آیین معارفه سرپرست شعبه بند رعباس بیمه آرمان برگزار شد .

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه آرمان، جلسه معارفه سرپرست شعبه بند رعباس با حضور هاد ی رئیس الذاکرین سرپرست معاونت فروش و بازاریابی، ابوالفضل قاسمی سرپرست مد یریت امور شعب و نمایند گان، معاون و کارکنان شعبه بند رعباس و همچنین جمعی از نمایند گان برگزار شد .
د ر این جلسه سرپرست معاونت فروش و بازاریابی د رخصوص د ستاورد های سال 1401 و برنامه های سال آتی و همچنین به لزوم ارتباط مستمر شعبه و ستاد  تاکید  کرد ، گفتنی است سرپرست مد یریت امور شعب و نمایند گان ، از حسن انجام وظیفه خانم فاطمه فتح الله زاد ه کهالی معاون شعبه بند رعباس تقد یر و تشکر و د ر اد امه برای محمد حسین کمالی سرپرست جد ید  شعبه بند رعباس آرزوی موفقیت کرد .
خاطر نشان می شود  د یگر موضوعات مطرح شد ه د ر این جلسه، بررسی مسائل و مشکلات شبکه فروش و ارائه راهکارهای مناسب و لزوم تقویت و بهبود  ارتباط با نمایند گان بود  .
روابط عمومی بیمه آرمان ضمن تبریک جهت انتصاب سرپرست جد ید  ، برای کلیه همکاران ساعی و پرتلاش شعبه بند رعباس آرزوی موفقیت د ارد .

 

د ریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کارکنان سایپا امکان‌پذیر شد 

د ر چارچوب تفاهم‌نامه‌ای که بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و گروه خود روسازی سایپا منعقد  شد ، از این پس کارکنان این گروه خود روسازی می‌توانند  از بزرگ‌ترین بانک تخصصی قرض‌الحسنه کشور وام د ریافت کنند .
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مد یرعامل و اعضای هیأت مد یره این بانک د ر نشستی با مد یرعامل گروه خود روسازی سایپا د ر خصوص انجام تعامل و افزایش همکاری‌های د و سویه به گفت‌وگو نشستند  و تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سایپا و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید .
د ر این نشست د کتر «سید  سعید  شمسی‌نژاد » مد یرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد  شد ه با سایپا، وام‌هایی د ر حوزه‌های مختلف به کارکنان این شرکت، بازنشسته‌های گروه سایپا و شرکت‌های زیر مجموعه پرد اخت خواهد  شد . وی افزود : این وام‌ها د ر حوزه‌های مختلف معیشت و کالا کارت با همکاری شرکت سایپا پرد اخت خواهد  شد  و با توجه به استقبال خوبی که از وام‌های قرض‌الحسنه د ر سراسر کشور انجام می‌شود ، امید واریم این وام‌ها بتواند  کمکی برای معیشت و رفاه پرسنل سایپا باشد .

پنجمین اجلاس سراسری تکریم
از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد  کشور
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی هلد ینگ توسعه فناوری اطلاعات گرد شگری ایران (TIT)، پنجمین اجلاس سراسری تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد  کشور با حضور برخی مقامات، مد یران عامل شرکت‌های صاحب نام کشور و اساتید  عرصه کسب‌وکار، د ر تاریخ 16 اسفند  ماه 1401 د ر مرکز همایش‌های بین‌المللی صد ا و سیما برگزار شد  و از مد یران عامل تاثیرگذار د ر صنعت و اقتصاد  کشور تقد یر به عمل آمد . شرکت TIT به عنوان بازوی فنی بانک گرد شگری، یک هلد ینگ تخصصی و پیشرو د ر حوزه‌های فناوری مالی، بانکد اری باز، خد مات اعتباری و ارزش افزود ه، لجستیک و مرکز د اد ه است. از خد مات و محصولات کم‌نظیر این شرکت می‌توان به سوپراپلیکیشن توبانک، سفته الکترونیک آنلاین، تسهیلات رایان کارت و سامانه احراز هویت مرکزی، اشاره کرد .

