر کلانشهرها هستیم د رصورتی که د رگذشته ساختمان های بلند برای امور اد اری وتجاری استفاد ه می شد .
به گزارش تجارت به نقل از مهر، بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که د لیل رواج بلند مرتبه سازی ها میتواند کسب سود باشد اما یکی از د لایل مهم بلند مرتبه سازی ها افزایش جمعیت و کمبود زمین د ر کلانشهرها است. یکی از مهمترین ایراد ات وارد ه بر بلند مرتبه سازی د ر کلان شهرها را میتوان د ر تخریب محیط زیست د انست چرا که د ر سایه بلند مرتبه سازی شاهد از بین رفتن باغات و فضاهای سبز موجود هستیم که این مهم میتواند تبعات منفی میان نسلی بسیاری را رقم بزند . این د ر حالی است که د ر ابتد ا شکل گیری و یا حتی رشد بلند مرتبه سازی این تصور وجود ند اشت که وجود این مساله تهد ید ی برای انسان و یا محیط زیست باشد اما د ر گذر زمان این مساله اثبات شد که انسان توان مقابله با طبیعت را ند ارد . باید توجه د اشت که زلزله خیز بود ن کشور یکی د یگر از د لایل منفی بلند مرتبه سازی د ر کشور است چرا که متأسفانه ساخت و ساز ساختمانهای بلند د ر کوچههایی با عرض کم و همچنین عد م وجود محاسبات د قیق د ر ساخت این برجها میتواند به هنگام زلزله تهد ید جد ی برای افراد باشد . زلزله تهران میتواند فاجعه بار شود بیت الله ستاری، کارشناس مسکن د ر خصوص بافت فرسود ه گفت: عمد ه مشکل ما د ر بافتهای فرسود ه اول تملک یا ملکیت خرد است که برای تجمیع اختلافات د ارند و بحث د وم این است که سرمایه گذاران باید به صاحبان ملک که زمینهای ۴۰ یا ۵۰ متری که چند نفری است و انبوه ساز باید وقت بگذارد و سهم هر کس را بگوید و این زمان بر است بنابراین صرف بر این نیست که ساخت و ساز را د ر بافت فرسود ه انجام د هند از سوی د یگر به جای اینکه د ر بافت فرسود ه ساخت و ساز انجام شود نوسازی صورت گیرد . وی د ر اد امه بیان کرد : سازمان نوسازی بافت فرسود ه برای نوسازی بافتهای که قابلیت تجمیع د ارد را مشخص کند و یا این تجمیع را به بنگاهد اران بسپارد تا بعد از توافق به سرمایه گذاران یا انبوه سازان را برای ساخت و ساز خبرد ار کنند .
لزوم مد رن سازی د ر بافتهای فرسود ه
این کارشناس مسکن د ر اد امه د ر خصوص افزایش تسهیلات نیز گفت: تسهیلات بانکی برای بافت فرسود ه راهکار نیست با توجه به اینکه د ر حال حاضر ۲۵ میلیون نفر د ر یک گسل است که با مد رن سازی میتوان جان مرد م را نجات د اد و ایمن سازی کرد چرا که د ر تهران ۷۰۰ هزار بافت فرسود ه وجود د ارد هرسال فرسود هتر میشود و از طرف د یگر خانههای د یگر نیز فرسود ه میشود و اگر نوسازی صورت نگیرد و زلزلهای مثل ترکیه تهران را بلرزاند فاجعهای قابل تصور رخ مید هد .
بیت الله ستاری د ر اد امه افزود : د ولت باید به بخش خصوصی اعتباراتی د هد تا برای ساخت و ساز د ر بافتهای فرسود ه تشویق شوند چرا که سازند ه می بیند که هزینه ساخت و ساز د ر بافت فرسود ه برایش به صرفه نیست بنابراین نمیخواهند که از جیب خود شان خرج کنند پس نوسازی بافت فرسود ه را د ر اولویت قرار نمید هند و حاضر هستند تا ساخت و سازهای کوچک انجام د هند اما پروژههای عظیم د ر بافتهای فرسود ه را انجام ند هند چرا که اگر د ر بخش اقتصاد ی د ولت اعتباراتی به این انبوه سازان د اد ه شود استقبال از نوسازی صورت خواهد گرفت.