د ارایی‌های د یگر شرکت‌های
بانک آیند ه افشا شد 
به‌د نبال افشاهای پیشین گزارش‌های کارشناسی املاک بانک آیند ه د ر سامانه کد ال، ارزیابی‌هایی جد ید ی از املاک بانک نیز د ر این سامانه افشا شد . به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، د ر این سامانه شامل 40 فقره، املاک و د ارایی‌های ارزیابی شد ه از شرکت‌های زیرمجموعه بانک آیند ه که توسط هیأت کارشناسان رسمی د اد گستری مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه است که بررسی‌ها انجام شد ه بیانگر افزایش ارزش چشمگیر د ارایی‌های مزبور، نسبت به گذشته است که اهم موارد  افشا شد ه بد ین شرح است: بازار موبایل شماره 1، بازار موبایل شماره 2، هتل فرمونت کیش، هتل روتانا مشهد ، کارخانه‌های شرکت تریتا د ارو هزاره سوم د ر زنجان و پارک علوم و فناوری پرد یس، زمین فرمانیه و هم‌چنین املاک متعد د  و ارزند ه واقع د ر ونک، پاسد اران، ملاصد را، چیذر، مید ان آرژانتین، کرج، جزیره کیش، بوشهر و ...

سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه آسماری:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - علی اسکند ری، سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه آسماری نگاهی چند  وجهی به فعالیت بنگاه د ارد . از نگاه وی پویایی یک شرکت د ر قاب بزرگ صنعت بیمه شکل می گیرد  و بر همین اساس باید  توسعه هر د و به صورت توامان توجه کرد .
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، بخش هایی از گفت و گوی «علی اسکند ری» با «شماره ۳۵– بیمه د اری نوین» را د ر اد امه می خوانید :
به زعم اسکند ری مهم ترین خصلت شرکت بیمه آسماری توانایی جبران خسارات و پرد اخت به موقع آن به زیان د ید گان است. همچنین برای اینکه صنعت بیمه بتواند  توسعه یابد  می بایست بسترسازی مناسب جهت کاهش ریسک های اید ه پرد ازی از جمله ایجاد  مکانیسم مالکیت معنوی د ر د ستور کار نهاد  ناظر قرار بگیرد .
علی اسکند ری اظهار کرد : بیمه آسماری به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو د ر زمینه طراحی و ارائه بیمه نامه های جد ید  د ر رشته بیمه های د رمان نظیر مازاد  هزینه د رمان و چتر مراقب، د ر حال حاضر طراحی انواع محصولات جد ید  بیمه ای د ر رشته های بیمه های اموال و مسئولیت را د ر د ستور کار خود  قرار د اد ه است. با توجه به اینکه حوزه فعالیت شرکت بیمه آسماری د ر مناطق آزاد  د ر مناطق ویژه اقتصاد ی کشور می باشد  این محصولات بیمه ای جد ید  با توجه به نیاز و ساختار مناطق آزاد  طراحی و به بازار عرضه خواهد  شد .
با توجه به اینکه اخیراٌ نیز استراژی بیمه مرکزی بر اساس ایجاد  و بر قراری فضای امن و رعایت حقوق مالکیت معنوی قرار گرفته این موضوع باعث د لگرمی کارشناسان و اید ه پرد ازان صنعت بیمه د ر کشور خواهد  گرد ید . شکی نیست که هر چقد ر که ساز و کارها و قوانین و مقررات حمایتی از افراد ی که محصولات جد ید  بیمه ای طراحی می نمایند  بیشتر باشد  به همان اند ازه صنعت بیمه از منافع تولید  محصولات جد ید  بیمه ای بر خورد ار خواهد  شد  ؛که د ر نهایت این امر موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه د ر کشور خواهد  گرد ید .

ضرورت کاهش ریسک های اید ه پرد ازی
اسکند ری د ر پاسخ به این سوال که راه های توسعه صنعت بیمه د ر حال حاضر چیست، گفت: برای اینکه صنعت بیمه بتواند  از طرق مختلف توسعه یابد  و به نتایج مثبتی د ست پید ا نماید  می بایست فصل جد ید ی د ر ارائه محصولات جد ید  بیمه ای بوجود  آید  و بستر سازی مناسب جهت کاهش ریسکهای اید ه پرد ازی از جمله ایجاد  مکانیزیم مالکیت معنوی د ر د ستور کار نهاد  ناظر قرار بگیرد . وی سه عامل “تولید  اید ه مناسب، قابلیت اند ازه گیری ریسک مربوط جهت صد ور بیمه نامه و قیمت گذاری” را به عنوان عوامل بسیار مهم و اصلی د ر تولید  محصول جد ید  بیمه ای به خود ی خود  باعث ایجاد  ظرفیت د ر محیط بازار بیمه ای نمی شود  بلکه باید  د ارای فاکتور های مهمی نیز از جمله جذابیت و قابلیت ارائه د ر سطح وسیعی از جامعه باشد وتوزیع آن آسان و نیز قیمت مناسب د اشته باشد .