گروه راه و مسکن: معاون هوانورد ی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تقاضای ۷۰۰ پرواز فوق العاد ه د اخلی از سوی ایرلاینها و ۳۰۰ پرواز خارجی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر د اد .
حسن خوشخو معاون هوانورد ی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری د رباره برنامههای این سازمان د ر خصوص پروازهای نوروزی اظهار کرد : از ابتد ای بهمن امسال شرکتهای هواپیمایی اقد ام به آماد ه سازی هواپیماها و انجام چک و بازرسی آنها برای پروازهای نوروزی کرد ه اند تا از ۲۰ اسفند به بعد آماد ه خد مت رسانی به مسافران باشند .
وی افزود : سازمان هواپیمایی کشوری نیز د ر هفتههای اخیر جلسات متعد د ی را با پلیس فرود گاه ها، سپاه حفاظت، شرکت فرود گاه ها، شرکتهای هواپیمایی، شرکتهای هند لینگ و همچنین برخی فرود گاههای پر ترد د مانند کیش، مشهد ، قشم، اصفهانو شیراز کرد ه است تا برنامههای این د ستگاهها برای تعطیلات عید مورد بررسی قرار گیرد .
معاون سازمان هواپیمایی کشوری اد امه د اد : آنچه سازمان هواپیمایی کشوری بر آن تأکید د ارد رعایت ایمنی پروازها و همچنین خد مت رسانی به مسافران است. هواپیماها آماد ه سازی شد ه و مشکل خاصی برای پروازهای نوروزی ند اریم تنها مشکلی که د اریم، تقاضای بسیار بالای سفر با هواپیماستوناوگان ما کفاف این حجم از تقاضا را نمید هد . به همین د لیل است که مرتبا گفته میشود بلیت کم است و به سختی میتوان بلیت پروازهای د اخلی را تهیه کرد .
وی یاد آور شد : ۲ مد ل برنامه ریزی د ر شرکتهای هواپیمایی رایج است یکی مد ل برنامه ریزی یاتا (انجمن جهانی شرکتهای هواپیمایی) است که به صورت ۲ بار برنامه ریزی شرکتها د ر سال برای ۲ بازه ۶ ماهه است؛ د ر مد ل د وم هم د ر خلال این ۲ بار تقاضای ایرلاینها و د رخواست مجوز پروازهای برنامهای ۶ ماهه آنها، ممکن است د ر طول سال برای مناسبتهای ملی یا مذهبی که پروازها افزایش مییابد یا ممکن است ناوگان نیاز به چک و بازرسی مجد د پید ا کنند ، ساعات پروازی هواپیماهای فعال از ۸ ساعت د ر روز بیشترمیشود که سبب میشود تا شرکتهای هواپیمایی تقاضای پروازهای فوق العاد ه د اشته باشند و عمد تا سازمان هواپیمایی کشوری با پروازهای فوق العاد ه موافقت میکند . خوشخو با تأکید بر اینکه مرد م حتما از مباد ی رسمی و آژانسها یا اپلیکیشنها ووبسایتهای د ارای مجوزرسمی از سازمان هواپیمایی کشوری که لیست آنها مرتبا د ر وبسایت سازمان هواپیمایی به روز رسانی میشود ، نسبت به تهیه بلیت پرواز اقد ام کنند ، بیان کرد : متأسفانه یکی از چالشهای صنعت هوانورد ی وجود وبسایتها یا اپلیکیشنهای غیرمجاز است و اگر مرد م از وبسایتهای مجاز بلیت پرواز خرید اری کنند ، د رصورتی که بلیت آنها با مشکل مواجه شود ، سازمان هواپیمایی کشوری راحتتر میتواند نسبت به بررسی تخلفات احتمالی ورود و اقد ام کند .