پنج ضلعی محاط بر آسماری
معاون فنی شرکت بیمه آسماری پس از گذشت حد ود  یک د هه از تاسیس خود  اکنون با تکیه بر ارزشهای سازمانی, مشتری مد اری, رعایت اخلاق حرفه ای,بهره وری از مد یران و پرسنل کار آزمود ه خود  جایگاه خود  را د ر مناطق آزاد  تثبیت بخشید ه و ضمن توسعه فعالیت خود  بالاترین استاند ارد های شفافیت را د ر سر لوحه کار خود  قرارد اد ه است و اعتقاد  د ارد که اجرای اصول حاکمیت شرکتی د ر فرآیند  مد یریت شر کت بهترین راه برای کسب موفقیت و ایجاد  ارزش افزود ه برای سهامد اران و بیمه گذاران خود  می باشد . وی با بیان اینکه مهمترین خصلت شرکت بیمه آسماری خوشبختانه توانایی جبران خسارات و پرد اخت به موقع آن به زیاند ید ه‌گان است اظهار کرد : این مهم بیانگر توانمند ی و حرکت صحیح این مجموعه د ر جهت مشتری مد اری-شفافیت و ارائه خد مات د رجه یک به بیمه شد گان خود  به ویژه د ر بخش بیمه های د رمانی است.

جغرافیای وفاد اری و استقبال
اسکند ری تصریح می کند : شرکت بیمه آسماری با بهره گیری شعب قد رتمند  خود  د ر مناطق آزاد  آماد ه ارائه انواع خد مات و پوششهای بیمه ای از جمله بیمه های اموال، اشخاص، مسئولیت و مهند سی و بیمه نامه های مسافرتی به مشتریان و بیمه گذاران قد یمی و وفاد ار خود  د ر سطح مناطق آزاد  می باشد  همچنین آماد ه همکاری برای ارائه انواع خد مات بیمه ای با ساز مان های مناطق آزاد  و بیمه گذاران مهم و معتبر د ر سطح مناطق می باشد  و از همکاری های د و جانبه با سازمان و شرکت های مستقر د ر مناطق استقبال می نماید .

خرید  ماهی از توان مرد م خارج شد 

گروه کشاورزی: مد یرعامل اتحاد یه تعاونی ماهیان سرد ابی گفت: باتوجه به اینکه قیمت ماهی قزل آلا د ر توان خرید  مرد م نیست تقاضای خرید  آن د ر د اخل بسیار کم است و بازار د اخلی جذاب نیست، لذا بازار صاد رات این محصول خوب شد ه و کشورهای جنوب خلیج فارس، عراق و روسیه مشتریان این محصول هستند .
به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، آرش نبی زاد ه با بیان اینکه امسال حد ود  ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن ماهی قزل آلا د ر کشور تولید  شد ه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود  سال آیند ه حد ود  ۳۰ تا ۴۰ د رصد  تولید  افزایش یابد ، زیرا بازارهای صاد راتی خوبی ایجاد  شد ه و انگیزه تولید کنند گان نیز بالا رفته است.
وی اد امه د اد : اگر بتوانیم بازارهای صاد راتی را حفظ کنیم و آنها را توسعه د هیم میزان تولید  ماهی قزل آلا تا ۱۴۰ هزار تن هم خواهد  رسید . البته بارند گی های امسال نیز د ر بسیاری از مزارع امید واری ایجاد  کرد ه است، زیرا مشکل کم آبی وجود  ند ارد .
مد یر عامل اتحاد یه تعاونی ماهیان
سرد آبی اضافه کرد : سال گذشته بیشترین صاد رات ماهی قزل آلا به روسیه بود  ولی امسال کشورهای جنوب خلیج فارس و عراق نیز بازارهای هد ف صاد راتی ما شد ه اند .
وی با بیان اینکه تقاضای خرید  ماهی قزل آلا د ر د اخل بسیار کم است و بازار د اخلی جذاب نیست، گفت: قیمت‌ این ماهی د ر توان خرید  مرد م نیست. همچنین قیمت ماهی قزل آلا د ر بازار د اخلی نیز حتی به اند ازه قیمت تمام شد ه تولید  نیست، به همین د لیل تولید کنند گان تمایل د ارند  محصولات خود  را صاد ر کنند .
به گفته وی، حتی هیچ حرکت فرهنگی برای مصرف ماهی نمی شود .
نبی زاد ه د ر پاسخ به اینکه چرا قیمت ماهی قزل آلا متناسب با توان خرید  مصرف کنند گان نمی شود ، گفت: ۶۰ تا ۷۰ د رصد  قیمت تمام شد ه تولید  مربوط به خوراک است. وقتی خوراک بر اساس نوسانات ارز تغییر می کند  و حمایتی از این بخش نمی‌شود  تولید کنند گان مجبور می شوند  خوراک آبزیان خود  را از بازار آزاد  خرید اری کنند  که طبیعتاً قیمت محصول نهایی نیز بالا می رود .
وی د ر پاسخ به این سوال که آیا شیلات کمکی به تولید کنند گان د ر راستای کاهش هزینه های آنها نمی کند ، گفت: یک مزرعه ۱۰۰ تنی که مزرعه متوسطی هم حساب می شود  حد ود  پنج میلیارد  تومان هزینه خوراک د ارد . شیلات کارتی که برای آبزی پروران د ر نظر گرفته شد ه نمی تواند  حتی بخش
کوچکی از این هزینه ها را هم تامین کند  و مختص به مزارع کوچک و خانگی است.
وی د ر پایان گفت: د ر حال حاضر قیمت
عمد ه فروشی سر مزارع ماهی قزل آلای معمولی بسته به نوع و اند ازه آن حد ود  ۱۰۸ تا ۱۱۲ هزار تومان و قیمت عمد ه فروشی د ر تهران ۱۱۵ تا ۱۱۷ هزار تومان است. قزل آلای سالمون نیز سر مزرعه با وزن کمتر از ۱.۵ کیلو، ۱۲۰ تا ۱۲۳ هزار تومان و قیمت
عمد ه فروشی د ر تهران نیز حد ود  ۱۳۰ هزار تومان است.

گروه کشاورزی: سخنگوی انجمن صنایع فراورد ه های لبنی گفت: با وجود  افزایش بهای تمام شد ه به د لیل افزایش هزینه های تولید  تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت محصولات لبنی تغییری نخواهد  د اشت.
به گزارش تجارت به نقل از مهر، کاهش قد رت خرید  مرد م سبب شد ه تا تقاضا د ر بازار کالاهای اساسی پایین آمد ه و برخی اقلام از سبد  خانوار ایرانی حذف شود . رصد  هفتگی مهر د ر بازار کالاهای اساسی حاکی از کمترین نوسان قیمتی د ر محصولات لبنی د ارد . د ر هفته جاری برخی فروشند گان این محصولات مد عی شد ه‌اند  قیمت شیر د ر هفته‌های آیند ه افزایش یافته و به نسبت این افزایش، نرخ فراورد ه‌های لبنی نیز د ستخوش تغییر خواهد  شد . سید محمد رضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فراورد ه‌های لبنی د ر این باره به مهر گفت: ۶۰ تا ۷۰ د رصد  مواد  اولیه تشکیل د هند ه فراورد ه‌های لبنی شیر بود ه که بعد  از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی د ر ارد یبهشت امسال و تعیین قیمت محصولات تا امروز کمترین نوسان قیمتی را د ر این بازار شاهد  بود ه‌ایم.
وی افزود : با وجود  افزایش بهای تمام شد ه به د لیل افزایش نرخ انرژی، هزینه حمل و نقل و قطعات خود روها و ماشین آلات صنعتی و همچنین تأثیر مستقیم افزایش نرخ ارز بر مواد  پتروشیمی و هزینه بسته بند ی و… تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت محصولات لبنی تغییری نخواهد  د ا شت.
وی اد امه د اد : د ر حال حاضر هر کیلو شیر خام د رب گاود اری ۱۲ هزار تومان بود ه و نرخ محصولات لبنی بر این پایه تعیین قیمت می‌شوند .
تخفیف ۵ تا ۲۰ د رصد ی محصولات لبنی
سخنگوی انجمن صنایع فراورد ه‌های لبنی با اشاره به عرضه محصولات د ر برخی غرفه‌های سازمان میاد ین میوه و تره بار شهرد اری تهران عنوان کرد : تولید کنند گان محصولات لبنی با ۱۸ غرفه د ر برخی میاد ین حضور د ارند  و محصولات با تخفیف ۵ تا ۲۰ د رصد ی عرضه خواهند  شد .
وی تصریح کرد : شیر پاستوریزه کیسه‌ای، شیر پاستوریزه بطری کم چرب، پنیر UF و ماست د به ای کم چرب ۲.۵ کیلویی ۴ محصول مشمول قیمت گذاری تعزیراتی بود ه و تخفیف ۵ د رصد ی د ارند  اما سایر محصولات با تخفیف ۲۰ د رصد ی د ر اختیار مصرف کنند گان قرار خواهد  گرفت.
بنی طبا د ر پایان اظهار کرد : د ر حال حاضر همچون سال‌های گذشته به د لیل رقابتی بود ن صنعت لبنیات و حضور بخش خصوصی، کمبود ی د ر بازار محصولات لبنی وجود  ند ارد  و محصولات مورد  نیاز بازار تأمین است.